recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Permanent fjernsupport (win) - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Permanent fjernsupport (win) - hvordan?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Permanent fjernsupport (win) - hvordan?
    Sendt: 31-Juli-2014 kl. 12:23
Hej

Svigermor ringer jævnligt og beder om hjælp til diverse ting der driller hende på PC'en.

Og det kunne være en kæmpehjælp at gøre det via Windows Fjernsupport. Hendes PC kundskaber er dog så ringe, at hun ikke kan finde ud af at sende en hjælpeanmodning...

- Hvordan sætter jeg hendes PC op, så jeg har en permanent og fast adgang til fjernsupport hos hende?

Og gerne med Windows' egne indbyggede værktøjer.

Hun kører Win8 jeg kører Win7. Jeg ved godt, jeg selvfølgelig skal være hjemme hos hende når det sættes op første gang.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 12:35
der er et par muligheder her, som godtnok ikke er Windows, men de er cross platform, også via tablets og smartphones.. om end det er en betjeningsmæssig udfordring ;o)



https://secure.logmein.com/

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
Mvh

René
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 13:24
teamviewer er lige til at arbejde med
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 13:35
Pas på, at du ikke gør det for nemt for dig at hjælpe hende - så ringer hun bare i tide og utide .

Men ellers kan jeg også anbefale TeamViewer. Den fungerer fint...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Pas på, at du ikke gør det for nemt for dig at hjælpe hende - så ringer hun bare i tide og utide .



...der er vi allerede...
Til gengæld laver hun god mad når vi er på besøg

TeamViewer ser ud til at få gode point.

Jeg synes ikke lige det lyder helt intuitivt på deres side, hvad der skal installeres hos hende.

- Er det TeamViewer host?

- Eller skal hun bede om hjælp hver gang med "Deltage i en fjernstyrelsessession"/QuickSupport

Hos mig selv går jeg ud fra jeg skal installere "TeamViewer fuld-version - Windows "
http://www.teamviewer.com/da/download/windows.aspx
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 13:58
Når du har installeret Teamviewer kan du fra Connection / Invite partner sende en email, hvor hun får et link til den rigtige version. Den hjælper du hende så med at få kørt, og så kan du overtage maskinen.
Venlig hilsen
KB
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Når du har installeret Teamviewer kan du fra Connection / Invite partner sende en email, hvor hun får et link til den rigtige version. Den hjælper du hende så med at få kørt, og så kan du overtage maskinen.
- Er det én gang hun skal gøre det, eller hver gang til support?

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 14:04
Hun skal blot køre TeamViewer QS (QuickSupport) - hun behøver ikke engang at installere noget, den skal blot køres. Du skal køre den fulde udgave (dvs. den skal installeres på din maskine).

Du lægger bare en genvej (shortcut) til Teamviewer QS programmet på hendes skrivebord, når det først er kopieret ind på hendes maskine i en passende folder (eller lægger programmet direkte på hendes skrivebord).

Når hun kører det, så viser den tre gange tre cifre, samt en kode, som du så indtaster i din (installerede) TeamViewer.

Redigeret af HeartWare - 31-Juli-2014 kl. 14:07
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 14:08
Jeg giver det et forsøg.

Er det noget problem at hun kører Win8 og jeg kører Win7?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 14:10
Det bør det ikke være (har kun prøvet det modsatte på arbejdet).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 14:15
Vil anbefale at lægge den fulde udgave af teamviewer på hendes computer og oprette et login dertil. Når du så logger på hjemme hos dig selv, kan du nøjes med at klikke på hendes computer i din teamviewer og du er inde. Bare brug samme konto. Hun behøver ikke engang starte noget selv.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 14:24
jeg glemte lige, jeg har brugt begge, og syntes de er lige gode.. dog er logmein browserbaseret (såvidt jeg husker med en genvej), hvor teamviewer er installeret som program (dog skal begge køre installation hvor deres software lægges enten som program eller plugin i browser).

syntes det var som om at computeren var en tand mindre belastet af logmein end teamviewer, men da det dengang jeg sammenlignede var med en gammel computer i den ene ende vil jeg ikke regne det for noget hvis det er nyere hardware.

Jeg har også en enkelt maskine oplevet at genveje kørte på logmein som ikke kørte på teamviewer, fandt aldrig ud af hvorfor.

Og som sagt ovenfor det er ligegyldigt hvad styresystem de enkelte maskiner har.

Så det er hip som hap hvilken man bruger hvis du spørger mig, det er begge såvidt jeg husker gratis i privat 1 bruger.
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu