recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer brummer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer brummer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer brummer
    Sendt: 24-Juli-2014 kl. 20:24
Hey,

Jeg har lige købt nye højtalere og en subwoofer. Problemet er at den brummer når den står standby, og det har ikke nogen effekt at rykke i kablet fra forstærkeren. Jeg har forsøgt at bruge andre strømstik, der ligger på andre grupper, uden ændring.

Jeg har læst en del omkring dette problem på nettet og de løsninger der gives er alt fra manglende jord og afskærmning på kabler til defekte dele.

Strømkablet manglede i kassen og jeg bruger derfor et alm. pc strømkabel, men tænker på, om disse kabler er lavet specielt i forhold til afskærmning?

Det er med vilje, at jeg ikke har skrevet model og hvor jeg har handlet, da jeg indtil videre har fået god behandling og strømeksperten, som jeg skal snakke med, snart er tilbage fra ferie.

Tak,
Kharder
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2014 kl. 21:01
Det er ikke strømkablet det menes ift afskærmning. Prøv at skifte subwoofer kablet udfra. Fra din sub til receiver.
Det er meget tit kvaliteten af det kabel der driller og har selv oplevet det
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2014 kl. 21:22
Tak for svar, men jeg tror ikke jeg har været helt tydelig.

Den brummer også når der kun er sat strøm til. Jeg har prøvet at bruge en anden strømgruppe på hpfi anlægget, hvor der ikke er andet koblet til og her brummer den også. Det virker som om det er mindre, men jeg har lidt svært ved at vurdere det.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2014 kl. 22:08
Knurrer den rent mekanisk?

Kommer lyden fra højttalerenheden?

Ændrer lyden styrke, hvis du skruer op eller ned for volumen på selve subben?

Hvis du kortslutter indgangen, er der så stadig brum?
(Et kort kabel mellem en højre og venstre indgang vil kunne gøre det, men når du ikke vil fortælle hvilken sub det er, så....)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2014 kl. 22:41
Subben er en Boston Acoustics ASW250. Brummen kan beskrives som når et køleskab kører, dog ikke lige så højt. Den er meget lavfrekvent. Højtaleren sider i bunden og det lyder som om den kommer fra membranen og ikke fra noget af mekanikken. Den ændrer sig ikke når der skrues op og subben spiller helt fint.

Jeg bruger LFE indgangen, men har også prøvet R og L uden ændringer. Jeg forsøger at kortslutte R og L.

Edit... Kortslutning har ingen effekt. Jeg har lige lyttet igen og jeg er nu blevet i tvivl om det er fra membranen eller om det er fra strømforsyningen. Men det lyder nu mere som om det er fra strømforsyningen.


Redigeret af kharder - 24-Juli-2014 kl. 22:54
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu