recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Status på at modtage Engelsk TV.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Status på at modtage Engelsk TV.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Status på at modtage Engelsk TV.
    Sendt: 30-Juni-2014 kl. 22:01
Hej.

Her er en status på at kunne modtage Engelsk TV.

Alle vil kunne modtage flere BBC, CH4 og ITV London i HD fra 27,5V på normale paraboler.
De sendes på 11495V i en SR på 44100:


Der kan bruges en halv snes forskellige SAT modtagere, men kun en 2-3 stykker er nemme at sætte op. Technomate TM-5402 eller den nye Technomate TM-F3/5-HD er bland dem. Det signal man kan modtage er signalet ud til de Engelske DVB-T2 master som er let krypteret. 

I en mail fra en udenlandsk forums Donating Member fik jeg i sidste uge oplyst. At i de sidste 6-8 måneder blev koden ændret månedligt og det tog dem ca 6-8 min at finde den nye kode, som de så offentliggjorde på diverse fora. Hvis man selv ønsker at kunne finde koden kan man se mere her:


Man kan modtage en sidelobe fra 28,2ø i Østsjælland på en normal 140 cm parabol eller en dyr kvalitets parabol på 120 cm. Det vil give mulighed for at modtage BBC, ITV osv. FTA fra den smalle Engelske Spot beam.

Men der sendes også Engelske betalings kanaler på den wide Europæiske BEAM. Disse vil kunne modtages i hele Danmark på en normal parabol og en SLY SAT modtager med et abonnements kort. I skal vide at SLY i de sidste par uger har stoppet mulighed for at bruge Cardsharing til HD.

Det har medført at det heller ikke længere er muligt at bruge SLY kort i andre fabrikater SAT HD modtagere. Så man kan kun bruge originale SLY HD SAT modtagere med originale SLY abonnemnets kort hvis man vil se HD. Man forventer at det senere også vil komme til SD udsendelserne.

Men hvad gør alle de stakkels Englændere så. Nogle kigger efter andre løsninger. Jeg bad om nogle flere oplysninger hos en Engelsk Satelit Installatør/Forhandler som er begyndt også at sælge Android IPTV bokse.

Han skriver:

Dual Core bokse er OK til SD.

Quad core bruger han til HD og 1080P

Og han har en boks med en octo core GPU som vil kunne vise 4K i 30 fps.

Han skriver minimum 2MB internet til SD og 6MB til 720p

Og han anbefaler kraftigt bokse med 2GB ram frem for dem med kun 1GB eller mindre.


Til slut vil jeg give en oplysning jeg ikke fra ham. De fleste Udlands Englændere bruger FilmON til at kunne se de almindelige engelske kanaler på XBMC

Her er et link til hvordan man installerer SUPERREPO:


Hvorefter man så bare kan vælge FilmON og installere det.

En anden mulighed er denne Andriod App:


Men jeg syntes at XMBC versionen er bedst.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 30-Juni-2014 kl. 22:15
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 17:44
Hej igen.

Her er lidt uddybende information:

Den nævnte Technomate TM5402 HD Sat modtager findes i 3 forskellige hardware revisioner M1, M2 og M3, alle kan bruges:

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=tm5402&_sop=15

Eller den nye Technomate TM-F3/5 HD:

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=Technomate+3%2F5+HD&_sacat=0&_from=R40

En anden firmware til Technomate SAT modtagerne der kan noget mere kaldes en PATCH. Det er vigtigt at bruge den rigtige, jeg kan ikke lige huske hvilken. men her er et link med nogle:

http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=228866

Eller

http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=263578

Når man har fået installeret Patchen kan man stille sig et bestemt sted i menu'er og trykke 8280. Så får man adgang til en ny undermenu.


For BBC skal man enter PID manuelt for hver af de enkelte kanaler:

http://www.sat-universe.com/showpost.php?p=1078309&postcount=451


Dette satelit signal bruges til at levere signal til nogle Fjernt stående DVB-T2 master i Wales og Scotland og er let krypteret.

Jeg fik en mail i sidste uge fra en anden Donating Member hvor der stod, at i de sidste 6-8 måneder et koderne skiftet ca en gang om måneden. Hver gang har han optaget ca 6 minuter af den rå TS streem og derefter fundet de nye koder på ca 2 minutter.

Det han gør er, at han bruger en PC med enten et indbygget DVB-S2 kort eller med en ekstern DVB-S2 USB tuner og optager den rå TS streem.

I en hver TS streem er der 8 bytes som går igen og igen. dem finder man. De kaldes Crypt8.

Ud fra dem bruger man et kraftigt grafikkorts CUDA Cores til at prøve alle mulighedene for så at checke koderne i nogle tabeller.

Til det bruger de et program der hedder CSA-Rainbow-Table-Tool.

Det findes i 2 versioner. Version 1 hvor tabellerne typisk blev lavet af nogle lukkede grupper på internettet. Større tabeller man på forhånd havde genereret, større chance havde man for at få et resultat.

Og i en vesion 2 hvor tabellerne bliver kæmpe store, men hvor søgningen af koder så blive en hel del hurtigere. Colibri som har lavet CSA-Rainbow-Table-Tool inkluderer så de forskelliges dele til den nye kæmpe tabel i version 2 i sin tråd på dette forum:

http://dvbn.happysat.org/viewforum.php?f=4


Men ellers vil jeg ikke skrive biss koder i dette forum, så i må Google og finde dem de steder i plejer.

Hilsen Carsten.
 



Redigeret af csell - 01-Juli-2014 kl. 22:43
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Man kan modtage en sidelobe fra 28,2ø i Østsjælland på en normal 140 cm parabol eller en dyr kvalitets parabol på 120 cm. <span style="line-height: 1.4;">Det vil give mulighed for at modtage BBC, ITV osv. FTA fra den smalle Engelske Spot beam.</span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>


Jeg kan bekræfte at 28.2E virker fremragende på (nord)øst-Sjælland. Meget bedre en de gamel Astra 2D dage. Men en velformet 120cm parabol (helst PVC/Glasfiber) + en Inverto Black Ultra brager signalet ind. Og sammenlignet med 27.5W kan man bruge en Freeat modtager, og man har fuld EPG osv.

MEN, skulle man nu ikke have mulighed for at forankre en parabol på (nord)øst-sjælland, så er 27.5W et rigtigt godt bud, når bare man lever med at skulle skifte krypteringsnøgle en gang i mellem. Det er så med normale parabol-størrelser, hvilket gør det meget attraktivt.

PS: Det virker også fremragende i sommerhuset i midt-Skåne, hvor signalet faktisk er svagt bedre end på (nord)øst-sjælland!

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 20:55
Hej.

Jeg læser at dem der gerne vil modtage BBC fra 27,5V og har en VU+ eller anden Enigma2 HD Sat Modtager skal bruge OpenPli Image og enten oscam_ymod eller måske mgcamd.

Men det er for de langhårede og langt fra så nemt som med en Technomate.

Et godt sted at starte er at læse post Nr 432 her:

http://openpli.org/forums/topic/26684-enigma2-and-bbcitv-at-275w-intelsat-a-big-challenge/page-22

Det har tidligere været meget vigtig at bruge en bestemt version af oscam_ymod. Jeg ved ikke hvad den nuværende status er. Så jeg vil nok forslå at læse hele tråden.

Så held og lykke til dem de har mod på at prøve.

Hilsen Carsten.

Til top
fnfship Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fnfship Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 16:34
Hej,
er det lykkedes for nogen at modtage engelsk TV i det nordjyske?
Ud fra de andre indlæg ser det kun ud til, at det er nordsjællændere, der har held med det.
Har nogen fundet et brugbart footprint for UK beam?

Jeg vil helst ikke investere i noget udstyr, inden jeg er sikker på, at det kan lade sig gøre.

Hilsen
Finn


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 17:05

Der er en nem og enkel måde at modtage på, (alle Freesat kanaler),det er via IP-TV, det er dog ikke gratis, kvaliteten er ikke så ringe, og det er helt stabilt, medmindre internettet fejler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fnfship Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fnfship Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 19:32
Hej,
IP-TV...? Mener du streaming via internet?
Jeg her forsøgt med streaming fra BBC og ITV hjemmesider, men det kan ikke lade sig gøre uden for UK, så lidt mere forklaring vil være rart.

Men hvordan via satellit, kan det lade sig gøre i det nordjyske?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 19:38

Ja, det er naturligvis via Internet, det er med en modtager der er specielt til det brug. Der er på de fleste kanaler 7 dages arkiv for alt på kanalen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:00
Hvad med filmon.com ? Om den er lovlig,  vides ikke, men den virker da på PC...
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af fnfship fnfship skrev:

Men hvordan via satellit, kan det lade sig gøre i det nordjyske?

Hvor i det Nordjyske?
Til top
fnfship Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fnfship Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 18:01
Hej,
det er i Hals, ved Limfjordens udmunding.

Hilsen
Finn
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 22:22
Nu har jeg ikke selv været der med en skål og et felstyrkemeter, men jeg tror du skal regne med mindst en 2.4m glasfiberparabol, for overhovedet at finde noget. Skal det være 24/7 med regn-margen, så er vi nok oppe i 3 meter.
Men det er et gæt baseret på spekulative feltstyrke-linier fra google maps, og diverse rapporter fra internettet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu