recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - android vs windows
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

android vs windows

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: android vs windows
    Sendt: 23-Juli-2014 kl. 15:42
Hej
Jeg står og skal have mig en ny mobil jeg har engenligt ingen krav udover pris max 2000
og lyd ved samtale.
men ridsefast skærm vil være en god ting som den har
den skal benyttes med call me.
hvorfor vælger mand android frem for windows eller omvendt?

Mvh
Svsommer
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 16:34
Man vælger Windows Phone, fordi det i dag er det mest enkle system at sætte op, og benytte!
Det kører flydende, og der er en god synergi, hvis man i forvejen har andre computere, som kører Windows.

M.v.h.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 16:43
Android vælger du hvis du vil pille meget ved opsætningen af telefonen og have det største udvalg af apps. Men også en lidt rodet grænseflade i Apps, da udviklerne har meget frie hænder når de designer grænsefladen.

Windows mangler lidt på App siden, ikke alle har fået deres Apps porteret til WP endnu. Så check om du kan få de Apps du ønsker. Mange små banker er der f.eks ikke endnu. Brugerfladen er nem og simpel. Ud over farver og størrelse/placering af Tiles, kan du ikke pille så meget. Apps følger en ret stringent linie lagt af Microsoft, så der er større ensartethed Apps imellem.

Min søster har en 630'er (uden LTE), en glimrende lille telefon.

J

Ps: Med WP følger der en GPS med i systemet. Kort downloades til telefonen, så den kan navigere ude at suge af dit data abonnement.

Redigeret af Jwin - 23-Juli-2014 kl. 16:57
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Man vælger Windows Phone, fordi det i dag er det mest enkle system at sætte op, og benytte!
Det kører flydende, og der er en god synergi, hvis man i forvejen har andre computere, som kører Windows.

M.v.h.

Enig. Jeg har selv en Lumia på arbejdet. Den passer som fod i hose i et Exchange miljø (mail og kalender). Synkronisering af billeder via Onedrive til min PC funker bare.

J
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 16:54
Jeg må også sige i mine øre lyder windows mere fremad rettet.
skal lige høre hvis man ønsker en telefon med kompas skal den så have G-sensor?
det med onedrive er jeg også først lige begyndt at fokusere på. 
Mvh
Svsommer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:


Enig. Jeg har selv en Lumia på arbejdet. Den passer som fod i hose i et Exchange miljø (mail og kalender). Synkronisering af billeder via Onedrive til min PC funker bare.


Og den store forskel til android og iOS er?

Min iOS baserede telefon via arbejde kan fuldstændigt det samme.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Jeg må også sige i mine øre lyder windows mere fremad rettet.
skal lige høre hvis man ønsker en telefon med kompas skal den så have G-sensor?
det med onedrive er jeg også først lige begyndt at fokusere på. 

 
Så vidt jeg ved skal du kigge efter "Magnetometer" i de udvidede specifikationer hvis du vil have kompas funktion. Det er noget andet en et"Accelerometer" som vel er det samme som en G-sensor. Er ikke lige klar over hvilke modeller der har hvilke funktioner, men 630 har i hvert fald ikke kompas.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 19:23
@Klausdm
Nu har jeg lumia925 privat og ipad på arbejdet, Exchange kører bedre på wp. Skulle også være mærkeligt andet.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:


Enig. Jeg har selv en Lumia på arbejdet. Den passer som fod i hose i et Exchange miljø (mail og kalender). Synkronisering af billeder via Onedrive til min PC funker bare.


Og den store forskel til android og iOS er?

Min iOS baserede telefon via arbejde kan fuldstændigt det samme.


Klaus

Hvem snakker overhovedet om Android og iOS. Lumia kører Windows, hvis ikke det er gået op for dig.
Og nu efterlyser manden en Android eller Windows telefon til under 2.000kr, så hjælper det jo ikke at snakke om iPhone. Den koster jo på den anden side af 5.000kr.

Til OP: Kig evt. også på videoer af det kommende Android L, som retter op på en hel del omkring sikkerheden, som netop kommer ind og påvirker Exchange delen. Nogle arbejdspladser nægter adgang til Android telefoner, da de mener sikkerheden er for lille. Det skulle Android L gerne rette op på.
Jeg kan personligt ikke med Windows Phone, da jeg ganske simpelt mangler apps. Egentlig er jeg heller ikke så vild med Modern UI, men det er dog ikke en afgørende faktor for mig. Problemet var bare for stort med apps, da jeg fik min Lumia 920 for godt 1½ år siden. Jeg manglede apps til banken, Sonos og Google Music (fordi jeg har alt mit musik til at ligge på deres servere)som de vigtigste. Ingen af dem, er kommet endnu. Xbox Music er dog kommet til siden, og de lovede samme funktion, som Google Music, men det kom ikke fra starten og har ikke undersøgt, om det er kommet endnu.
Under alle omstændigheder, de apps er dybt nødvendige for mig, så kan jeg jo ikke bruge systemet til noget.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


Nu har jeg lumia925 privat og ipad på arbejdet, Exchange kører bedre på wp. Skulle også være mærkeligt andet.


Hvordan kører det bedre på wp?

Har kørt Exchange på iPad i snart 3 år uden det mindste hik , jeg har svært ved at se, hvordan wp skulle gøre det bedre.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvem snakker overhovedet om Android og iOS. Lumia kører Windows, hvis ikke det er gået op for dig.
Og nu efterlyser manden en Android eller Windows telefon til under 2.000kr, så hjælper det jo ikke at snakke om iPhone.


Der blev nævnt at Exchange og nem billeddeling skulle være en fordel ved Windows. Jeg skriver bare at de andre platforme kan præcist det samme.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:


Enig. Jeg har selv en Lumia på arbejdet. Den passer som fod i hose i et Exchange miljø (mail og kalender). Synkronisering af billeder via Onedrive til min PC funker bare.


Og den store forskel til android og iOS er?

Min iOS baserede telefon via arbejde kan fuldstændigt det samme.


Klaus


Den store forskel Klaus er, at Windows Phone i dag er, hvad iOS var, da det kom frem. WP er ganske enkelt det simpleste og enkleste OS på markedet!
Jeg har boet i en husstand med iPhones. Og nej, de ér mere besværlige at skulle sætte sig ind i, hvis man intet aner om smartphones, og skal lave første opsætning. Og ligeledes i daglig brug. Der er nogle ting på iOS som til stadighed virker fuldstændig tåbeligt, sammenlignet med WP. Og det er både på iPhone og på iPad.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu