recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BOXER Udfald om aftenen på Frederiksberg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BOXER Udfald om aftenen på Frederiksberg

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
hansimeister Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansimeister Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BOXER Udfald om aftenen på Frederiksberg
    Sendt: 23-Juli-2014 kl. 21:59
I godt og vel 2 uger har jeg haft udfald på boxertv, jeg skal prøve at beskrive udfaldene.
Jeg bor på Frederiksberg mellem falkoner alle og fasanvejen - med kort afstand til åboulevarden.

1) De starter ca 2140 hver aften, ja man kan næsten stille uret efter dem

2) Jeg har 2 tv - et Panasonic Plasma og et Philips LCD, begge har samme problem

3) Udfaldene er 100%, der er ikke tale om pixelering - signalet går fra 100% til 0 momentant

4) Vi har antenne så vi kan modtage svensk DVBT (svensk boxer), disse er IKKE påvirket, og kører upåklageligt

5) Jeg får signalet fra Gladsaxe/Hove 


Jeg tænker naturligvis på LTE nettet som den skyldige i dette (og vores gamle kabler), men jeg forstår ikke periodiciteten i udfaldene.

Er der andre her der har samme problemer ? Hvad har i gjort ?

Jeg har meldt til BoxerTV, men desværre var der ikke meget at hente der - fik en flink pige i røret men ikke en teknisk kompetent person.

De bedste sommerhilsner

Hansi
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2014 kl. 23:31
4G - tror det ikke.  Der er efter hvad jeg kan se ikke noget LTE800 i nærheden af Dr. Olgasvej ifølge mastedatabasen, som TDC netop har opdateret.  
TDC har planer om et mindre antal LTE800 master, og man kan ikke helt udelukke, at de bruger LTE800. 

For mig lyder det mest som et elektrisk apparat, der starter kl 21 og som støjer vildt.

Du må redegøre for, hvordan din antenneinstallation er udført.  Hvilke muxer modtage du signal fra. Er det det samme med DVB-T og DVB-T2?

Fra teletårnet på Borups allé sendes alle muxer lodret polariseret.   Det er måske en ide, at  forsøge at rette antenne mod denne sender og dreje pindene lodret.

Har du talt med naboer om de har samme problem?

Lars  Smile

PS!  Borulps allé  sende også som oftest fra OpenChannel, men da de arbejder på midlertidige licenser, sker det at der er afbrydelser i udsendelserne. 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2014 kl. 14:37
Jeg har de samme symtoner her i min kolonihave i Herlev (Gl.Klausdalsbrovej). I går startede det ved 9 tiden og varede 1 times tid. Antennen peger mod Gladsaxe senderen. Da det startede for et par uger siden troede jeg at det skyldes det varme vejr og højtryk, men det kan det jo ikke være når det kun forekommer mellem kl.21- 22.
      carsten
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2014 kl. 21:36
Samme hos mig på Amager. Mange aftener på det seneste går jeg fra 0-100 og omvendt på signal kvalitet.

Meget frustrerende. Boxer giver det gode vejr skylden http://www.boxertv.dk/kundeservice/daekning/planlagte-afbrydelser/

Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2014 kl. 21:44
Flere på Boxers Facebook side melder om lignende problemer.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2014 kl. 21:44
Hvad så DR? Klapper deres signal også sammen?
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2014 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

.... at det skyldes det varme vejr og højtryk, men det kan det jo ikke være når det kun forekommer mellem kl.21- 22.
      carsten


Det kan det nu godt,  tiderne omkring solopgang/nedgang kan godt ændre på de reflekterende lag. I England har de i visse perioder problemer med indstråling fra  'lang væk'  der kan 'slukke' en mux.

Det er imidlertid ikke helt rimeligt at det skulle være ens for alle muxerne, der fx anvender fra kanal 31 til kanal 59 fra Hove/Gladsaxe.   Har i prøvet om problemet gælder alle muxer og  om DVB-T og DVB-T2  opfører sig forskelligt.
Klausdalsbrovej er jo næsten nabo til Gladsaxe senderen og OP til Borups allé.  Det er meget mærkeligt at  signalet kan forstyrres her.
 
Jeg tror,  de fleste med  en Boxer-pakke har mulighed for at teste alle muxene.


Lars  Smile


Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
hansimeister Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansimeister Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 09:03
Hej Lars,

Tak for dine kompetente indlæg om dette - jeg skal prøve at få data frem under weekenden.

Du beskriver i din sidste post at man kan vælge hvilken sender man vil modtage et givent mux på - hvordan gør man det helt lavpraktisk - synes ikke jeg kan vælge mellem flere forskellige DR1 der stammer fra forskellige sendere, det er som tv'et tager den beslutning selv.

Mvh & god weekend

Hansi
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 10:13
Hej.
Jeg bor på Frederiksberg omkring 5. Juni Plads/Dalgas Boulevard. Jeg har (udover YouSee kabelTV) også egen antenne på taget som styres fra rotor.
Jeg har ikke Boxer TV. Alene de frie kanaler, og her til morgen har jeg modtaget følgende danske kanaler på DVB-T og antenne pt. drejet mod Hørby, Sverige:

Mux 1. Kanal 53, 730 MHz, København/Gladsaxe:
DR1, DR2, Lorry, Hovedstaden, DR1 Syn, DR2 Syn.

Mux 2. Kanal 51, 714 MHz, København/Gladsaxe/Jyderup:
DR Ramasjang, DRK, DR3, DR Ultra, Folketinget, DR3 Syn.

Mux 4. Kanal 31, 554 MHz, København/Gladsaxe/Jyderup:
Boxer Infokanal.

Mux Kbh. Kanal 35, 586 Mhz:
TV-Storbyen (G-TV, Familie TV), France 24 (fransk), France 24 (engelsk), France 24 (arabisk).

Til aften efter klokken 21 vil jeg se om noget ændrer sig - og evt. dreje antennen mod Hove/Gladsaxe.





Doo Wop
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af hansimeister hansimeister skrev:

Hej Lars,

Tak for dine kompetente indlæg om dette - jeg skal prøve at få data frem under weekenden.

Du beskriver i din sidste post at man kan vælge hvilken sender man vil modtage et givent mux på - hvordan gør man det helt lavpraktisk - synes ikke jeg kan vælge mellem flere forskellige DR1 der stammer fra forskellige sendere, det er som tv'et tager den beslutning selv.

Mvh & god weekend

Hansi


Du kan se kanalplaceringerne her  og du kan også finde sendemaster og frekvenser.
http://www.boxertv.dk/kundeservice/daekning/sendemaster-og-frekvenser/

Du kan normalt godt tune til en kodet kanal og via info aflæse signalstyrke og vigtigst kvalitet.

Husk at fx Hove, Gladsaxe Borups Allé, Lynetten og Helsingør sender på samme frekvens, sådan skal det være.  
Men har du en antenne rettet mod en af masterne, vil du får stort set hele signaler herfra.   Få hundrede meter fra Borups Allé  bør man få et godt signal herfra -  med en stor antenne måske endda et for kraftigt signal.   Borup Allé sender lodret.

Lars Smile


Redigeret af reslfj - 25-Juli-2014 kl. 10:26
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Doo Wop Doo Wop skrev:

Hej.
Jeg bor på Frederiksberg omkring 5. Juni Plads/Dalgas Boulevard.
....
Mux Kbh. Kanal 35, 586 Mhz:
TV-Storbyen (G-TV, Familie TV), France 24 (fransk), France 24 (engelsk), France 24 (arabisk).


Kanal 35 sendes fra  Borups Alle og sendes lodret.    Mux 5 og mux 6 anvender DVB-T2, som kun kan fanges med den rette modtager/tuner.   Du kan muligvis tune til mux 3 og aflæse signalstyrke/kvalitet uanset du ikke pga. krypteringen kan se og høre kanalerne.

Lars   Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
patfigs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér patfigs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 10:53

Jeg har præcis samme udfordring i Rødovre.

Det hjalp slet ikke at investere i en antenne med indbygget LTE filterCry

Vh

Patfigs



Redigeret af patfigs - 25-Juli-2014 kl. 10:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu