recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Back up fra Panasonic DMR-bct835
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Back up fra Panasonic DMR-bct835

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Espenolsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2014
Sted: Karslunde
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Espenolsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Back up fra Panasonic DMR-bct835
    Sendt: 22-Juli-2014 kl. 12:43
Hej
Jeg har indspillet en masse gamle camcorder optagelser på min bct835 og har nu ønsket om at lave en backup. Såfremt jeg prøver at kopiere til en ekstern harddisk slettes optagelsen efterfølgende på bct835'eren - d.v.s. den flytter reelt blot fra en harddisk til en anden - og det samme er tilfældet såfremt jeg efterfølgende prøver at kopiere fra den eksterne harddisk tilbage til bct835. Jeg har naturligvis mulighed for at lave en kopi ved at brænde en DVD, men jeg har p.t. indspillet 42 bånd og er ikke færdig endnu - så det vil være et megastort arbejde - omvendt har jeg ikke forventning om, at en hjemmebrændt DVD er en sikker backup. Jeg har forsøgt, at kopiere fra den eksterne harddisk til min computer, men den er ikke synlig i computeren. Er det fordi den nu er formateret kun til at kunne være synlig overfor bct835'eren??
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig - på forhånd tak.
Espenolsen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 12:51
Optagelserne kan kun bruges på den btc835 som harddisken er formateret til.
Kan ikke læses af windows.

Men burde kunne overføres via netværk i windows stifinder.
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 13:14
Sæt et netværkskabel i recorderen, og sæt den til din router / dit netværk - så kan du hente optagelserne ind på din computer, hvorfra du kan behandle dem, eller lægge dem ud på en ekstern harddisk.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 13:53
En anden mulighed er, at lægge optagelserne ned på Bly-ray eventuelt DL (dobbelt layer). Inden da ville jeg redigere optagelserne fra recorderens HDD. Der kan være langt mere end på DVD. Jeg ville så også gemme de originale camcorder bånd som en sikkerhed.
Doo Wop
Til top
Espenolsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2014
Sted: Karslunde
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Espenolsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 15:50
Hej

Jeg har forsøgt at få adgang til bct835 via stifinder - men kan desværre ikke finde ud af, at lade bct835 give tilladelse til at dele sine filer med computeren. Jeg har ikke noget problem med, at bct835 kan anvendes som client og hente filer på computeren. Skal der downloades et specielt program til computeren for at den kan blive klient til bct835?
Espenolsen
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 22:40
Du kan ikke bruge stifinder - se mit indlæg her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133297&KW=&PID=1346390&title=fra-dmrbct730-til-pc-via-vlc#1346390 der er det forklaret, hvordan du gør.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Espenolsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2014
Sted: Karslunde
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Espenolsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 13:39
Tak for dit tips. Det er efter dine foreskrifter nu lykkedes mig at hente filmen på bct835 og gemme den på en ekstern harddisk.

Mit forhåbentligt sidste problem er nu, at jeg ikke kan gemme på den harddisk jeg have tilmeldt bct835. Den er synlig på computeren, men jeg kan ikke få "automatisk åbning" af denne enhed når jeg tilslutter den.

Har du i øvrigt erfaring med om "tilmeldingen" af en harddisk til en bct835 er en reel formatering så alt bliver slettet.

Foreløbig tak for hjælpen.

Espenolsen
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 17:05
Ekstern harddisk på BCT er ikke kompatibel med windows og omvendt. Når en harddisk, der er formateret til windows, bliver "tilmeldt" BCT, så ryger indholdet AFAIK også.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu