recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SEK-2500U/ZG One Connect boks - Erfaringer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SEK-2500U/ZG One Connect boks - Erfaringer.

 Besvar Besvar Side  123 17>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SEK-2500U/ZG One Connect boks - Erfaringer.
    Sendt: 20-Juni-2014 kl. 14:13
Hej alle.

I dag får jeg min SEK-2500/XC One Connect boks til mit Samsung F9005 TV. Jeg skal nok holde jer orienteret om mine erfaringer.  SmileSmile

/jens
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hej alle.

I dag får jeg min SEK-2500/XC One Connect boks til mit Samsung F9005 TV. Jeg skal nok holde jer orienteret om mine erfaringer.  SmileSmile

/jens

Lyder super Jens - jeg venter spændt selv om jeg nu i stedet har et Pana 4K på vej fra JimmyLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 19:05
Her er et link til et lille galleri jeg har lavet af selve boksen, inden jeg sætter den til. Jeg skal lige se lidt nyheder inden jeg slår den til :-)

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 20:08
Boksen er nu udskiftet, og følger man de få tegninger der er, så køre det perfekt. Oplevede en ret underlig ting efter jeg havde været i Netflix i UltraHD.

Da jeg gik tilbage til TV, fik jeg nedenstående "billedkvalitet".



Jeg er nu igang med at opdatere firmwaren, og skal nok lige vende tilbage om det er et problem som fortsætter. Det forsvinder når man genstarter TV'et.

Nu har jeg opdateret firmwaren, og problemet er løst :-)

Så vigtig info her, husk at opdater firmwaren.

Billedkvaliteten er stadig i top, og indtil videre er jeg tilfreds. SKYD, hvis i har spg.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 20:20
Så først skal 2013 boksen være opdateret til v2221.0. Herefter skal den nye boks så opdateres til v1131.6. Og så læste jeg noget med nyt kabel mellem boks og panel - er det korrekt?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 20:20
Tænkte nok, at han kom fra det ydre rum LOL

Hvad med Netflix 4K, har du prøvet det?
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Så først skal 2013 boksen være opdateret til v2221.0. Herefter skal den nye boks så opdateres til v1131.6. Og så læste jeg noget med nyt kabel mellem boks og panel - er det korrekt?

Ja.  

Den gamle boks skal opdateres til 2221. Derefter skal man med den gamle boks tage en sikkerhedskopi, som den gemmer i skærmen.

Så tager man skærmen ned af væggen og skifter kabel, OG VIGTIG INFO. har du et CI modul i skærmen skal dette tages ud også, da det sidder i den nye boks også FEDT FEDT FEDT, og der er to.

Så tænder man op, og følger instruktionerne på skærmen, og så læser den backup fra før.

Det virker perfekt.

Jeg har Ultra HD Netflix, og 4K Youtube (sutter røv), men Netflix i 4K (har testet med Breaking bad) står lige i skabet med 2160p. Og nu har jeg 100 mbit, så den starter sindsygt hurtigt.

Er helt oppe og ringe.SmileSmileSmile
 



Redigeret af hummelmose - 20-Juni-2014 kl. 20:31
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Tænkte nok, at han kom fra det ydre rum LOL

Hvad med Netflix 4K, har du prøvet det?

Ja, virkede med det samme. Har kun testet med Breaking Bad som jeg har ventet med at skulle se til den kom i 4K.

Men jeg kan da lige teste House of Cards. skal nok tage et billede så i kan se bitrate 
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 20:34
HBO Nordic kører væsentligt hurtigere, men stadig udertekst fejlen, hvor man skal vælge dansk hver gang.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 20:35
Udover at den kan afspille Netflix 4K, er der forskel på billedekvaliteten med den nye boks?   
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 20:36
Jeg syntes at der er forskel til det bedre. Billedet er mere roligt, men må jeg ikke godt få i dag og i morgen omkring billedkvalitet, for det plejer at tage mig nogle timer. Men umiddelbart ser DR1 og TV2 begge i HD rigtigt godt ud.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 20:44
Oplever du blæserstøj fra boksen og hvor langt er kablet op til skærmen?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu