recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken ny PC? Det blev en Macbook Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken ny PC? Det blev en Macbook Pro

 Besvar Besvar Side  123 19>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken ny PC? Det blev en Macbook Pro
    Sendt: 15-Juli-2014 kl. 10:38
Har en stationær XP maskine: 1,86 mhz, 2 gb ram ( plads til 2 gb ekstra), 250 gb hd. 24 tommer fullHD skærm, kablet tastatur, trådløs mus.

Overvejer ny PC, en bærbar. Kan jeg fortsat bruge min dejlige skærm, tastatur og mus? Og hvilken bærbar skal jeg gå efter, da der gerne må være dockmulighed?

Redigeret af Kampus - 19-Juli-2014 kl. 22:43
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:



Overvejer ny PC, en bærbar. Kan jeg fortsat bruge min dejlige skærm, tastatur og mus?


Sagtens. Mus og tastatur tilsluttes via USB (edit: eller hvordan din mus er tilsluttet nu). Skærm tilsluttes via HDMI eller VGA alt afhængig af hvad der nu vil være tilgængeligt.


Redigeret af bleed_blue - 15-Juli-2014 kl. 10:49
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 10:56
@Kampus, jeg troede du ville have Mac næste gang Tongue

Mac Mini. Hvis din skærm har HDMI er det lige til, ellers skal du have en adapter.
Du kan også fortsætte med mus og tastatur, som du har nu.

Med det næste OS - Yosemite - bliver Mac OS endnu bedre sammen med iPad og iPhone. Allerede nu synes jeg det fungerer godt med iMac som stationær og iPad som erstatning for den bærbare.

Jeg synes du skulle overveje det, især når du er tilfreds med iPhone og iPad.


Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 12:35
Den Mac Mini ser ret spændende ud. Stationær og så alligevel ikke, da den bare kan tages med hvis der skal overføres filer uden for huset. Det er smart! Og går ud fra den er lydløs, noget jeg går meget op i, da min nuværnde larmer som en traktor.

Skærmen har DVI og HDMI, så det er jo fint. Et optisk drev kan også bare sættes til via usb. Så egentlig opfylder den jo mit behov. Men prisen er lidt pebret synes jeg.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 13:43
Den er en anelse billigere i Elgiganten. 4503 kr. Det skal du vel egentlig også give for en bærbar.
CPU Benchmark er 3803 på den mindste mini med i5-3210M CPU.

Jeg synes den er noget mere lydløs end min iMac. Det er også mobilprocessor, der sidder i Mini'en. Men der ER blæser i.

Prøv at tage i Elgiganten eller Eplehuset og hør mere om den. En af mine venner købte den mindste model for godt en måned siden, og han kom også fra Windows, og beholdt skærmen.


Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 14:42
Overvejer en bærbar. Og Macbook Pro er dobbelt så dyr som en Lenovo, men er den også dobbelt så god?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Overvejer en bærbar. Og Macbook Pro er dobbelt så dyr som en Lenovo, men er den også dobbelt så god?

Med samme spec. er Lenovo vel næsten lige så dyr, men du kan sagtens få en billigere Lenovo, du er tilfreds med, for det halve.

Da jeg gik fra PC til Mac valgte jeg en kraftig iMac. Jeg var vant til Mac fra arbejde, så det var let for mig. Og prisen var endelig kommet ned i et ordentligt leje. Før var det kun Mac Pro, der var kraftige. Nu er en iMac kraftig nok til grafisk arbejdsstation.

 
Venlig hilsen
KB
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Overvejer en bærbar. Og Macbook Pro er dobbelt så dyr som en Lenovo, men er den også dobbelt så god?

Prisforskellen er en ting, en anden er forskellen i betjeningen af de to systemer. Omvendt så er Windows 8 også så forskellig fra f.eks. Windows XP, at man under alle omstændigheder skal vende sig til noget meget andet.Smile    
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Overvejer en bærbar. Og Macbook Pro er dobbelt så dyr som en Lenovo, men er den også dobbelt så god?

Prisforskellen er en ting, en anden er forskellen i betjeningen af de to systemer. Omvendt så er Windows 8 også så forskellig fra f.eks. Windows XP, at man under alle omstændigheder skal vende sig til noget meget andet.Smile    

Nemlig. Og Kampus har før skrevet om at hun muligvis ville have Apple næste gang Smile - derfor foreslog jeg det.

- og der er 90 dages telefonsupport med en ny Mac, så man kan få hjælp i starten.




Redigeret af Brixen - 15-Juli-2014 kl. 15:21
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 15:41
De almindelige Lenovo forbrugermodeller er ikke værd at gi' penge for! Vi havde fejl på to stk., indnfor det første halvandet år! Og deres "service/support" er ikke-eksisterende.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 16:14
Hvilken Lenovo kan så anbefales?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 16:54
Det kunne være en lenovo t440, se evt på laptop.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 19>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu