recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - android vs windows
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

android vs windows

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Danneck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danneck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 00:18
Jeg har haft Lumia 925 i et lille års tid men købte fornyeligt en brugt lg g2 som jeg må sige at jeg bestemt ikke har fortrudt. Der er naturligvis fordele og ulemper ved begge systemer men overordnet vinder android for mig (har haft denne i ca tre uger). Windows vinder på tastatur og indbygget navigation, men bestemt ikke på apps eller strømforbrug. Det der er mest irriterende for mig er dog det sløve tempo som jeg føler er ved udviklingen inden for WP. Her tager implementeringen af nye ideer som f.eks.notifikationscenter ekstremt langt tid hvilket godt kan være lidt frustrerende. Men ser frem til nye opdateringer som måske går mig til at skifte tilbage til min Lumia 925.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af Danneck Danneck skrev:

Jeg har haft Lumia 925 i et lille års tid men købte fornyeligt en brugt lg g2 som jeg må sige at jeg bestemt ikke har fortrudt. Der er naturligvis fordele og ulemper ved begge systemer men overordnet vinder android for mig (har haft denne i ca tre uger). Windows vinder på tastatur og indbygget navigation, men bestemt ikke på apps eller strømforbrug. Det der er mest irriterende for mig er dog det sløve tempo som jeg føler er ved udviklingen inden for WP. Her tager implementeringen af nye ideer som f.eks.notifikationscenter ekstremt langt tid hvilket godt kan være lidt frustrerende. Men ser frem til nye opdateringer som måske går mig til at skifte tilbage til min Lumia 925.


Den seneste WP-opdatering - som ér kommet til 925 - giver Notifikationscenter OG et væsentlig lavere strømforbrug. Jeg vil gætte på, at min 925 holder strøm 40% længere, efter denne opdatering.
Og m.h.t. apps, så savner jeg INTET!

M.v.h.
Til top
Danneck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danneck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 01:11
Ja det er jeg klar over at der er kommet notifikationscenter men det tog grangiveligt også sin tid. Batteriet er jeg bestemt ikke imponeret over. Jeg føler hele tiden at man skal være påpasselig med at spare. Nu bruger jeg normalt ikke telefonen til spil men hvis jeg spiller 2048 som vel ikke burde bruge ret meget batteri, så skal der ikke gå ret mange halve timer før niveauet bliver kritisk. Har man special udstyr som man ønsker at kunne styre fra mobilen som f.eks. NAS eller fjernsyn så er der meget stor sandsynlighed for at man må lede forgæves efter en app til dette. Vivino er først for nyligt kommet til wp, det er blot realiteten for dette styresystem.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Danneck Danneck skrev:

Ja det er jeg klar over at der er kommet notifikationscenter men det tog grangiveligt også sin tid. Batteriet er jeg bestemt ikke imponeret over. Jeg føler hele tiden at man skal være påpasselig med at spare. Nu bruger jeg normalt ikke telefonen til spil men hvis jeg spiller 2048 som vel ikke burde bruge ret meget batteri, så skal der ikke gå ret mange halve timer før niveauet bliver kritisk. Har man special udstyr som man ønsker at kunne styre fra mobilen som f.eks. NAS eller fjernsyn så er der meget stor sandsynlighed for at man må lede forgæves efter en app til dette. Vivino er først for nyligt kommet til wp, det er blot realiteten for dette styresystem.

Hold øje med hvad der kører af baggrundsopgaver. Det gør en verden til forskel i batteritid. På min 1520 er der 12 apps, der gerne vil køre i baggrunden. Jeg har slået de 11 fra. Jeg kan f.eks. godt leve med at Nordea appen ikke har live opdateringer af valutakurser i sin Tile.

Til trådstarter: findes under indstillinger, applikationer og baggrundsopgaver.

J
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Har en Lumia 920 og lige købt en Galaxy S5.

Må indrømme, tingene kører noget mere smooth på min Lumia end på S5 selvom Lumia er halvandet år ældre.


That's the power of TouchWiz :P
Root det lort, og få en AOSP baseret ROM på (Android Open Source Project), så kommer den til at køre helt anderledes :)


Nu snakker vi om noget jeg aldrig har prøvet at gøre

Mister man ikke garantien ved root? Den er 4 dage gammel.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 12:13
FREMRAGENDE - at lave et produkt, som man skal pille ved/ændre, for at det kører som det bør køre!   

M.v.h.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

FREMRAGENDE - at lave et produkt, som man skal pille ved/ændre, for at det kører som det bør køre!   
Øj, du er "glasset er halvt tomt"..

Jeg ser sådan på det, at hvis operativsystemet på min iphone ikke passer til mit temperament/ikke kan det jeg gerne vil kunne, så er jeg på røven, der er INTET jeg kan gøre ved det. Hvis operativsystemet på min windows phone ikke kan det jeg gerne vil, så er jeg tilsvarende på røven. Hvis operativsystemet på min android telefon ikke kan det jeg vil, så har jeg mulighed for at roote bæstet og smide et andet operativsystem på, ja hvis jeg vil/har evnerne kan jeg sågar udvikle det selv.

Samme med apps. Hvis jeg udvikler en app til iphone skal den først godkendes af apple før jeg måske kan få den på itunes og derfra over på min telefon. Hvis jeg udvikler en app til wp er mulighederne vist noget bedre, jeg mener ikke ms blander sig helt så meget i hvad du hælder på din telefon. Hvis jeg udvikler en app til android kan jeg uden videre og totalt uden indblanding fra nogen som helst kyle den på min telefon.

Jeg kan helt ærligt ikke få øje på det forfærdelige i at tilbyde folk den fleksibilitet, der er jo ikke noget krav om at du skal benytte dig af muligheden - det er bare en mulighed du har hvis du ikke er tilfreds med den funktionalitet telefonen har i standardkonfiguration.


Redigeret af strandvasker - 25-Juli-2014 kl. 13:37
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 16:19
jeg har fået denTongue
men ups den skal have micro simClap
så må vi vente på det
Mvh
Svsommer
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 17:22
Jep. Jeg skar selv mit til, med en hobbykniv. Men jeg er også så utålmodig.

M.v.h.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jep. Jeg skar selv mit til, med en hobbykniv. Men jeg er også så utålmodig.

M.v.h.

hmmm
hvor ligger chippen
Mvh
Svsommer
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

jeg har fået denTongue
men ups den skal have micro simClap
så må vi vente på det

Tilykke med den. Smid et micro SD kort i den med det samme. Så kan du hælde kort, billeder og musik derover uden det æder at den interne hukommelse.

J
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

jeg har fået denTongue
men ups den skal have micro simClap
så må vi vente på det

Tilykke med den. Smid et micro SD kort i den med det samme. Så kan du hælde kort, billeder og musik derover uden det æder at den interne hukommelse.

J

va
tak hvad mener du
Mvh
Svsommer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu