recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til lang HDMI kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til lang HDMI kabel

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til lang HDMI kabel
    Sendt: 02-Juli-2014 kl. 22:44
Sagen er den, at jeg, som nævnt mange steder på forum, flytter i noget nyt og større.
Dagen er nu kommet (i går), og alt er gået rigtig godt.

Rækkehuset er lavet, så jeg faktisk kan gemme anlæg væk og kun have TV og højttalere fremme, men det giver mig et "problem", som jeg gerne vil låne lidt erfaringer med.
Jeg har lavet en hurtig måling rundt langs lofter og vægge, for at beregne længden fra TV til receiver, og der er rundt regnet 15-17 meter. Dvs. at jeg skal op på 20 meter, for at være sikker.
Men jeg synes jo altid jeg har hørt, at man ikke skal gå over 15 meter, før der skal forstærkning imellem på et HDMI-kabel.
Så skal jeg gå efter 2x10m plus en booster imellem, eller burde en 20m være ok? Kan se, at det ikke rigtig påvirker økonomi, om det er det ene eller andet.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 06:11
Du kan evt bruge hdmi over Lan kabler

Link
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Du kan evt bruge hdmi over Lan kabler

Link
Det er smart.Tongue
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 07:57
Synes bare det er en voldsom løsning, for træk i samme rum. Og så snakker vi samtidig træk af dobbelte kabler mod et, og en mangedobling i pris.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 08:47
En godt hdmi koster jo også en del.

Og netværks kabler koster næsten intet og tåler bedre at blive bukket
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 09:12
Jeg har nu aldrig haft problemer med de billige. Men du har helt ret i, at netværkskabler er betydelig billigere pr meter. Men det convertere der skal imellem æder besparelsen og mere til. Synes kun det et til besvær og ekstra udgifter. Spørgsmålet er jo mere om det hedder 2x10m med booster, eller om det kan trækkes over 20m uden andet. Første løsning ved jeg virker, da jeg har en kammerat der bruger det til sin projektor. Og det er altså betydelig mindre besvær, ens HDMI over ethernet. Så det er ikke en løsning.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 09:59
Hvis du véd at en løsning fungerer, hvorfor så egentlig spørge til råds?
Ethvert HDMI-træk på mere end 10-12 meter, er en gambling, og kræver rigtig godt afskærmede kabler.

M.v.h.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg har nu aldrig haft problemer med de billige. Men du har helt ret i, at netværkskabler er betydelig billigere pr meter. Men det convertere der skal imellem æder besparelsen og mere til. Synes kun det et til besvær og ekstra udgifter. Spørgsmålet er jo mere om det hedder 2x10m med booster, eller om det kan trækkes over 20m uden andet. Første løsning ved jeg virker, da jeg har en kammerat der bruger det til sin projektor. Og det er altså betydelig mindre besvær, ens HDMI over ethernet. Så det er ikke en løsning.

Det hænger jo sammen - hvis du trækker 20 meter med et billigt HDMI kabel, så er sandsynligheden for at du opdager forskellen på billigt og dyrt rimeligt stor. Så HVIS du vil trække 20 meter i ét kabel, så skal det være et kabel i tilstrækkeligt god kvalitet. Med andre ord, hvis du mener det skal være med billige kabler, så skal det være med en booster. Der findes ikke et universelt svar på om 20 meter vil virke eller ej, det afhænger af kablet og af hvilket signal du vil sende igennem.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 10:11
Henrik - Jeg ved 2x10 med booster fungerer. Mit spørgsmål var, om man kunne regne med 20m i et kabel. Derfor afviser jeg HDMI over ethernet.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 12:16
Har en gang prøvet med et 20 m kabel

Kablet kostede mere end lan løsningen og kablet var tykt som en vandslange.

Men bliv ikke brugbart ved 1080p   derfor blev løsningen lan.

Var også bange for stikket i projektor pga stift og tungt kabel.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har en gang prøvet med et 20 m kabel

Kablet kostede mere end lan løsningen og kablet var tykt som en vandslange.



"Vandslange" HDMI kabler er efter min ydmyge mening tegn på en kabel-producent der ikke ved hvad de laver.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 15:21
Det var måske også at smøre tykt på.   nu husker jeg ikke navnet, men det det var noget uhåndterlig. og der kunne måske have været et bedre bud i 20m klassen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu