recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony W7 eller Samsung H6275?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony W7 eller Samsung H6275?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony W7 eller Samsung H6275?
    Sendt: 10-August-2014 kl. 19:18
Jeg er jo nok ikke den første i verdenshistorien der stiller spørgsmål til netop disse to mærker, men nu prøver jeg lige alligevel!! ;-)

Det drejer sig om følgende Smart TV modeller:

Sony KDL42W705 (5000 Kr. i Fona)
http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 0600123950

Samsung UE40H6275 (denne model har jeg ikke umiddelbart kunne finde test af på nettet) 6000 Kr. i Elgiganten
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 40h6275xxe

Jeg har før dette ikke ejet et Smart TV, og har derfor prøvet at sætte mig ind i det så godt som muligt.

Jeg har set på billedekvaliteten på begge TV i butikkerne, og umiddelbart virker de for mig til begge at være gode (i hvert fald opfylder de mine behov). 
Dog må jeg sige, at "The soap opera effect" synes jeg er rimelig udtalt på Samsung TV'et, hvad jeg personligt ikke er vild med. Rent billedekvalitetsmæssigt hælder jeg mest til Sony.
Men jeg hører dog, at på selve Smart TV fronten er Samsung ret godt med fremme, og dette TV skulle også understøtte Flash. Dette gør, at jeg hælder til Samsung TV'et. Og i øvrigt hører jeg, at man på nogle Samsung TV'er kan gå ind og justere på "Auto Motion Plus" hvorigennem man kan slukke for denne opskallering af billeder pr. frame (soap opera effect). Nogen der véd, om man kan det på dette TV?


Det jeg gerne vil høre folk omkring er, om der nogen der véd noget vedrørende især Smart TV og internet delen på disse to TV. Her tænker jeg på hurtighed, hvor godt det er integereret, hvilken WiFi der umiddelbart er bedst. Samt ikke mindst om det at Samsung støtter Flash, gør hele forskellen, eller vi er ude i, at den kun støtter Flash til en vis grad, og alligevel ikke nødvendigvis vil kunne streame diverse ting fra forksellige internetsider (så jeg alligevel vil være nødt til at sætte computeren til TV'et)? Fx hører jeg at (selvom det nok ikke bliver relevant), at Samsung ikke understøtter NemID delen..bare som et eksempel.
Nogen der har noget erfaring inde for dette, som kan hjælpe mig..? :)

PS. 3D er ikke en prioritet hos mig, så det betyder ingenting.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu