recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ombytning af lader, men nej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ombytning af lader, men nej?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 08:13
Så bruger du iPhone-opladerer til dine iPads, og du vil opleve væsentligt hurtigere ladetid med 12W adaptere (som burde have været i æsken til mindst den nye du har).

Jeg kan ikke huske hvad iPad 1 blev leveret med, men jeg mener ikke at det var en A1300.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 08:27
Jeg har tænkt mig at fortsætte med at bruge min originale Apple lader som jeg har kvittering på.

Den har været brugt til min iPod og min kones arbejds telefon.

Endnu et argument for at holde sig langt væk fra Apples elendige kundeservice.

Hi-fi klubben stoppede med at sælge Apples produkter fordi deres service var for ringe. Det kunne de ikke byde deres kunder.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

HVIS et er rigtigt kan de ikke godkendes man kan da ikke forvente en Kone + 2 børn på 3år og 8år kigger det der står med småt på adapteren. De bruger dem der nu er sat i hvert rum ;O)


12W adapteren ser helt anderledes ud.

Dine iPads vil lade meget hurtigere.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 09:10
Jonas.

Watt'ene er ligegyldige. Det er blot et spørgsmål on, hvor hurtigt de oplader apparatet.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 09:13
Lunddal

Det er nu 10W adaptere.

m.v.h.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Lunddal

Det er nu 10W adaptere.

m.v.h.
Fra iPad 4 gik de over til 12W.Wink
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

FUCK hvad skal jeg gøre

Vi har 2 gamle ipads 1 ny ipad og vi har 3 iphone 4s og 2 iphone 5s (ja konen har 2) jeg har samsung ;O)

Vi har 12 opladere hvor af 10 er gamle og farlige hvad skal jeg gøre?

PS en brænte af på konen arbejde og stikkontakten røg med i købet så der skulle ny til godt det ikke skete hjemme ;O)

Hilsen Jonas Bojer


12 opladere til 5 iPhones? (iPads bruger ikke de samme).


ØHHH dimsen i stikkontakten er da den samme men kablet er forskelligt fra USB til den anden ende ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Øøhh nej! Ladedimsen til iPad er 4 gange så stor som til iPhonen. Hvordan kan man tage fejl.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 09:59
Altså hvordan sammenhængen er skal jeg ikke kunne sige, men når kæresten lader sin iPhone 4's med iPadladeren så, er det korrekt at 100% opnåes væsentligt hurtigere end med iPhoneladeren, men tilgængelige er batteriet også væsentligt hurtigere tomt igen end med iPhoneladeren. Kunne gå fra 100 til sluk på 9 timers standby. Slukkede pludseligt ved 20% osv.
Jeg var på vej til at skifte batteri i den, da hun i et par dage brugte iPhoneladeren og så sagde at nu virker den ordentligt igen. Testede et par dage med iPadladeren, og mønsteret kom tilbage.
Nu bruger hun kun iPhoneladeren og har ingen problemer.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

FUCK hvad skal jeg gøre

Vi har 2 gamle ipads 1 ny ipad og vi har 3 iphone 4s og 2 iphone 5s (ja konen har 2) jeg har samsung ;O)

Vi har 12 opladere hvor af 10 er gamle og farlige hvad skal jeg gøre?

PS en brænte af på konen arbejde og stikkontakten røg med i købet så der skulle ny til godt det ikke skete hjemme ;O)

Hilsen Jonas Bojer


12 opladere til 5 iPhones? (iPads bruger ikke de samme).


ØHHH dimsen i stikkontakten er da den samme men kablet er forskelligt fra USB til den anden ende ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Øøhh nej! Ladedimsen til iPad er 4 gange så stor som til iPhonen. Hvordan kan man tage fejl.


Vi har kun de små frække der hjemme måske konen har smidt de andre ud fordi de er store og grimme ;O)

Hilsen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 10:10
Flemming Larsen.

Ja sikkert, men nu skrev OP jo at han havde to ældre iPads.

M.v.h.
Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KBAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 10:19
Det er f.. dårlig elektronik, styring af ladning til Iphone, Ipad, hvis ikke de kan tåle en anden usb lader. For mig lyder det fuldstændigt åndssvagt at der skal bruges præcis den rette usb lader. Elektronikken i Iphone burde kunne styre ladestrømmen og ikke laderen der styre strømmen.
Har ikke selv Iphone, men ungerne har plus Ipads og der har vi brugt tilfældige ladere. Er godt klar over Ipad gerne vil have en større ladestrøm , eller rettere de kan udnytte en kraftigere ladning. Vi har ikke problemer... Endnu.
Mvh

Kenneth B. Andersen
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Flemming Larsen.

Ja sikkert, men nu skrev OP jo at han havde to ældre iPads.

M.v.h.


Og 1 ny

Redigeret af lunddal - 19-Juni-2014 kl. 10:20
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu