recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udendørs højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udendørs højtalere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udendørs højtalere
    Sendt: 23-Juli-2014 kl. 12:05
Har sådan et sæt monteret på terrassen:
 
 
og så en Sonos ZP120 i teknikskab indenfor til at levere lyden.
Til top
M.egholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2014
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.egholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 10:45
Hejsa

var det her evt. noget for dig.

JBL Control One trådløst 2.4GAW all-weather højttalersystem

http://www.av-connection.com/?PGr=6354&ML=2491

ser selv på en noget lignende løsning dog med Airplay

http://nocs.se/products/ns2-air-monitors-v2

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 07:35
Jeg havde på et tidspunkt en nabo med sådan et setup, det var jævnt belastende at få mine fredelige stunder i haven spoleret af hans crappy musiksmag. Jeg håber du har bedre afstand til dine naboer.

Til gengæld kan højttalere udendørs være en fantastisk lydmæssig oplevelse, Inden du nu beslutter dig for at højttalerne skal skrues op på muren ind til huset, så gør dig selv den tjeneste at prøve at stille dem op frit midt på græsplænen først - det gør noget ret fantastisk ved lyden at befri et par højttalere fra vægge der kan reflektere lyden. Jeg har ved et par lejligheder hørt selv semi-crappy højttalere fisket op af buret på genbrugspladsen spille helt forrygende på den måde.

Selvfølgelig er det ikke specielt praktisk med højttalere midt på plænen, men når du har oplevet lyden kan det være du i stedet kommer i tanke om, at pæretræet og det der fuglebad fuglene alligevel ikke bruger er meget bedre steder at gøre af højttalerne fremfor at klaske dem op på husmuren.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 16:31
 
 
Oprindeligt skrevet af bech312 bech312 skrev:

Radiomanden; Kan du anbefale en BT højtaler som kan holde til t være ude? Jeg synes ikke rigtig jeg har haft held med at finde nogen.
 
 BT højttalere er jo som udgangspunkt ikke store, og kan derfor let og ubesværet tages med ind, og anbringes lige ved Terassedøren når den ikke er i brug, og er derfor lige ved hånden når den skal bruges. Den skal da også ind og lades op ind i mellem. Er terassen overdækket, så kan den jo sagtens i denne tid være ude hele tiden. om Vinteren og i koldt vejr i øvrigt er der nok næppe brug for den udendørs.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af bech312 bech312 skrev:


Det er mere hvordan jeg evt. får splittet lyden til hhv at være i stuen og ikke på terassen og omvendt. 


Du køber sådan en her:
http://www.dba.dk/marantz-marantz-sr5004-71/id-1009032706/
Den har zone 2 på analoge indgange og det virker.

Dit problem er bare at den ikke har volumenregulering på andet end fjernbetjening til Zone2

Klaus (med SR5004 i stuen og Zone2 til køkkenet)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 16:10
Er der ikke forskellige pre-sets, hvor du kan vælge højtalere til og fra?
Mvh. Rasmus
Til top
bech312 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bech312 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 15:46
Radiomanden; Kan du anbefale en BT højtaler som kan holde til t være ude? Jeg synes ikke rigtig jeg har haft held med at finde nogen.

Jeg prøvede at sætte 2 almindelige højtalere til de 2 sidste udgange i forstærkeren og det virkede super. Bortset fra at højtalerne i stuen også spillede. Der er måske 5m fra forstærkeren til terassebordet så selve BT signalet er ikke et problem. (Forstærkeren står i et skab som hænger på væggen, og på den udvendige side af væggen er terassen. Så det er rimelig lige til at trække et par kabler ud.

Det er mere hvordan jeg evt. får splittet lyden til hhv at være i stuen og ikke på terassen og omvendt. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 15:20

Du skulle jo gerne have enheden der permanent, hvis ellers vejr og temperatur tillader det. Om ikke andet så i sommermånederne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 15:19
En forstærker med netværksløsning (AirPlay, DLNA, eller lignende) til terrasse højttalerne alene.

Alternativt skifter du din surroundreceiver ud med en der kan zone2 (også via netværk!)
Kan din bt modtager, modtage musik når den hænger på anlægget og du står ude i haven?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bech312 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bech312 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 15:16
Tak for de hurtige svar.

Jeg leder efter en mere integreret løsning. Og vil gerne undgå at det er noget der skal stilles op eller bæres ud, når det skal bruges.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6982
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 15:08
Bruger en Sonos på teressen 👍
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 15:00

En BT højttaler på taressen, så kan der spilles hvad du vil, når du vil uanset hvad der spilles eller ikke andre steder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu