recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilgå YouSee netværk via VPN?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilgå YouSee netværk via VPN?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
northyen.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-August-2006
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér northyen.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilgå YouSee netværk via VPN?
    Sendt: 18-Juli-2014 kl. 11:04
I mit sommerhus vil jeg gerne kunne trække YouSee kabel TV kanalerne via iPad. Da jeg har kabel TV der hjemme, og bredbånd, tænkte jeg, det måske kunne lade sig gøre, at "route" sig ud igennem YouSee netværket. Eller på anden måde, få app'en til at tro, den er på YouSee netværket.

Det er lykkedes mig at få oprettet en VPN forbindelse til hjemmet, men problemet opstår når jeg skal ud på nettet via den forbindelse. Det virker nemlig ikke, og jeg vil skyde årsagen til at være "default gateway" problemet. 

Visuelt ser det vel således ud:

Sommerhus <-> Router <-> Internet <-> Router <-> Yousee @ home.

Hvordan kan man sætte det op?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 11:11
Lige i øjeblikket kører du sikkert med VPN i "split tunnel"

Du skal i dit udstyr lede efter noget som sikkert hedder "route all" eller "tunnel all" eller "disable split tunnel"

Det er ikke alt udstyr som kan sættes op til den slags.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 11:13
Hvilken VPN software bruger du?
Til top
northyen.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-August-2006
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér northyen.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 12:07
Routeren der står Yousee netværket er en AC66U, det tyder ikke på standard firmwaren understøtter det nævnte. Men måske kan jeg selv sætte en "selective route" op, dvs. finde ud af hvilket IP'er Yousee app'en bruger, og så sørge for de går ud igennem AC66U'erens gateway?

VPN'en softwaren jeg pt. bruger den indbyggede i min iPhone (der så bruges i sommerhuset), men jeg har planer om at få en fast forbindelse snart.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 12:55
Hej Northyen.dk .

Jeg er ikke sikker, men jeg tror at du har både kabel TV og bredbånd der hjemme fra Yousee.

Har du overvejet den nemme løsning, Yousee's egen Web-tv?


Jeg ved godt at det ikke er alle TV programmerne man kan se ude, me det er en nem måde at komme i gang på.

Hilsen Carsten.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 13:38
Har du husket på vpn indstillingen på ios enheden at slå skyderen "send al trafik" til?, hvis du ellers har en ok uploadhastighed hjemmefra bør det virke.. Jeg har det ihvertfald kørende med vpn L2TP
Mvh

René
Til top
northyen.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-August-2006
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér northyen.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 16:40
Jeg fandt problemet. Routeren var sat op til PPTP, og der er næsten ingen indstillingsmuligheder på den. Så snart jeg fik OpenVPN sat op på routeren, og hentet OpenVPN Connect til iPhone, virker det hele. Tak for hjælpen!

Upload og download ligger på ca. 10 mbps, hvilket burde være nok til at trække f.eks. YouSee TV.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu