recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: android tlf med ver. 4.1+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: android tlf med ver. 4.1+

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K: android tlf med ver. 4.1+
    Sendt: 25-Juli-2014 kl. 18:45
Hej.

Jeg vil gerne købe en aflagt android mobil med android 4.1 (eller nyere), som understøtter MHL eller evt har HDMI. Mærke og stand er fuldstændigt underordnet.
Det er lige meget om skærmen er smadret eller om den er ridset, da jeg tænker at slutte den til mit 'dumme' TV, og bruge den som en android tv-stik.

Men prisen skal ikke være alt for høj.

Er der i øvrigt nogen som har erfaringer med den slags?

God sommer!

mvh


Redigeret af nexium - 25-Juli-2014 kl. 18:46
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 19:33
Hvordan har du tænkt dig at styre den?

Det skal ihvertfald overvejes inden du kaster dig helt ud i det :)
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 21:32
Tak - Ja det er rigtigt nok.
Havde tænkt på nogle af de 'remote apps' som jeg kan se de bruger til at styre android tv stick's med, men det kan godt være at det ikke bare liiige kører på normale mobiler.

Nu er jeg mest på at købe mig et MHL kabel til min egen telefon, og det er jo en noget rodet affære med alle de forskellige typer af MHL kabler der er. Jeg vil bare gerne have et billigt et.
 
Kender du til et kabel, som både virker til xperia Z1 compact og galaxy S4 mini?

Mvh.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2014 kl. 08:09
Har ingen ide nej, men tænker lidt hvad skal du bruge den til? Kan en chromecast måske klare opgaven lige så godt?
Til top
atdjei Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér atdjei Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2014 kl. 08:54
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2014 kl. 10:44
Tak, jeg havde ikke set at de var blevet billige. Det overvejer jeg lige en ekstra gang.
Men har bare læst en del om skavanker med TV-sticks'ene. Enten at de har ekstremt dårlig wifi evne eller at de crasher hele tiden. Så jeg tænkte at en udemærket (lidt ældre) mobil måske ville kunne klare opgaven bedre.

Jeg tror ikke, at chromecast kan opfylde behovet. Eller, jeg vil gerne kunne se hbo nordic, DR's arkiver, TV2 play og hvad der ellers måtte være af ting. Min Z1 compact er ikke understøttet af chromecast's skærmspejling, så det duer ikke.

Derfor tror jeg, at det ender med at jeg køber en MHL kabel og sætter i min mobil når behovet er der, eller jeg prøver lykken med en android tv stick.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2014 kl. 10:50
Vær lige opmærksom på risikoen for told og gebyr på det likede stik
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2014 kl. 15:25
Jeg tror nok at mange af de billige telefoner ikke understøtter MHL / HDMI så undersøg det lige. selv min htc one mini gør det ikke
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu