recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mekanisk tastatur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mekanisk tastatur

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 22:18
Godt så har jeg forstået hvad der menes. Men at man kalder det mekanisk mere end det andet tror jeg ikke vi bliver enige om. Men forskellen som du skriver er så mellem en 1 polet slutte kontakt og en mekanisk aktivering af et kapacitivt print. Tak.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 22:27
Det bliver kaldt mekanisk, fordi der er mekanik imellem tasten og kontaktpolerne.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 07:53
fiskerendk: Så har vi vidst også kneppet den flue nok for i dag. Skal vi se at komme videre?

Cyberguyen: Hvilken mekaniske keyboards kan du anbefale med brune eller blå switches?
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

fiskerendk: Så har vi vidst også kneppet den flue nok for i dag. Skal vi se at komme videre?

Cyberguyen: Hvilken mekaniske keyboards kan du anbefale med brune eller blå switches?


Das Keyboard
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 15:28
Cyber: Word, thanks!
          
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 19:24
Vær opmærksom på at blå switche larmer rigtig meget. Der er folk der elsker disse "klikke" lyde og det har bestemt også sin charme.

Har selv et med blue switche og det er super at skrive på, men gamer aldrig på det. Ville blive sindsyg! Har flere forskellige keyboards og mus (er tilbehør holiker) og vender altid tilbage til at game på dette simple keyboard http://www.medion.com/dk/shop/diverse-usb-gaming-tastatur-x81005-md-85954-20053379a1.html (rebranded Saitek Eclipse II fordi det fåes i sort). Håndledsstøtten, spacebaren, lyset. Det er all I need. Godt man har flere computere så man kan skifte rundt mellem stilrent og gaming :)

https://www.youtube.com/watch?v=7Qtr6D2TWBE
Omkring 3:40 der kan du høre blue switch.

Razers "egne" grønne switche er en kina switch. Er ikke lavet af Cherry.

Edit: Er selv lun på Das Keyboard og Ducky.


Redigeret af Guyver - 20-August-2014 kl. 19:28
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 22:57
Jeg er en af de personer der godt kan li de klikke lyde, og jeg er helt vilde med dem. Det gør mig bestemt ikke noget...

Du skriver Razers grønne switche er Kina switche? Dvs. kvaliteten er dårligere, eller? Jeg synes bare den lyd som Razers BlackWidow har et helt genial, men det virker bare for plastik agtigt i holdbarhed når jeg sammenligner det med 6Gv2 fra Steelseries. Men ved ikke om det er.
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 23:30
Hvis du er vild med klikkelydene, så tag på loppemarked og find et IBM med buckling spring.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 00:29
Al den snak fik
mig til at købe et CM Storm QuickFire TK Keyboard Red hos komplet(anbefalet på hoved-fi.dk)

Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 08:17
Cyberguyen: Jeg vil nu ikke definere et Razer BlackWidow til at være aktuel på et loppemarked. Bare fordi switchene klikker, betyder det så kvaliteten er dårlig?

Henrik_s: Er det noget ved det CM QuickFire? Har hørt meget om det.
          
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 08:54
Som andre har været inde på, så anvender Razer nu ikke længere mekaniske taster fra Cherry, men efterligninger fra Kina (som Razer ikke overraskende mener er meget bedre end Cherrys). "Farverne" på tasterne i Razers nye keyboards matcher heller ikke Cherrys. Personligt kunne jeg ikke drømme om at købe et mekanisk keyboard fra Razer.

Tilbage til Cherry, så findes tasterne typisk i 4 versioner (selvom der findes flere): Blue, Black, Red og Brown.

Blue betegnes typisk som "forfatter" tasten, altså til dem der skriver meget. Det er også den mest larmende tast, idet den har et tydeligt "klik".

Black og Red minder meget om hinanden idet de begge ikke har noget klik, men Black giver mere modstand end Red og kan derfor virke mere trættende. Red har til gengæld meget lidt modstand og foretrækkes ofte af gamere.

Brown har et lille klik og giver ikke alt for meget modstand, og anses derfor typisk som den bedste "begynder" tast.

Se evt. mere her: http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=231470

Personligt har jeg mest kig på K70 keyboardet fra Corsair, hvis det skal være fancy. Skal det være billigt, så kommer man efter min mening ikke uden om CM Storm (Cooler Masters gamer serie).

Bemærk også, at tasterne (key caps) ved bagbelyste keyboard typisk ikke er så holdbare fordi de skal være tynde for at lyset kan skinne igennem. De slides simpelthen hurtigere op.

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Cyberguyen: Jeg vil nu ikke definere et Razer BlackWidow til at være aktuel på et loppemarked. Bare fordi switchene klikker, betyder det så kvaliteten er dårlig?]


Prøv lige at læs hvad han skriver..........


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu