recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - told fra amazon.co.uk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

told fra amazon.co.uk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: told fra amazon.co.uk
    Sendt: 06-Juni-2014 kl. 22:45
hej, kunne ikke lige finde en bedre overskrift eller forumafdeling.

Jeg overvejer at bestille en telefon via amazon.co.uk. Butikken er i følge amazon beliggende i manchester.. jeg risikerer vel ikke at få en toldregning?

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 11:41
Nej, hvis varen sendes fra et EU land kommer der ikke ekstra told på.

Hvis det er en forhandler der sender meget til DK så kommer der dansk told og ikke engelsk på produktet. Fra amazon vil den samlede pris (inkl den korrekte moms) blive vist og betalt ved bestilling.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 11:59
du skal finde ud af hvem det er der sender. Macway limited ligger i manchester, england - ergo ingen told.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 13:48
Super mente nok, men kom i tvivl da prisen ikke ændrede sig ved kassen, det plejer den at gøre på amazon
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 14:57
Firmaet skal kun afregne dansk moms hvis det har en stor omsætning til DK, kan ikke lige huske beløbsgrænsen.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 15:28
Tak for input.
Mente nok det var sådan det hele hang sammen. Varen er ankommet og regningen blev ikke større end da jeg bestilte den.

Det der trickene mig var, at underleverandører ikke nødvendigvis sender nok til dk, til at de skal betale dk moms.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 16:02
Det virker også lidt mærkværdigt, når det "går igennem" amazon, at der ikke skal svares dansk moms. Det troede jeg faktisk der skulle. Har vist kun en enkelt gang handlet film med en underleverandør. Det betød at jeg missede fri fragt fra amazon på den film, men kan ikke huske om der blev afregnet moms.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 16:48
Jo , Amazon trækker den engelske moms fra , og lægger så den danske til. Det bliver så kun marginalt dyrere. Altså når det er direkte hos Amazon
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Jo , Amazon trækker den engelske moms fra , og lægger så den danske til. Det bliver så kun marginalt dyrere. Altså når det er direkte hos Amazon
MVH

Åbenbart ikke i aeriks tilfælde hvor handel med samarbejdspartner ikke udløste moms omlægning.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2014 kl. 00:29
Jeg håber det er okay jeg lige låner denne tråd i stedet for at oprette en ny. 

Men jeg ville høre om der er nogen der kan svare mig på, hvis jeg køber cd'ere gennem amazon.co.uk gennem under leverandører som er fra USA. Hver cd er under de 80kr. Men hvis de bliver sendt samlet tager man så prisen for hele pakken? eller tager man prisen for hver enkelt cd? Bare så jeg ved om der er fare for at den bliver taget i tolden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2014 kl. 00:33
Hele pakken.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2014 kl. 00:35
så det vil bedre kunne betale sig at få de 3 cd'ere sendt hver for sig, da det koster 10kr i forsendelse. end at skulle betale for told og gebyr hvis den bliver taget.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu