recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video buffering ved remote wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Video buffering ved remote wifi

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Video buffering ved remote wifi
    Sendt: 27-Juli-2014 kl. 19:27
Så funker det.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 20:02
Har købte en vore i3 4130 håber den er kraftig nok
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2014 kl. 18:49
Har kig på noget amd A8 cpu/apu nogle der ved om den kan håndtere transcoding?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2014 kl. 11:29
Prøvede at lade min spille pc være server...
Nu kører det uden buffering.
Så jeg må upgradere min server. Spørgsmålet er så hvad jeg kan nøjes med?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 22:48
Jeg spørger til hvad der skal til at se mine film i sommerhuset fra min hjemme. Server .
Hardware?
Netforbindelse?
Software?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 22:47
Jeg har efterhånden skrevet rigtig mange gange at jeg benytter airvideo hd da det er det software jeg hR fundet virker bedst.
Jeg er helt med på at jeg kan transcode i forskellige opløsninger, kvaliteter.
Min server er helt sikkert ikke kraftig nok til at transcode noget særligt. Det er bare en amd e35.

Teleudbyder?...?
Jeg har bare lyst til at se mine film i sommerhuset!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 18:37
Det er lidt svært at hjælpe når du har problemer med begreberne - svar nu på følgende spm eftersom buffering nok i virkeligheden slet ikke har noget som helst med din internetforbindelse at gøre (og SLET ikke når du ikke engang tester udenfor dit eget trådløse netværk.
Spørgsmålet lyder. HVAD sender du fra af program og hvad for noget konfiguration ligger det på? Plex server kan transcode til forskellige ting når du enten er i dit alm trådløse netværk eller når du er UDENFOR dit eget netværk. og det er 2 vidt forskellige ting. den første hvor du er indenfor dit eget netværk så behøver du teknisk set ikke transcode/omforme kildematerialet, men det gør man når man skal udenfor. DERFOR skal det hardware som løsningen kører på også være skaleret til det. kører man plex medieserver på en core i5 så er der kræfter nok. Core i3 kan også godt klare det, men når kildematerialet er fuld 1080p video fra blueray rip, så får den faktisk også lov at arbejde en smule. Plex medieserver kan ikke bruge quicksync så det er rå processorkraft der skal bruges. PROBLEMET er så selvfølgelig at hvis man har en gammel ipad 2 Så kan den slet ikke engang tage fuldHD video! - Den kan maksimalt tage 720p video. Og så er det fuldkommen ligegyldigt hvilken internetforbindelse man har.
Vi skal altså med andre ord kende konfigurationen fra dit kildemateriale til din modtageenhed for at kunne fortælle dig hvor det er der er noget i vejen.Og så længe du kun kører internt i dit eget netværk er det fløjtende ligegyldigt hvor stor din internetforbindelse er. Den bliver slet ikke brugt.

Så er der lige den juridiske del. - Du har jo lige angivet at du vil til at være teleudbyder - jeg går stærkt ud fra du så også betaler de afgifter der skal til og har de tilladelser der skal til at leve udbyder? (det er stadig ulovligt at fremvise en egenkøbt DVD i en børnehave!)
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 00:36
Det er når jeg vil streame ud af huset til andre hustande med eget LAN
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 00:23
Hvad er det så du kalder "Remote wifi"?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 23:49
Det er slet ikke mobilt netværk.
Det er alm. Netværk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Ok fandt en app til test.
Den siger det samme i hastighed som fra en pc.. Download 20 mbit


Testede du via Lokalnetværk, eller mobilnetværk?

Edit: Har 15/10 via wiki, men 14/14 via 4G på min iPad.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 22-Juli-2014 kl. 23:34
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 23:27
Ok fandt en app til test.
Den siger det samme i hastighed som fra en pc.. Download 20 mbit
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu