recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 48" UE48HU7505 til 9.999.-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 48" UE48HU7505 til 9.999.-

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 09:25
Claus og Henrik.
Tak for jeres store interesse, men jeg forstår den ikke helt, når I ikke har det apparat som der spørges til.
Måske er det en ide for jer at downloade brugsanvisninger til apparaterne, så jeg ikke behøver gentage den. De findes på pdf-filer så man nemt kan søge det ønskede.
Anvisningen beskriver fx til mit apparat forskellighed på HDMI tilslutningerne, og hvis kablerne er sat i de rette eller ikke er.

På HDMoversigten på TVet opstår en løbetekst om, hvordan man kan omprogrammere de to fjernbetjeninger og indsætter en funktion til samme. På denne måde kan andre apparater som skal være kompatible, fx bluerayoptager også få adgang til fjernbetjeningerne på en række områder der på denne måde bliver en slags genveje for betjeningen.

Til Henrik. Hvad er det for et link som du henviser til og hvordan kommer man ind i det?

Redigeret af bentpetersson - 15-September-2014 kl. 13:02
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 09:56
Jeg henviser ikke til noget link, men derimod til det Kampus skrev ang. convenience, for det misforstod du da totalt!

M.v.h.

P.S.: jeg har arbejdet indenfor radiobranchen i 25+ år, så jeg klarer den nok uden brugsforvirring.   
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 09:58
Henrik

Du har et link til Bøje & Brøchner,
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg henviser ikke til noget link, men derimod til det Kampus skrev ang. convenience, for det misforstod du da totalt!

M.v.h.

P.S.: jeg har arbejdet indenfor radiobranchen i 25+ år, så jeg klarer den nok uden brugsforvirring.   


Det er betryggende at vide, at vi har eksperter herinde. TAK.

Min ekspertise er rent byggeteknisk og forsikringsteknisk og derved også juridisk i begge henseender. Så gør endelig brug af min viden.

Når du forhåbentligt ikke har grint kæben helt af led :), ( ellers kan jeg sende forbindinger) vil jeg forsøge at forklare - ikke ordet convenience- , men som jeg nævner:Smart convenience, og som Samsung nævner herunder.

Citat

Smart Convenience:

ConnectShare Movie (USB2.0):Yes
Anynet+ (HDMI-CEC):Yes
Picture-in-Picture:1 Tuner PIP

citat slut.

Specifikt er det anynetfunktionen, som jeg hentyder til, idet denne funktion er afhængig af valg af HDMI indgang. Det er denne convenience, der skaber den nemme adgang til fx boks, receiver, blueray og hometheater, men derimod ikke til fx pc.
Med andre ord at funktionen benyttes til det, der bruges til at fjernbetjene for at skabe nemhed.


Redigeret af bentpetersson - 15-September-2014 kl. 11:12
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg henviser ikke til noget link, men derimod til det Kampus skrev ang. convenience, for det misforstod du da totalt!

M.v.h.

P.S.: jeg har arbejdet indenfor radiobranchen i 25+ år, så jeg klarer den nok uden brugsforvirring.   


Det er betryggende at vide, at vi har eksperter herinde. TAK.

Min ekspertise er rent byggeteknisk og forsikringsteknisk og derved også juridisk i begge henseender. Så gør endelig brug af min viden.

Når du forhåbentligt ikke har grint kæben helt af led :), ( ellers kan jeg sende forbindinger) vil jeg forsøge at forklare - ikke ordet convenience- , men som jeg nævner:Smart convenience, og som Samsung nævner herunder.

Citat

Smart Convenience:

ConnectShare Movie (USB2.0):Yes
Anynet+ (HDMI-CEC):Yes
Picture-in-Picture:1 Tuner PIP

citat slut.

Specifikt er det anynetfunktionen, som jeg hentyder til, idet denne funktion er afhængig af valg af HDMI indgang. Det er denne convenience, der skaber den nemme adgang til fx boks, receiver, blueray og hometheater, men derimod ikke til fx pc.
Med andre ord at funktionen benyttes til det, der bruges til at fjernbetjene for at skabe nemhed apparater imellem på enheder, der er kompatible med selve TVapparatet


Redigeret af bentpetersson - 15-September-2014 kl. 13:07
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 20:34
Nå men for lige at runde HDMI stik diskussionen af.

Det er korrekt at alle 4 HDMI stik er lige gode til at overføre signalet men hvis man ikke vælger en indgang, der er 'beregnet' til Bluray fungerer betjeningen ikke optimalt.
Det er der så råd for ved gennem Menu at lade TV'et selv finde tilsluttede enheder.
Derefter er alt i den skønneste orden.

Dagens dumme spørgsmål:
Pinkode?? - hvor finder jeg den ?
Skal jeg op på loftet og rode kassen igennem efter den ?

Dagens knapt så dumme spørgsmål:
Jeg fik købt mig et ultra thin ophæng til TV'et og der er ikke plads til mine Audio out stik til anlægget.
Findes de i en 'vinklet' version eller er jeg virkelig nødt til at 'trylle' med ophænget ?

En anden mulighed er måske at bruge den digitale udgang og så en konverter ved forstærkeren ?

På forhånd tak for feedback


Redigeret af Bladerunner - 20-September-2014 kl. 20:37
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 20:37
Hvis du ikke selv har ændret pinkoden, så står der som regel,hvad standardkoden er, et sted i brugsforvirringen.
Ellers er standardpinkoden oftest 0000, 1111 eller 1234.

M.v.h.
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis du ikke selv har ændret pinkoden, så står der som regel,hvad standardkoden er, et sted i brugsforvirringen.
Ellers er standardpinkoden oftest 0000, 1111 eller 1234.

M.v.h.

Jeg måtte bryde mit princip og til en forandring slå op i manualen Embarrassed
Du har ret - det er 0000 - takker.

Fik googlet mig til svaret på mit andet spørgsmål:
http://www.hifiklubben.dk/Products/argon-5482-rca-adapter-27451/


Redigeret af Bladerunner - 21-September-2014 kl. 00:24
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 01:01
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:


Jeg fik købt mig et ultra thin ophæng til TV'et og der er ikke plads til mine Audio out stik til anlægget.


Findes der audio out på dit tv?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:


Jeg fik købt mig et ultra thin ophæng til TV'et og der er ikke plads til mine Audio out stik til anlægget.


Findes der audio out på dit tv?

Klaus

Dammit - du har ret Klaus, det er der ikke.
Det jeg troede var Audio out var noget andet.

Nå men så må jeg vel gå denne vej i stedet:
http://www.av-cables.dk/optisk-converter/digital-converter-til-analog-phono.html

Den burde vel virke når der står 'Digital Audio out (Optical)' på stikket ?

Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af smajli smajli skrev:

Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Oprindeligt skrevet af smajli smajli skrev:

Hej, Her er settings fra AVForums, prøv det, ellers vil jeg gerne dele mine settings når jeg har modtaget og kalibreret skærmen. 

--Picture menu

Mode: Movie
Backlight: 10
Contrast: 80
Brightness: 47
Sharpness: 75
Color: 55
Tint: G50/R50
Picture Size submenu:
Picture Size: Screen Fit
Position: 
Auto Adjustment submenu: 
3D submenu: N/A
PIP: N/A
Advanced settings submenu:
Dynamic contrast: High
Black tone: Off
Flesh tone: 0
RGB Only Mode: Off
Color space: Custom
White Balance: 
10p White Balance: On
Gamma: +1
Expert Pattern: Off
Motion Lighting: Off 
Color Space submenu:
Color Space: Custom
Red: Red 20, Green 0, Blue 4
Green: Red 0, Green 50, Blue 16
Blue: Red 0, Green 0, Blue 50
Yellow: Red 50, Green 48, Blue 14
Cyan: Red 0, Green 50, Blue 50
Magenta: Red 52, Green 0, Blue 48
White balance submenu:
R-Offset: 25
G-Offset: 24
B-Offset: 22
R-Gain: 23
G-Gain: 24
B-Gain: 26
10p White Balance submenu:
Interval 1: Red -1, Green -1, Blue -1
Interval 2: Red +2, Green +3, Blue +2
Interval 3: Red +1, Green +2, Blue +2
Interval 4: Red +1, Green 0, Blue +2
Interval 5: Red -1, Green -1, Blue +2
Interval 6: Red +1, Green +2, Blue +4
Interval 7: Red -1, Green 0, Blue 0
Interval 8: Red +4, Green 0, Blue +2
Interval 9: Red +5, Green 0, Blue +3
Interval 10: Red +8, Green 0, Blue +8
Picture options submenu
Color tone: Cool
Digital Clean View: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI black level: low
Film mode: off
Auto Motion Plus: Custom (see below or Smooth)
Smart LED: High
Auto Motion Plus submenu:
Blur reduction: 10
Judder reduction: 0
LED Clear Motion: Off
-- System menu
Eco Solution submenu:
Energy Saving: Off
Eco Sensor: Off


 

Det lyder godt at du vil lægge det ind her Clap

Hvad skal du give for at få det kalibreret ?  




Jeg vil gøre det selv med Spyder 2 colorimetar, HCFR software, og DVE BD skive Wink

 

Hej smajli !


Har du fået det gjort ??






Redigeret af cccd - 22-September-2014 kl. 10:34



Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 09:54
Hey cccd,

Har du forsøgt dig med de manuelle indstillinger fra smajli ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu