recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny indenfor denne verden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny indenfor denne verden

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
JeppeP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeppeP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny indenfor denne verden
    Sendt: 21-Juli-2014 kl. 22:53
Hej kære forum

jeg leder efter en projektor til overkommelige penge - jeg er dog i tvivl om, hvad jeg vil få mest ud af, også i forhold til det lærrede som jeg har anskaffet mig. Det er et lærrede der diagonalt måler 173 cm begge veje, så det er altså kvadratisk og efter mine udregninger ca. 68 (??) tommer. 

Jeg skal blot bruge det istedet for tv til at se film på, og til at kunne invitere nogle venner over til en lidt mere 'autentisk' filmoplevelse, så det må godt være af OK kvalitet :)

Efter hvad jeg kan læse på dette forum, er benQ ret populært - vil det være overkill for mig med fx BenQ W1060? Får jeg nok ud af det på mit forholdsvist lille lærrede??

Med venlig hilsen Jeppe
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 09:22
Jeg læser det som om at dit lærred er 173cm højt og 173 bredt. Hvis det er korrekt så er diagonalen = 96".
Men når vi ser film så er det tit i 16:9 format og det giver en billedstørrelse på 78".
Hvis du mener at dit lærred er 173 dialognalt, ja så er det 68". Ryk tætter på og frem med popkornene.

BenQ W1060 er en udgået model, men du ikke W1070?

Lærred er ikke småt og det er ikke en dårlig projektor. Tag springet.

Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
JeppeP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeppeP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 14:14
Har nok formuleret mig en smule kluntet, men jo, 173 diagonalt, altså 68".

Aha okay, det var jeg ikke klar over.
Hvor ligger forskellen på de to? Og er 1070 mere dyr end 1060?
Tak for dit svar!
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 14:25
Det første du skal tænke over er at hvis det skal erstatte dit tv så skal rummet kunne mørklægges.
En projektor en solskins eftermiddag uden mørklægning, er No Go.

For det andet, så skal du kraftigt overveje at skaffe et lærred i 16:9 da der stort set ingen ting sendes i kvadrat formatet (4:3) mere.
Et 16:9 lærred ka. Findes for 500,- på dba.dk.

Jeg har tidligere haft lærred/projektor i stuen som erstatning for et tv, og det hold lige præcis i en måned før der igen kom et tv på væggen, og et elektrisk lærred der kunne køres ned når der skulle ses film.


Redigeret af strecker - 22-Juli-2014 kl. 14:26
Til top
JeppeP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeppeP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 14:45
Hej strecker

Lærredet skal bruges udelukkende til at se film på, da jeg ingen tv-kanaler har alligevel :D

Er vil mørklægningsgardiner kunne gøre det?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 15:13
Stadig skal du overveje et 16:9 lærred for at få den fedeste oplevelse.

Ja mørklægnings gardiner er en fin løsning.
Til top
JeppeP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeppeP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 15:48
Tak for tippet om 16:9, så må jeg nok desværre droppe det seje retro lærred fra genbrugsen til 30 kroner :-D
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fakker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 16:08
Jeg ville bestemt også droppe det lærred du har nu, det tror jeg alle ville
Til top
JeppeP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeppeP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 16:12
Det er der vist ingen tvivl om nu :D det eneste jeg vel i princippet kunne gøre, var at rulle den en smule mindre (så biler det dog en noget fesen tommer)
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 16:17
Ikke fuske med at kun køre lærred 1/2 ned osv

Køb et elektrisk lærred med indramning ( sorte kanter om billed feltet )
Så får du en langt federe bio stemning.

Lærred har faktisk rigtig meget at sige for den komplette oplevelse, bare et par sorte kanter om billedet kan hæve niveauet temlig meget.

Redigeret af strecker - 22-Juli-2014 kl. 16:18
Til top
JeppeP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeppeP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 16:31
Jeg må en tur på dba strecker, og se om jeg kan finde noget det passer pengepungen (billigt billigt) ;D
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 17:17
Hvor befinder du dig i verden.
Ka være jeg kunne finde nogle mulige kandidater til dig i nærheden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu