recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl på DMR-BCT820
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fejl på DMR-BCT820

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fejl på DMR-BCT820
    Sendt: 20-Juli-2014 kl. 22:10
Jeg har opdaget den første fejl på min Panasonic DMR-BCT820.

Når jeg timer-optager en krypteret kanal (TV3+) fra kl. 10-16.50 og timer-optager en anden krypteret kanal (VOX) fra kl. 16.58-18.15, så bliver begge optagelser umulige at afspille. De er krypteret og kan ikke låses op.
Det kunne tyde på, at de 8 minutter mellem optagelserne ikke er nok til at få fingeren ud for recorderen. Anden forklaring har jeg ikke.

Det skal siges at jeg også optog fra VOX kl. 18.15-19.15 som timer-indstilling, og at denne optagelse fint kan ses.

Så medmindre der findes en logisk forklaring på ovenstående, så har denne model en klar fejl (eller måske kun min model). Det bliver nærmest umuligt at afprøve hos andre, da jeg har købt TV3+ og VOX som fritvalg-kanaler hos Stofa via et CA-modul i recorderen.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 19:18
Jeg har tidligere prøvet at optage to krypterede kanaler samtidig på min 835. I den forbindelse blev den ene optagelse dekrypteret under optagelsen, og den anden blev optaget krypteret. Den kunne så efterfølgende dekrypteres.
Jeg har ikke prøvet det for nylig, så om der er en ændring, eller det er 820'eren, der er anderledes, ved jeg ikke. Jeg har også en 820'er, så jeg vil kunne prøve det.
Jeg har YouSee, så her kan måske også være en forskel.
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 00:01
Mine optagelser var jo netop IKKE optaget samtidig.

Kl. 10.00 - 16.50 TV3+ (krypteret)
Kl. 16.58 - 18.15 VOX (krypteret)
Kl. 18.15 - 19.15 VOX (ikke krypteret)

Det giver ingen mening.
Jeg har på fornemmelsen at recorderen ikke kan li optagelser der varer så lang tid. Den første optagelse strækker sig hen over 3 programmer. Det er i hvert fald gået helt galt.

LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 12:05
Jeg skal ikke kunne svare på, om den ikke kan lide lange, krypterede programmer, men jeg har tit optaget flere film og/eller sammenhængende programmer (via antenneforening / ukrypteret), der har givet lange optagelser på op til 10 timer, og det har aldrig været et problem. Umiddelbart lyder det mere som om, at du har et problem med selve krypteringen end med programmets længde.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 00:05
Jah, jeg ved sgu ikke hvad der skete, men timer-programmeringen var korrekt men maskinen fejlede af ukendt årsag.
Jeg har netop optaget Formel 1 fra TV3+ (krypteret) i denne uge, uden problemer. Dog kun 4½ time. Og 8 minutter senere VOX (krypteret) også uden problemer.
Jeg hader periodiske/uforklarlige problemer hehe
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu