recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor - Sony/Panasonic/JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor - Sony/Panasonic/JVC

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Ugh Togoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ugh Togoth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 22:00
Og lige til slut. Så er alt leveret og spiller max nu. Den spiller godt nok fedt på et 135 tommer lærred, og jeg synes også, at 3d-effekten er rigtig god.
Den kan klart anbefales herfra.
Tak for hjælpen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 12:00
...og jeg er helt enig i at man ikke kan sige noget definitivt om hvilken egenskab der er vigtigst for at totaloplevelsen er bedst, der er mange faktorer der er i spil.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 11:58
Jeg siger heller ikke at det findes, blot at det perfekte, det vi skal stræbe imod, bestemt indeholder både total sort og tilstrækkeligt lys.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

At gå fra ti minutters sort til et flash på 100% hvid med 15 fL vil helt klart ikke være behageligt. Men det perfekte setup skal kunne gøre det, og så er det op til producenten af filmen ikke at overdrive de skift der er fra scene til scene.

Det vil være skønt med det perfekte setup, jeg har dog til gode at opleve noget indenfor billed fremvisning der er perfekt.Wink

Jeg har oplevet setup med max 8fl som har virket af mere, og omvendt, så jeg er nok af den opfattelse at oplevelsen er meget mere end blot max lysudbytte, men nærmere et mix af omgivelser ansi og on off kontrast, farver osv. Jeg ville ikke kunne udtale mig om nogetsomhelst setups performance baseret på max lysudbytte, det er for mig meget meget mere komplext.

Og så er der jo også lige foreskellen på hvem foretrækker hvad hvor og hvorfor.Smile
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 11:42
At gå fra ti minutters sort til et flash på 100% hvid med 15 fL vil helt klart ikke være behageligt. Men det perfekte setup skal kunne gøre det, og så er det op til producenten af filmen ikke at overdrive de skift der er fra scene til scene.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Der vi så ikke helt enige. Jeg vil mene at 14-15 fl vil være perfekt i et dedikeret biorum med sorte vægge. Hvis en projektor har nok lys, så skal man lige nøjagtig knibe øjnene lidt sammen, når man går fra en meget mørk scene til en med meget lys.

Og hvilken projektor er her referencen.?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 11:35
Der vi så ikke helt enige. Jeg vil mene at 14-15 fl vil være perfekt i et dedikeret biorum med sorte vægge. Hvis en projektor har nok lys, så skal man lige nøjagtig knibe øjnene lidt sammen, når man går fra en meget mørk scene til en med meget lys.
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Ifølge projector review har AE4000 430 lumens kalibreret, det er ikke meget på 120" imo. Og det er så vidt jeg kan læse mig til i normal mode. Som p.las skriver er der stor forskel på før og efter kalibrering på mange projektorer, når det gælder lys.

Og ikke mindst stor forskel på hvad folk mener er "nok".
Men vi kan da vel godt blive enige om, at det er under de anbefalede 12-22 fL ikke?
 
Men jo det er der selvfølgelig stor forskel på. (Jeg vil så mene, at når først folk så et billede på fx 15 fL derhjemme, ville det blive svært at gå tilbage til under 10 fL, som det er tilfældet her).  

Jeg tvivler på at der er nogen der har lyst til at se på en projektor der smider 15fl, som har perfekt sort, og i et perfekt rum hvor alt er sort og der ikke findes nogle reflektioner.

Jo mindre kontrol du har over dit rum og fremmed lys, jo mere lys ønsker du fra din projektor.

Så det var måske bedre at opgive et ønsket kontrastforhold.

Du vil helt sikkert skulle knibe øjnene sammen hvis du går fra 0- 15fl med en uendelig kontrast i et perfekt rum.

Men det fremmer nok oplevelsen hvis man har en projektor med middelmådig kontrast formåen, og i ikke optimale omgivelser.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Ugh Togoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ugh Togoth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2014 kl. 16:12
Hej
For lige at følge op efter alle de gode tips, så har jeg omsider fået udstyret bestilt.

For at give et tip ift. besparelser ved køb i udlandet, så har jeg købt det hos Beamerdiscount i Tyskland, kun 150 kr. for forsendelse. Jeg fik 20 % på alt, udover projektoren. I alt kr. 24.380. Man skal bare skrive til dem og få en tilbudspris.
Dertil har jeg købt en Dune 3d hos Dustin.dk.

Projektor: Sony,VPL-HW40 ES-Weiss-3D,1700 ANSI
Pris kr. 16.400

135 tommer Elite Screens rammelærred: PVR135WH1 16/9 CineWhite
Pris efter rabat kr. 5.535

3D briller 4 stk.: TDG-BT500A RF 3D Glasses
Pris efter rabat kr. 1.406

3d transmitter: Sony,AD025-RF-X1 EXT. TRANSMITTER
Pris efter rabat kr. 888
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 18:38
Det kommer vel også an på hvor langt projektoren sidder fra lærredt, hvad angår tab af lys?
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Ifølge projector review har AE4000 430 lumens kalibreret, det er ikke meget på 120" imo. Og det er så vidt jeg kan læse mig til i normal mode. Som p.las skriver er der stor forskel på før og efter kalibrering på mange projektorer, når det gælder lys.

Og ikke mindst stor forskel på hvad folk mener er "nok".
Men vi kan da vel godt blive enige om, at det er under de anbefalede 12-22 fL ikke?
 
Men jo det er der selvfølgelig stor forskel på. (Jeg vil så mene, at når først folk så et billede på fx 15 fL derhjemme, ville det blive svært at gå tilbage til under 10 fL, som det er tilfældet her).  
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Ifølge projector review har AE4000 430 lumens kalibreret, det er ikke meget på 120" imo. Og det er så vidt jeg kan læse mig til i normal mode. Som p.las skriver er der stor forskel på før og efter kalibrering på mange projektorer, når det gælder lys.

Og ikke mindst stor forskel på hvad folk mener er "nok".
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu