recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K UHD TV - tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K UHD TV - tråden

 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 13:19
Bare fordi man skriver det i produktets link betyder det ikke, at der findes specielle "HDR"-kabler. Der findes 4 kategorier for HDMI-kabler, hvor den bedste indtil videre er "High-speed HDMI with ethernet". Hvis et kabel overholder normen for "high speed", så kan det også klare 4K HDR ved 60 Hz. Så kan producenten naturligvis klistre de labels på sine kabler han lyster, så der kan informeres om, at kablerne er testet med ditten-og-datten, men det skaber ikke en ny speciel premium kategori - det er blot hvad alle andre burde overholde!

Senere i år kommer der HDMI 2.1 og det vil kræve et nyt kabel, da der er features, som ikke understøttes i de nuværende.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Bare fordi man skriver det i produktets link betyder det ikke, at der findes specielle "HDR"-kabler. Der findes 4 kategorier for HDMI-kabler, hvor den bedste indtil videre er "High-speed HDMI with ethernet". Hvis et kabel overholder normen for "high speed", så kan det også klare 4K HDR ved 60 Hz. Så kan producenten naturligvis klistre de labels på sine kabler han lyster, så der kan informeres om, at kablerne er testet med ditten-og-datten, men det skaber ikke en ny speciel premium kategori - det er blot hvad alle andre burde overholde!

Senere i år kommer der HDMI 2.1 og det vil kræve et nyt kabel, da der er features, som ikke understøttes i de nuværende.

Tak for svar.
Ud fra det du skriver, så vil jeg så tro at dette kabel kan bruges:

Jeg er helt med på at det 'kun' er HDMI 2.0.
Mit TV har også kun HDMI 2.0, så kabel må bare skiftes når der skal nyt TV til.

Gider bare ikke et kabel som vil begrænse mig inden for HDMI 2.0 standarden.
Skal kunne kører 4K i 50/60Hz og det kan ovenstående kabel.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 13:58
Og “Premium Certified” dækker ikke den nyeste standard?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Bare fordi man skriver det i produktets link betyder det ikke, at der findes specielle "HDR"-kabler. Der findes 4 kategorier for HDMI-kabler, hvor den bedste indtil videre er "High-speed HDMI with ethernet". Hvis et kabel overholder normen for "high speed", så kan det også klare 4K HDR ved 60 Hz. Så kan producenten naturligvis klistre de labels på sine kabler han lyster, så der kan informeres om, at kablerne er testet med ditten-og-datten, men det skaber ikke en ny speciel premium kategori - det er blot hvad alle andre burde overholde!

Senere i år kommer der HDMI 2.1 og det vil kræve et nyt kabel, da der er features, som ikke understøttes i de nuværende.

Tak for svar.
Ud fra det du skriver, så vil jeg så tro at dette kabel kan bruges:

Jeg er helt med på at det 'kun' er HDMI 2.0.
Mit TV har også kun HDMI 2.0, så kabel må bare skiftes når der skal nyt TV til.

Gider bare ikke et kabel som vil begrænse mig inden for HDMI 2.0 standarden.
Skal kunne kører 4K i 50/60Hz og det kan ovenstående kabel.


Hvorfor skal det være aktivt?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:



Hvorfor skal det være aktivt?

Det skal det heller ikke.
Det skal bare være minimum 15m langt.
Det ser bare ud til at de aktive er noget billigere i den længde end de passive.

Så hvis et kabel til 500kr fungere lige så godt som et til 1400kr, så ser jeg ikke grund til at investere ekstra.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og “Premium Certified” dækker ikke den nyeste standard?

"Premium" er en ekstra test opfundet af producenterne, som i princippet skulle garantere, at kablerne er testet til at kunne bære mindst 18 Gbps. Det er opfundet af industrien fordi HDMI-standarden for "high speed" burde betyde, at alle kabler skal kunne bære et 4K HDR-signal, men i praksis er nogle kabler mindre tilbøjelig til rent faktisk at kunne det. Så de producenter, som gerne vil sælge dyre kabler har brug for en måde at differentiere sig fra "pøblen" og bevise, at deres kabler holder hvad HDMI-standarden lover. Der er dog ikke noget "premium" over dem ud over, at de så rent faktisk er testet til at overholde standarden (hvilke alle jo burde være!).

Så hvor det er sandt, at et kabel med "premium"-skiltet burde sikre, at HDMI 2.0-signaler fra afspilleren ankommer sikkert i den anden ende, så er det ikke en garanti for at kabler UDEN skiltet ikke vil kunne gøre præcis det samme.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 15:37
Det er da godt nok et gedemarked. Kan huske det samme var fremme om nye TV, der kaldte sig HDR ready. Og så opstod betegnelsen Premium HDR for at understrege at det er bedre
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 09:01
Ja, HDR-skiltet er blevet udvandet af, at man ikke har stillet tilpas skrappe krav til hvordan materialet skal gengives for at højne oplevelsen. På mit eget LCD-TV har jeg banket lyststyrken helt i bund under HDR-afvikling, da det ser ganske forfærdelig ud pga. manglende zone-styring, men det kan alligevel sælges med et "HDR"-kompatibelt logo.

Jeg synes ikke helt, at "premium"-skiltet på HDMI-kabler er lige så problematisk, da det reelt blot angiver, at kablet burde overholde minimumskravet til de 18 Gbps. Det er dog et skråplan, at man ligefrem er nødt til at skilte med, at kablet overholder HDMI-standarden "ekstra ekstra" meget...

HDR-Premium skiltet på TV er derimod det rene nonsens og giver slet ikke garanti for noget som helst ud over, at TV'et kan tolke HDR-information. Der er så bred margin for fortolkning inden for kravene, at de spænder over reelt ubrugelige HDR-TV til eminent gode HDR-TV, og så kan det jo ikke bruges til en dyt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 09:31
Med hensyn til HDR, så er min oplevelse den samme. Det 75" LG som jeg lige har afleveret retur, havde så dårligt sort niveau at 'HDR' ikke kunne bruges til en skid.

Så nu afventer jeg mit 75" Samsung QLED. Så må jeg se hvordan det går.
Men har stadig ikke fundet det 15-20meters HDMI kabel jeg skal investere i.
Til top
alihadi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Maj-2019
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alihadi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 07:35
i wanna sale my LCD any one purchase this
9.     CriciDAD is a sports news website exclusively for the game of Crickt World cup 2019.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af alihadi alihadi skrev:

i wanna sale my LCD any one purchase this


Yes mee LOL
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Insaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2020 kl. 14:34
Har lige købt mig et TCL 65EP640 til 3700kr. Til prisen virkelig, virkelig fornuftigt! 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu