recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka´s returregler er ikke rimelige
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka´s returregler er ikke rimelige

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bilka´s returregler er ikke rimelige
    Sendt: 07-August-2014 kl. 08:00
Vil lige dele min oplevelse jeg havde i Bilka med et elektronik produkt jeg købte dernede;

omkring produktets emballage var der en plastfilm. På denne film sad der et klistermærke hvorpå det stod at ved returnering skal emballage være intakt.

På bonen står der at de bytter alle vare i orginal og intakt emballage indenfor 30 dage.

Jeg kommer hjem med produktet til min søn og han skynder sig at pille plastfilmen af og åbne kassen. Det viser sig så at det ikke var den model han ville have. Derfor lukker vi kassen igen og går ned for at returene den.

Det viser så sig at de ikke vil tage produktet retur fordi de ikke mener emballagen ikke er intakt pga denne plastfilm er væk. 
Jeg har aldrig tidligere heller ikke i Bilka været ude for at en plastfilm udenom selve emballage gør at man ikke kan for produktet byttet/returneret.

I min optik er det de blander sammen her en plombering som man kender fra cd-salget, og så hvad der reelt er en intakt emballage. Men de nævner intet om plombering der ikke må brydes.

Vi havde en længere snak, men det var deres regler og sådan var det. De mente i deres fulde alvor at produktet nu var værdiløst og det ikke kunne sælges igen.

For at sætte lidt perspektiv på, så havde de flere elektronikvare stående i butikken hvor emballagen vare mere eller mindre ødelagt og bare havde fået en gang med tapen omkring.
Nogle af produkter som var lige til at åbne og kigge i, spurgte jeg så om jeg måtte åbne dem for der var ikke ikke den film på... Nej lød svaret,, hvis jeg kigge ned i kassen skulle jeg købe produktet. :o) 

Der kunne jeg så ikke lade være med at grine lidt :lol: , men tænkte mit og gik ud af butikken.

Nu har jeg så ringet til varehus-chefen for at få en forklaring på de her ting. 

Men dette er bare en lille "advarsel" omkring køb i Bilka og så kan man jo tage det som man vil.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 08:46
Det ville hjælpe på forståelsen, hvis du oplyste hvilken type produkt, der er tale om.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Det ville hjælpe på forståelsen, hvis du oplyste hvilken type produkt, der er tale om.

Har det nogen betydning?
I så fald burde produkternes returregler vel differentieres?
Og kunderne gøres opmærksom på dette. Evt. med det man kender som en plombering?

men der er tale om en tablet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 09:03
Hvis det er et Apple produkt, og det lyder det som, ville jeg aldrig købe det hvis filmen er brudt. Så derfor er plomberingen lavet som garanti for et ubrugt produkt.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 09:05
Jeg mener det er helt rimeligt, tableten var sikker udstillet i butikken, så du kunne prøve den inden køb. Jeg har prøvet at handle elektronik og modtaget en vare der i forvejen var brugt. Og plastfilmen er jo bilkas garanti for at varen ikke er brugt.

Ud over dette kan man jo sige at du var informeret inden købet, og inden du pakkede varen op om at embalagen skulle være intakt. (hvilken den jo ikke er uden film).

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 09:08
Bilka har jo ikke gjort andet, end der allerede stod på emballagen. Hvis plastfilm er fjernet og som beskrevet åbning af kassen er foretaget, er dette jo ikke længere ubrudt emballage. Hvor har de gjort andet, end de allerede havde advaret imod?
Jeg kan sagtens følge butikkens udmelding, og ville heller ikke selv købe et produkt med brudt emballage.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 09:08
Mbm1, ville du købe en brugt tablet i Bilka?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 09:15
ok jeg kan forstå det kun er mig der opfatter denne sag som urimelig..

Jeg synes der er en klar forskel på "orginal og intakt emballage" og så en tydelig markering af ved brudt plombering frafalder returetten"

Jeg er som kunde ikke klar over at der er plastfilm omkring visse produkter, så havde jeg købt denne tablet uden film omkring havde jeg da ikke hævet et øjenbryn.

Hvordan skal man så forholde sig med de øvrige vare som ikke har denne film omkring.. Er dette brugte/demo-vare?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 09:17
Jeg synes også det er meget vigtigt i denne sag hvilket produkt der er tale om.

Men uden at vide hvilket produkt det er, så er reglerne vel ikke urimelige?
I en butik køber man varen som "beset" og der er ingen fortrydelsesret medmindre andet er angivet.

Nu er der tale om en vare med plastfilm omkring. På filmen kan man, før man forlader butikken, læse at der ikke er nogen returret hvis filmen er brudt. Så er der vel ikke noget at brokke sig over?

Er Netto's returregler også urimelige hvis de ikke vil tage kød retur dagen efter?
Der står vidst ikke noget på filmen og jeg kan jo garantere at den har ligget på køl hele tiden.
Det var bare konen som hellere ville have bøffer i stedet for koteletter .
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg synes også det er meget vigtigt i denne sag hvilket produkt der er tale om.

Men uden at vide hvilket produkt det er, så er reglerne vel ikke urimelige?
I en butik køber man varen som "beset" og der er ingen fortrydelsesret medmindre andet er angivet.

Nu er der tale om en vare med plastfilm omkring. På filmen kan man, før man forlader butikken, læse at der ikke er nogen returret hvis filmen er brudt. Så er der vel ikke noget at brokke sig over?

Er Netto's returregler også urimelige hvis de ikke vil tage kød retur dagen efter?
Der står vidst ikke noget på filmen og jeg kan jo garantere at den har ligget på køl hele tiden.
Det var bare konen som hellere ville have bøffer i stedet for koteletter .

det er som tidligere skrevet en tablet.

Jo der er bytte-ret.. det står på bonen.

der står intet om at bytteretten frafalder hvis filmen er brudt..

ja ja den med Netto er rigtig sjov.Ouch
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:


Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg synes også det er meget vigtigt i denne sag hvilket produkt der er tale om.

Men uden at vide hvilket produkt det er, så er reglerne vel ikke urimelige?
I en butik køber man varen som "beset" og der er ingen fortrydelsesret medmindre andet er angivet.

Nu er der tale om en vare med plastfilm omkring. På filmen kan man, før man forlader butikken, læse at der ikke er nogen returret hvis filmen er brudt. Så er der vel ikke noget at brokke sig over?

Er Netto's returregler også urimelige hvis de ikke vil tage kød retur dagen efter?
Der står vidst ikke noget på filmen og jeg kan jo garantere at den har ligget på køl hele tiden.
Det var bare konen som hellere ville have bøffer i stedet for koteletter .


det er som tidligere skrevet en tablet.

Jo der er bytte-ret.. det står på bonen.

der står intet om at bytteretten frafalder hvis filmen er brudt..

ja ja den med Netto er rigtig sjov.Ouch

Nej men det stod på varen, og måske ikke utænkeligt, at det kun gælder for denne type vare. Alt andet lige, så var der gjort opmærksom på, hvilke regler der var for returnering af denne.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

ok jeg kan forstå det kun er mig der opfatter denne sag som urimelig..

Jeg synes der er en klar forskel på "orginal og intakt emballage" og så en tydelig markering af ved brudt plombering frafalder returetten"

Jeg er som kunde ikke klar over at der er plastfilm omkring visse produkter, så havde jeg købt denne tablet uden film omkring havde jeg da ikke hævet et øjenbryn.

Hvordan skal man så forholde sig med de øvrige vare som ikke har denne film omkring.. Er dette brugte/demo-vare?

Jeg var slet ikke i tvivl om plomberingsreglen da jeg købte min Macbook Pro i Bilka for 14 dg siden. Og hjemme, da jeg åbner papkassen og ser en hvid "kuffert" med folie om, er det tydeligt at her er "point of no return". Bryder jeg folien, er varen taget i brug. Og så er Macbook'en yderligere pakket i folie.

Det er den oplevelse at udpakke et Apple produkt, som gør det lækkert. Og det kan jeg godt forstå butikken forsvarer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu