recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee boks som kan styres af ipad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

yousee boks som kan styres af ipad?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: yousee boks som kan styres af ipad?
    Sendt: 13-August-2014 kl. 21:19
findes der nogen tv boks som blot skal tilsluttes ens netværk, for at kunne styres af en app på ens ipad?

jeg spørger fordi jeg gerne vil have fat i sådan en boks, da jeg i min hjemmebio ønsker at styre alting fra en og samme remote, og fordi det ikke vil være mulig for en ir fjernbetjening at kunne sende signaler til en evt boks da den står i et andet rum.

er der evt løsninger som kunne være bedre vil jeg meget gerne høre jeres ideer. jeg har en stationær computer som i forvejen styre alt film og musik i biffen, men har endnu ikke fået bekræftet om det er mulig at få yousee ind i den med hd kvalitet, og eftersom yousee ikke længere virker i xbmc er jeg tvunget til at finde en anden løsning. forhåbentlig en som ikke er alt for krævende rent teknisk.

håber i kan hjælpe mig, 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 21:26

Du kan jo sagtens få You See på din PC hvis der anskaffes en Tuner til den, de fås både som PCI og som USB.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 21:29
ok, krævet det så ikke nogle specielle programmer på ens computer, eller kan jeg som noob få det til at fungere på xbmc hvor alt i forvejen køre igennem? 

hvad er at bedst af pci og usb?  (stabilitet, billed og lydkvalitet)?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 21:35

Det kræver Windows og det medfølgende SW. Har dog ikke brugt sådan en Tuner siden Win XP. Nyere OS, jo de kan de vel.
Hvad er bedst. Aner det ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 21:41
ok tak.

ved du om det er noget som kræver fjernstyring af en remote, eller er det noget der styres på computeren? jeg spørger fordi computeren ligesom alt andet står gemt i et andet rum, og computeren styres af en logitech app på min ipad sådan at den (ipad'en) fungere som både mus og tastetur.

et spørgsmål mere.

ved en hurtig google søgning fandt jeg utallige muligeheder, noget som hedder pci, pci express, og usb. hvad er forskellen på pci og pci express?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 21:48

Det jeg have kunne bruges med Tastatur/Mus eller med Remote. PCI er som det betyder sidder i PCen, et express er et indstiks modul, ligesom f.eks et CA. Kræver en speciel port på PCen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

ok, krævet det så ikke nogle specielle programmer på ens computer, eller kan jeg som noob få det til at fungere på xbmc hvor alt i forvejen køre igennem? 

hvad er at bedst af pci og usb?  (stabilitet, billed og lydkvalitet)?
Jeg kører med DVBViewer og Recording Service, men ikke XBMC.
Men det skulle være muligt med XBMC som frontend/klient:

Recording Service betjenes via webbrowser, så det burde du kunne med din remote app så vidt jeg  kan se.

Om det er PCI, PCI Express eller USB er underordnet for lyd/billedkvalitet da det er den rå TS stream der gemmes eller vises af din øvrige hardware.
Der findes også HDHomerun tuner som er netbaseret, men uden mulighed for betalingskanaler (ingen kortlæser)

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 13-August-2014 kl. 21:53
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 21:59
puha, det stod jeg af, men jeg må læse mig til hvad de skriver på xbmc.

jeg er noob til det her på en computer, og skal nærmest have en børnevenlig guide for at kunne finde ud af det.:)

jeg har ikke noget you see kort, jeg har den store pakke, og antennestikket køre direkte ind i mine forskellige tv.

problemet for mig er at jeg ikke ved hvad jeg skal vælge ud af de utallige valgmuligheder der er. og som jeg har kunne læse på tidligere indlæg her, så er der flere som har haft problemer, problemer jeg jeg med min pc viden absolut ikke ville kunne løse.  jeg kan lige klare at sætte trådløst netværk op og smide programmer på en computer, men med det samme man skal til at rode i softwaren så står jeg af. 

jeg har dog kunne forstå at man vist nok skal have et dvb-c modul sat i min computer, men dem er der jo også tusind vis a på markedet, så hvad bør man vælge? og er det plug & play efter man har installeret softwaren?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

ved en hurtig google søgning fandt jeg utallige muligeheder, noget som hedder pci, pci express, og usb. hvad er forskellen på pci og pci express?
PCI er den "gamle" indstiks standard, PCI Express den nyere. 
Og her laver Digital Devices nogle meget roste PCI Express tuner løsninger (kan kombineres):

Mvh. JørgenT
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

ved en hurtig google søgning fandt jeg utallige muligeheder, noget som hedder pci, pci express, og usb. hvad er forskellen på pci og pci express?
PCI er den "gamle" indstiks standard, PCI Express den nyere. 
Og her laver Digital Devices nogle meget roste PCI Express tuner løsninger (kan kombineres):

Mvh. JørgenT
tak for linket:) men hvad pokker skal man vælge? og hvad mener du med de kan kombineres? er det ikke nok med en af dem? spørger måske dumt, men jeg forstår slet ikke det her, og ringer man til yousee, så kender de slet ikke til mulighederne, eller også vil de ikke hjælpe...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 22:14

You See hjælper ikke med noget som helst, mrdmindre det er deres eget skrammel, selv der kan det være vanskeligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 22:18
det giver jeg dig helt ret i!!


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu