recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nulstille/gendanne Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nulstille/gendanne Sonos

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaktudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nulstille/gendanne Sonos
    Sendt: 09-Juli-2014 kl. 22:19
Hej,

Jeg har købt en brugt Sonos Bridge, og en brugt Sonos Connect.
Ham jeg købte det af, sagde at det var et sæt han selv havde købt i England.

Ved ikke om dette er korrekt, men kan i hvert fald konstatere at jeg har Rhapsody adgang, men ingen TDC Play adgang.

Afspilning fra Rhapsody virker perfekt, men idet vi har TDC Home Trio, og dermed også Play, ville vi gerne have adgang til Play, via Sonos.

Dette skulle ikke være noget problem, men når jeg prøver at finde Play, er den der ikke.

Jeg regner med at det er fordi at Connect er registreret til enten England eller USA, og derfor ikke kan "se" de Danske streaming tjenester.

Jeg har derfor forsøgt at nulstille Connect, ved at tage strømmen fra, og holde Connect knappen inde, mens strømmen igen tilkobles. Herefter blinker enheden som den skal, jer. div. guides på nettet, og en nulstilling skulle være udført. Men når jeg starter Sonos app'en op igen, er det stadig "kun" Rhapsody mv. der er der, og altså stadig ingen Play.

Derfor: Hvordan kan jeg nulstille mit Sonos system til en Dansk opsætning ?
Er det overhovedet muligt, hvis systemet oprindeligt er købt på det Engelske marked ?
Eller er det bedre at undlade at slette Rhapsody, og dermed undlade Play, da Rhapsody tilbyder bedre lydkvaliteten og udvalg, eller er Play det rigtige valg ? Vi er super glade for Rhapsody, men de har jo næsten ingen Dansk/Nordisk musik. (Naturligt nok, da tjenesten ikke er Dansk).

Håber nogen har et bud på en løsning, eller et bud på en anden streaming tjeneste der har Dansk musik, og som kan aktiveres på en "udenlandsk" Sonos enhed.

På forhånd mange tak
Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2014 kl. 22:42
Det nemmeste/hurtigste/smarteste cille nok være at spørge på Sonos' forum - hvis et sådant eksisterer.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2014 kl. 22:48
Har du været inde under 'tilføj tjenester' i sonos' hovedmenu? Og der ligger play ikke? Kan ikke forestille mig at den er landekodet, tror tjenester vises efter ip adresse

Redigeret af AndreasMo - 09-Juli-2014 kl. 22:50
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2014 kl. 22:59
https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1740/~/setup-sonos-system-using-a-computer
Til top
kkirckhoff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkirckhoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 00:05
Er dine enheder registreret hos Sonos? Hvis de er burde hvilke tjenester der er adgang til være styret af hvilket land man har valgt på "Min profil" på Sonos.com.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 08:33
Er med på en lytter. Sidder med præcis samme problem. Play vises heller ikke hos mig.
Er også kommet frem til den konklusion, at de enheder jeg købte brugt er sat op til et andet land. Er ret sikker på at alle enheder skal resettes. Grunden til jeg siger det er at jeg på et tidspunkt havde min play 3 med på arbejde, og der havde jeg adgang til alle de samme services og favoritter som derhjemme. Så tror alle enheder lagrer de samme indstillinger.
Har dog ikke fået testet det endnu..
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 11:11
https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1107/~/factory-resetting-a-sonos-component ?? 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
flemmingkirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingkirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 12:24
In order to change the registration of your system, you will need to follow this procedure:
(Please take notice that the system will loose all its current configuration.)

- power off all Sonos devices
- factory reset the main Sonos component (CONNECT, CONNECT:AMP, PLAY:3 and PLAY:5) or BRIDGE (the one which is wired to the router)

To factory reset a Sonos component:

1) Unplug the power cord from the back of the Sonos component.
2) Press the Mute button on the face of the Sonos component while you plug the power cord back in.
3) Continue to press the Mute button until you see an amber light blinking, then release the button. Please note that you may need to hold the Mute button for up to 15 seconds before the blinking white light will turn amber.
4) The amber light will continue to blink for approximately 20 more seconds at which point it will switch to a blinking green and white light.

To factory reset your BRIDGE:

1) Unplug the power cord from the back of the BRIDGE.
2) Press the “arrow” button on the top of the BRIDGE while you plug the power cord back in.
3) Continue to press the “arrow” button until you see an amber light blinking, then release the button. Please note that you may need to hold the Mute button for up to 60 seconds before the blinking white light will turn amber.
4) The amber light will continue to blink for approximately 20 more seconds at which point it will switch to a blinking green and white light.

- on the Sonos Contoller: 

Mac: Sonos > Reset Desktop Controller
PC: Help > Reset Desktop Controller

When prompted, you will then need to press the 2 buttons on the zoneplayer or the arrow button on the BRIDGE to associate the device in your Desktop Controller.
This is when you will be asked to register your system.
Finally, restart the other zoneplayers or BRIDGEs and add them one by one to your system.

Please do not hesitate to contact us if you have any questions.
Flemming Kirk
Til top
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaktudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 19:01
Så lykkedes det at gendanne Sonos systemet, vha. den opslåede guide. Jeg havde ikke taget min Bridge med første gang jeg selv forsøgte at lave nulstillingen.

Så nu har jeg fået adgang til TDC Play, men (naturligvis) mistet Rhapsody.

Det er ikke muligt at have begge apps i Sonos, men da Rhapsody næsten intet DK musik har, er byttet med Play rigtigt fint for mig. Hvis det ikke er nok, kan man jo købe abonnement til bl.a. Spotify Premium eller Wimp, så der er rigeligt med muligheder for masser af fantastisk musik. Har oprettet en konto til Soundcloud som har mange specielle versioner af kendte kunstnere og numre. Bl.a. bootlegs, remix, mashups og livenumre. Dejligt :-)

Så tak for hjælpen med nulstillingen
Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu