recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mekanisk tastatur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mekanisk tastatur

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mekanisk tastatur
    Sendt: 18-August-2014 kl. 17:22
Hej,

Jeg er på udkig efter et mekanisk tastatur, primært til gaming. Jeg har set på BlackWidow fra Razer og 6Gv2 fra Steelseries, men ved ikke lige hvad det er jeg skal kigge efter. Det er måske bare at købe det der passer mit øje bedst? Umiddelbart er jeg lidt i tvivl om jeg får brug for alle de ekstra funktioner som de fleste tastature fra Razer kommer med.

Nogle andre forslag?
          
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2014 kl. 18:20
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2014 kl. 19:38
Har aldrig hørt om den producent, men bestemt ikke noget dårligt bud. Det er desværre ikke på lager med Nordic keys. 
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2014 kl. 21:05
Jeg benytter selv et IBM model M fra 1982 derhjemme med fjederklik. Men det larmer desværre for meget til at jeg vil forstyrre min kollega med det til dagligt og der mangler windows tast. Men det er et keyboard for guder og umuligt at slå ihjel.
På arbejdet har jeg fremskaffet et Dell AT102 i sort, som har sorte Alps switches. Dem kan man stadig finde på ebay og de har windows taster.

Ellers kan jeg varmt anbafale Das Keyboard, som fås med flere varianter af Cherry MX switches. Jeg synes den blå cherry MX er lidt en blanding imellem sort alps og IBM fjeder. Men de fleste vil nok foretrække den brune Cherry MX, da den yder mindre modstand.

Mit forslag er at tage ud og teste nogle forskellige keyboards for at opdage hvilken type switche man er til.

Det er efter min mening til gaming vigtigt at vælge et testet keyboard, da nogle dårlige producenter ikke tillader mere end 4 samtidige taster.
Jeg ville heller aldrig vælge en producent som ikke angiver hvilke switches der benyttes.


Redigeret af Cyberguyen - 18-August-2014 kl. 21:10
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2014 kl. 21:54
Logitech laver også et: http://gaming.logitech.com/da-dk/product/g710plus-mechanical-gaming-keyboard

Det kan købes til ca. 950,- i diverse netbutikker.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2014 kl. 22:56
har selv det her http://www.daskeyboard.com/model-s-professional/
har en god byge kvaligtet godt tungt og en dejlig lyd og behalig af skrive på 
købte det her med æ og ø mærker https://datordax.se/product/45503 der er dog kommet en nyere version men kan jeg ikke talle om har bare kunne læse mange andre har være glad for deres keybort der for jeg valte det men kan jeg jo ikke udtale mig om men er iverfal ikke selv blivet skuftet 
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 09:38
Fint, tak for jeres indputs, altid dejligt at se på de forskellige bud.

Jeg fandt en YouTube video, hvor de tester forskellige keyboards, og der vandt Steelseries 6Gv2 til prisen. Robust og holdbart og det anvender Cherry Black taster. Det får virkelig gode anmeldelser og prisen passer mig også OK. Desuden ved jeg ikke om jeg har brug for alle de "Macro taster" og alt det de andre tastature kan. Steelseries: http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-6gv2#specifications

Men Cherry Black, er det OK taster?

Det har i hvert fald anti-ghosting funktion, og man kan trykke på alle de taster man vil på samme tid.

Edit: hvor kan du anbefale jeg går hen og tester de forskellige keyboards? Elgiganten her fx kun Steelseries og Razer som mekanisk her hvor jeg er.


Redigeret af ladiesman217 - 19-August-2014 kl. 09:48
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 14:42
Jeg synes den sorte Cherry MX bliver belastende ved længere tids arbejde. Da den er ret hård. Som rent gamer keyboard er den nok fin.
Synes den er hårdere end IBM fjeder.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 19:02
Hvilke Cherry switches vil du foreslå til all-round use? Gaming og tekstbehandling?

Så vidt jeg kan læse så har Razer BlackWidow 2014 grønne switches?


Redigeret af ladiesman217 - 19-August-2014 kl. 19:06
          
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 19:37
Hvad beskriver et mekanisk tastatur? Mig bekendt eksistere der kun elektriske tastature. Det må ihvertfald se noget mærkeligt ud med skrivemaskine lignende arme skrive på skærmen.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 21:13
Jeg ville vælge brun eller blå Cherry MX switches, da de ikke er for hårde til daglig brug. Ofte ser man tastaturer med blå switche have grønne switche til space tasten. Jeg vil tro at grøn vil være for hård til daglig brug.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Hvad beskriver et mekanisk tastatur? Mig bekendt eksistere der kun elektriske tastature. Det må ihvertfald se noget mærkeligt ud med skrivemaskine lignende arme skrive på skærmen.


På moderne billige tastaturer sidder der en gummibobbel med et stykke grafit i bunden. Når denne trykkes flad, så skaber den kontakt imellem to printbaner hvorpå den er monteret.
Der er begrænset med tastetryk i disse tastaturer og de ændrer hårdhed gennem hele levetiden. Så man får hurtigt et tastatur, hvor alle taster har forskelligt indtryk.

Mekaniske tastaturer er bygget ved at en man har en bevægelig del med en fjeder. Når den ene del er i en bestemt stilling, så skaber den kontakt imellem to ledere. Men det er ikke lederne som modtager belastningen og derfor er det næsten umuligt at slide op og altid lige præcist i hele sin levetid.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu