recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K UHD TV - tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K UHD TV - tråden

 Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg tror dog personligt, at udfaldet bliver, at Google dropper tanken om kun at VP9 og koder alt deres 4K-indhold i både HEVC og VP9. De gør det samme med HD-indhold i både H.264 og VP8 i dag.

Jeg må indrømme at jeg er ret pro VP9 p.g.a. det er Open Source. Men syntes det ville være fedt med både HEVC og VP9.

Skulle få mit One Connect Evolution Kit i denne uge. Men det er blevet udskudt 4 gange inden for de sidste 14 dage, så det skal blive spændende om det kommer.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg må indrømme at jeg er ret pro VP9 p.g.a. det er Open Source.

Hvor åbent er VP9 når det kommer til stykket? Ja, det er gratis at benytte, men det er stadig Google der bestemmer hvor standarden skal hen. Det er der ingen af de andre spillere på banen der er glade for.

J
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 17:18
Er det virkelig kun JeTex og jeg der har investeret i et lidt mere high - end betonet 4K TV. Er der ingen af jer andre der har købt et af de nye Samsung, Sony, Panasonic m.v., UHD TV. Jeg synes at det kunne være både så hyggeligt, lærerigt og spændende at høre om andres oplevelser og erfaringer med 4K  Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 18:10
Havde helt overset tråden, men har da set 4K materiale på youtube. Og skal da lige hilse og sige, at det står noget bedre end 4K fra Netflix. Her tænkes især på de to serier fra Netflix, der er dog også fire naturfilm, som næsten når YouTube kvaliteten.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Havde helt overset tråden, men har da set 4K materiale på youtube. Og skal da lige hilse og sige, at det står noget bedre end 4K fra Netflix. Her tænkes især på de to serier fra Netflix, der er dog også fire naturfilm, som næsten når YouTube kvaliteten.

Det lyder jo spændende, hvad søger du på i Youtube?Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Havde helt overset tråden, men har da set 4K materiale på youtube. Og skal da lige hilse og sige, at det står noget bedre end 4K fra Netflix. Her tænkes især på de to serier fra Netflix, der er dog også fire naturfilm, som næsten når YouTube kvaliteten.

Det lyder jo spændende, hvad søger du på i Youtube?Tongue
Så simpelt som 4K, der findes videoer fra et par ( husker ikke lige deres navne ), men disse optagelser står knaldhamrende godt. Jeg mener, at huske, at den ene er fra Costa Rica (optagelsen).
Tjekkede lige, de hedder Jacob og Katie Schwarz.


Redigeret af JeTex - 16-Juli-2014 kl. 18:37
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Havde helt overset tråden, men har da set 4K materiale på youtube. Og skal da lige hilse og sige, at det står noget bedre end 4K fra Netflix. Her tænkes især på de to serier fra Netflix, der er dog også fire naturfilm, som næsten når YouTube kvaliteten.

Det lyder jo spændende, hvad søger du på i Youtube?Tongue
Så simpelt som 4K, der findes videoer fra et par ( husker ikke lige deres navne ), men disse optagelser står knaldhamrende godt. Jeg mener, at huske, at den ene er fra Costa Rica (optagelsen).
Tjekkede lige, de hedder Jacob og Katie Schwarz.
Mange tak, jamen jeg har såmænd prøvet det samme og søge på UHD/4K, og meget af det er ganske flot. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det reelt er UHD video. Er der ikke noget med at f.eks. Google/youtube ikke benytter en brugbar decoder - altså ikke f.eks. HEVC?Big smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Havde helt overset tråden, men har da set 4K materiale på youtube. Og skal da lige hilse og sige, at det står noget bedre end 4K fra Netflix. Her tænkes især på de to serier fra Netflix, der er dog også fire naturfilm, som næsten når YouTube kvaliteten.

Det lyder jo spændende, hvad søger du på i Youtube?Tongue
Så simpelt som 4K, der findes videoer fra et par ( husker ikke lige deres navne ), men disse optagelser står knaldhamrende godt. Jeg mener, at huske, at den ene er fra Costa Rica (optagelsen).
Tjekkede lige, de hedder Jacob og Katie Schwarz.
Mange tak, jamen jeg har såmænd prøvet det samme og søge på UHD/4K, og meget af det er ganske flot. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det reelt er UHD video. Er der ikke noget med at f.eks. Google/youtube ikke benytter en brugbar decoder - altså ikke f.eks. HEVC?Big smile
Jeg ved det ikke, men kan blot konstatere, at jeg ikke har set noget stå så flot. Dette gælder uanset medie og opløsning, så kan simpelthen ikke tro, at dette blot bliver vist i 1080p.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 20:57
Takker Je TexSmile

Edit: Nå men jeg prøvede at benytte net-browseren for første gang - sammen med den lille mouse-pad fbtj. Begge dele er så ualmindeligt elendigt at bruge, så det opgav jeg. Måske er det mig - men alligevelDead


Redigeret af Hother - 16-Juli-2014 kl. 21:32
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 22:14
Jeg prøvede lige katie Schwarz i Burma 4k 60 fps i samsung you tube app og det ligner max full hd for mig... den der hedder wildlife er ret fed og kunne være 4k :-)
Shit de har lagt mange flotte videos op... Costa Rica er også flot... og Honey bees in 96fps er flot... men tror bare ikke at det bliver vist i UHD... prøver at måle min netværk download... da jeg ikke kan få info om dette på samsung tv'et

Redigeret af rotelman - 16-Juli-2014 kl. 22:26
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 22:37
Der er lidt at hente her http://demo-uhd3d.com/index.php men download hastigheden er ikke imponerende
.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

 prøver at måle min netværk download... da jeg ikke kan få info om dette på samsung tv'et

Det kan jeg til gengæld via min iPad APP til Panasonic TV´et. Kigger på det i morgenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu