recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DVB-C modtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DVB-C modtager

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic DVB-C modtager
    Sendt: 26-Juli-2014 kl. 20:16
Heysa

Jeg har transportet min gamle G10 sydpå & dvb-c tuner spiller fint med udbyderens kabel-tv. Jeg har også en en PX80 liggende & den har ingen dvb-c tuner. Jeg kan sagtens købe en ekstern dvb-c modtager, orker bare ikke flere fjernbetjeninger. Har Panasonic eksterne enheder(i form af harddiskoptager, blueray eller andet) med dvb-c, hvor Panas egen fjernbetjening virker både for tv & den eksterne enhed?  


Redigeret af DinoB - 26-Juli-2014 kl. 20:16
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2014 kl. 20:39

Der er masser af omtale om Panasonic Recordere her på forummeg, både de modeller der fås i DK, samt de Tyske. I Tyskland har de også modeller uden BD/DVD Recorder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af DinoB DinoB skrev:


Har Panasonic eksterne enheder(i form af harddiskoptager, blueray eller andet) med dvb-c, hvor Panas egen fjernbetjening virker både for tv & den eksterne enhed?  


Jeg vil foreslå dig at kigge ind omkring Panasonics hjemmeside.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 19:44
Tak for jeres feedback!
Jeg har fundet en del brugbar information her på siden.

Det eneste jeg er nysgerrig over, om den fjernbetjening som kommer med engeden kan bruges til, at styre en gammel PX80'er? At jeg fx. Ikke skal bruge to fjernbetjeninger?

Redigeret af DinoB - 27-Juli-2014 kl. 19:46
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 19:50

Det er svært at sige om et så gammelt TV, der er næppe mange tilbage. Det jeg havde er væk for flere år siden. Om en nyere Remote kan bruges kommer an på om de samme koder anvendes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af DinoB DinoB skrev:


Det eneste jeg er nysgerrig over, om den fjernbetjening som kommer med engeden kan bruges til, at styre en gammel PX80'er? At jeg fx. Ikke skal bruge to fjernbetjeninger?

Det kan jeg ikke svare specifikt på, men fjernbetjeningen til min Panasonic DMR-BCT820 recorder kan fjernbetjene mit Sony fjernsyn (On/Off, Input, Volume+/-, Channel +/-), så det skulle da være mærkeligt om ikke det skulle kunne virke med et ældre Panasonic tv.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 20:41


Skylle det være, så er to Remotes da til at leve med. Programmerbare kan være en løsning, men alligevel nok ikke, da jeg ikke mener de kan alt det sim de ofiginale kan.
Derfor bruger jeg kun dem der hører til de enkelte enheder, det er 6 styk i alt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Programmerbare kan være en løsning, men alligevel nok ikke, da jeg ikke mener de kan alt det sim de ofiginale kan.


Jo, det kan en Logitech, og mere til.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 21:57
JA, Panasonic har kørt med de samme fjernbetjeningskoder, på deres TV, de sidste 20+ år! Så JA, en HDD-optager, DVB-C boks, DVD-afspiller o.s.v., vil virke til dit PX80!!

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu