recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabler i "nyt" hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabler i "nyt" hus

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bohme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bohme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kabler i "nyt" hus
    Sendt: 27-Juli-2014 kl. 22:15
Kære medbrugere af dette forum

Jeg har to spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe med:

1.
Jeg har netop købt mit første hus og får nu endelig muligheden for fiber internet. 
Huset er fra 1996, hvorfor der ikke er installeret tomrør i huset. Selvom det trådløse er blevet markant bedre de seneste år, så vil jeg gerne have kablet forbindelser i huset, bla til soveværelset, børneværelser, stue etc. Jeg har søgt dette forum tyndt for info, men kan kun finde løsninger med tomrør i nybyggede huse. Vi skal ikke renovere, hvorfor det ikke er en løsning. 
Kan det lade sig gøre praktisk og økonomisk at installere tomrør eller  kabler rundt i et ikke-nyt hus? Jeg har selv tænkt i en løsning med træk af kabler på loftet og så "trække ned" i de enkelte værelser. 
Hvis nogen har eksempler eller billeder vil jeg meget gerne se dem. 

2.
Jeg får endelig mulighed for WAOO (har indtil nu haft Yousee). Jeg er dog lidt betænkelig ved deres trådløse tv. Nogen, der har erfaringer med dette? Eller har et forslag til løsning af dette såfrem kabler ikke kan lade sig gøre?

Jeg håber nogen kan hjælpe og ser meget gerne eksempler/billeder, da det har høj prioritet, at det bliver en pæn løsning (kabelbakker er efter min mening ækle). 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu