recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV i Dragør (parabol eller???)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV i Dragør (parabol eller???)

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV i Dragør (parabol eller???)
    Sendt: 12-Juli-2014 kl. 20:37
Hej Alle,

Mig og min familie har lige flyttet til Dragør og vil gerne høre om nogen kender til TV og Internet udbyder i Dragør?

Vi kan ikke modtage Stofa og synes TDC's 999Kr i oprettelse er til grin på deres TV/Internet pakker.

Vi har ikke nogle antenne så Boxer er pludseligt en dyr løsning, så vi overvejer Canal Digital med en anden ISP.

Jeg overvejer også at installere en parabol til modtage Sky fra UK, vil det være muligt at bruge den samme parabol?

Er der nogen som har nogen andre og gode forslag er i velkomne til at dele dem.

På forhånd tak!






Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 20:55

Er Dragør ikke et You See område, det tror jeg det er, så hvad med dem.? Ville nok ikke rode med SKY løsningen, da det jo ikke længere er muligt at modtage det uden temmelig store paraboler. Der skulle dog være kommet en mulighed for at kunne få SKY via internet. Ligesom det er muligt med Freeview via nettet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
renenielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renenielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af myatix myatix skrev:

Mig og min familie har lige flyttet til Dragør og vil gerne høre om nogen kender til TV og Internet udbyder i Dragør?

Yousee burde være tilstede i Dragør, vil jeg mene, men du kan prøve at checke på deres site (hvis ikke du allerede har gjort det selvfølgelig.
Internet Udbydere er mere eller mindre de samme over hele landet (når vi taler DSL udbydere)

Oprindeligt skrevet af myatix myatix skrev:

Vi har ikke nogle antenne så Boxer er pludseligt en dyr løsning, så vi overvejer Canal Digital med en anden ISP.

Boxer er ikke så meget dyrere end Canal digital (alt efter hvilken boks, du skal have)

Oprindeligt skrevet af myatix myatix skrev:

Jeg overvejer også at installere en parabol til modtage Sky fra UK, vil det være muligt at bruge den samme parabol?

Kommer an på hvor stor parabol, du vælger, jeg vil mene, du minimum skal have en 80 cm skål - hvis det er fordi du vil have de engelske PSB, skal du op på en 150 cm minimum.

Oprindeligt skrevet af myatix myatix skrev:

Er der nogen som har nogen andre og gode forslag er i velkomne til at dele dem.

Afgør hvad du skal bruge af tv kanaler, og så se udbyderne igennem, det billigste kan du vist få, hvis du vælger en lowcost udbyder (fullrate) kombineret med deres Tv, hvis du kun skal have tv på en boks.

Redigeret af renenielsen - 12-Juli-2014 kl. 21:00
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580
Sony STR-DH520
Humax iCord Mini (HD+/Fransat)
Apple TV3 (Rental)
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 21:09
Du har checket om du er med Dragør Antenne & Kabelnets dækningsområde?
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 21:35
Hvad vil du se, med en antenne fra Harald Nyborg til 299,- kr kan du se 18 forskellige danske og svenske programmer gratis.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 21:37
Et alternativ til TDC kunne være Telia Tv, der lige nu har 0kr i oprettelse og første måned gratis.
Telia TV
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 21:41
En parabol med modtager til ca, 600,- kr fra Harald Nyborg, rettet mod Astra satellitten, giver dig GRATIS programmer fra BBC News, Sky News, CNN, Erosport dog med tysk speak, alle tyske kanaler, fransk TV, osv - osv - osv.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Er Dragør ikke et You See område, det tror jeg det er, så hvad med dem.? Ville nok ikke rode med SKY løsningen, da det jo ikke længere er muligt at modtage det uden temmelig store paraboler. Der skulle dog være kommet en mulighed for at kunne få SKY via internet. Ligesom det er muligt med Freeview via nettet.

Dragør er Stofaområde.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 22:04
Tak...

YouSee er ikke en mulighed på vores gade... :(

@gah Hvilken størrelse parabol vil du anbefale?

Kan men brug de sam paradol til Canal Digital og også retter mod Astra satellitten?

Hvor svært er det at find den korrekte satellit? Har jeg brug for særligt udstyr?

@Claus P. Dragør Antenne & Kabelnets er Stofa... same, same... :)

Jeg kunne bruge en VPN eller DNS løsning over internettet, men den bedste forbindelse, jeg kan få, er 12 Mbit... :(





Redigeret af myatix - 12-Juli-2014 kl. 22:07
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 22:21

Der skal hvis man ønsker at modtage både Canal Digital og SKY, bruges 2 parabol er, da den ene skal vende mod 1 grad Vest, og den anden 28,5 Øst.
Det er ikke nogen høj hastighed du kan få må man sige, den skulle dog kunne fås bedre via Stofa, men 12 Mbits er dog hurtig nok til f.eks at kunne få UK Freeview kanalerne på IP-TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 22:42
Tak...

Vi kan desværre ikke modtage Stofa på vores gade... Bare langsom TDC kobber her... :(

Så bliv løsning Canal Digital med DanskNet til start med.... Ikke hvad jeg virkelig ønskede, men det er en løsning, indtil nogen installerer nogle fiber i vores gade.
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 22:46
@gah Hvilken størrelse parabol vil du anbefale?

Jeg bor lige i nabolaget Kastrup, jeg bruger en 80 cm, men der er fuldt knald på Astra, så en mindre kan også bruges.
Men hvis det bliver en del af din løsning så køb en 80 cm, så kan du bruge den på andre satelitter hvis du mod forventning bliver træt af Astra.
Vil dog også lige sige, at en stor del af programmerer du kan modtage via alm. antenne og sattelit jo er i HD og i en bedre kvalitet end nogle af "kabel" leverandørerne kan levere, i hvert tilfælde det jeg har set.
Hvorfor betale for BBC news, CNN, osv. Når disse stationer ligger på Astra og er gratis, lige til at tage ned.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu