recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ombytning af lader, men nej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ombytning af lader, men nej?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ombytning af lader, men nej?
    Sendt: 18-Juni-2014 kl. 11:22
Jeg læste at fra i dag ville TDC nu også indgå i samarbejdet med at ombytte A1300 opladere fra Apple til iPhones. Jeg tager begge adaptere med ned i den nærmeste butik, og får så at vide de ikke kan ombytte uden den telefon der hører til opladeren.

Øh. Nu har jeg ikke lige den iPhone 4 som jeg købte i 2011, men jeg har laderen. Den anden lader er købt i løssalg til samme telefon (så jeg havde en ekstra). Men de kan altså ikke bytte uden telefonen. Hvad sker der?

Jeg vil da mene, at hvis Apple trækker en oplader tilbage med A1300, så burde det da gælde for ALLE opladere, om man så har en telefon eller ej.

Det kan godt være det bare er mig, men hvis man lancerer en ombytning, så kan man sgu da ikke kræve at folk har telefonen stadig. Opladeren hedder stadig A1300?

Og hvad med dem der har købt opladere i løssalg, som mig selv? Så er der slet ingen chance for ombytning?

Nogle der ved noget mere, om man kan gøre noget andet?
          
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 11:25
Jeg har fået at vide jeg kan få byttet 3 stk, ved at have 1 serienummer med. Det er ved henvendelse i Humac.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 11:32
Endnu en grund til ikke at støtte Apple, ihvertfald et tydeligt eksempel på at de ikke har et begreb om service. 

PS: Mit galde hjælper selvfølgelig ikke dig men når de er så firkantede i den her ombytningssag tror jeg desværre ikke der er noget at gøre. 
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 11:39
Nej, men du har sgu ret i at det er dårlig service.

Min iPhone 4 som jeg købte i 2011 ligger i en sø i Italien, men jeg har jo stadig laderen som jeg bruger i dag til min anden iPhone. Og den ekstra lader jeg så købte til min iPhone i 2011, den kan jeg så slet ikke få byttet. Mega underlig ombytningspolitik.

De bytter ALLE opladere af model A1300, for de er defekte, men har du ikke telefonen, eller har du købt en A1300 oplader i løssalg, så er den åbenbart ikke defekt Wacko Flot Apple.

Flemming: Jeg synes stadig det er for dårligt at de kræver du viser en telefon. Det ændrer da ikke på om laderen er defekt eller ej. Eller er det bare mig der ikke kan se det logiske i det?


Redigeret af ladiesman217 - 18-Juni-2014 kl. 11:41
          
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 11:49
Ikke fordi jeg ligefrem er den store fortaler for Apple, men det er vel ikke Apples skyld, hvis TDC ikke har forstået, at de SKAL ombytte laderne.
Faktisk er det jo hammerende ligegyldigt, om din lader har en telefon, er i brug eller andet. De skal ombyttes, fordi de kan over-ophede. Det har Apple vedtaget. Om du så bruger den til at klø dig selv bagi med, det er sagen uvedkommende.
Jeg er ret sikker på, at TDC har misforstået noget.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 12:09
Ja præcis Kandersen, det er netop det jeg ville frem til

Men jeg fik at vide det her, som Ekstrabladet også skriver i deres artikel om ombytningen.


" Medbring den eller de berørte adaptere til en deltagende autoriseret Apple-serviceudbyder. Fra 18. juni 2014 vil trådløse udbyderpartnere også deltage. Du bedes medbringe din iPhone, da vi skal verificere dit iPhone-serienummer som del af ombytningsprocessen, oplyser Apple."

Jamen hvad er det der sker? Det giver ingen mening.
          
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 12:18
Hvis det vitterlig kommer fra Apple, så viser det desværre endnu engang deres arrogante storhedsvanvid, (og nej, det er ikke et begreb eller en udtalelse der er til diskussion. Det er faktum!). De kan slet ikke forestille sig det scenarie, at folk skulle have skilt sig af med deres Iphone/whatever Apple udstyr, som laderen nu engang er brugt til.
Vanvittig, og jeg vil tro at forbrugerombudsmanden må sidde og rynke noget på panden over det. Evt. vente med at gøre noget, til det kan bevises, at en lader har været skyld i en brand! Så skal Apple nok komme på andre tanker lyn hurtigt!

Hvis jeg var dig, så ville jeg forsøge få på skrift, fra Apple eller deres registreret partnere i den pågældende sag, at de nægter at ombytte din lader, fordi du ikke har din iphone/udstyr mere. I bund og grund sender de dig hjem med en lader, de VED der kan over ophede. Det kan umuligt blive billigt, hvis det værst tænkelige sker.  Netop her ville det nok være en ønskedrøm at være bosat et sted som USA. 
Til top
kkirckhoff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkirckhoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 12:59
Apples formulering er lidt "ulden", men ifølge http://www.humac.dk/nyhed/ombytning-af-apple-5w-usb-ladere kan man godt få ombyttet ekstra ladere, men åbenbart kun hvis man er i besiddelse af en tilhørende telefon.

Redigeret af kkirckhoff - 18-Juni-2014 kl. 13:01
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 13:38
Lidt off-topic, jeg skal have byttet fruens oplader, så kan jeg jo tage dine 2 med. Jeg befinder mig på Roskilde, Taastrup kanten og arbejder i Brøndby. PM hvis det har interesse.

Men jeg er helt enig, fandme urimelig ar skulle medbringe tlf. Jeg stiller op med kassen med serienummer + kvittering. Det må være nok.

Redigeret af clausols1 - 18-Juni-2014 kl. 13:42
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 13:47
Jeg har en 4. generations iPod Touch, der aldrig har været pakket op. Er der nogen af jer der ved, om den også kunne have den lader?
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Jeg har en 4. generations iPod Touch, der aldrig har været pakket op. Er der nogen af jer der ved, om den også kunne have den lader?


Hvornår er den købt? Min iPhone 4S er tre år gammel og har den nye A1400 lader
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 17:03
vi var nede ved Humac i dag, med 2 ladere og han ville have 2 serienumre, nu stod jeg med min firma iphone 5 (hvor der var en A1400 med) og konen med sin 4S hendes kunne bruges, men han ville have et mere for at bytte lader nummer 2.

Så vi kunne kun bytte en, og skal nu til at fange serienummeret fra min 4´er som min far har fået, for at kunne bytte den sidste lader (han fik en ipadlader med ved en fejl dengang)..

pisser mig lidt af, da jeg ikke synes jeg blev informeret om det nogle steder.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu