recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UPS til netværks switche
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UPS til netværks switche

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: UPS til netværks switche
    Sendt: 19-August-2014 kl. 21:32
Hej med jer,

Hvilken UPS skal man vælge til sine switche ? Har 3 switche i mit rackskab og vil gerne have tilsluttet en UPS til disse. 

Har kigget lidt på denne -> http://www.proshop.dk/UPS/APC-Smart-UPS-750VA-SMT750I-2222037.html

Hvad bruger i af UPS ???

Pft.

Mvh. Torben
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 22:37
Jeg tror de færreste benytter UPS i deres hjemmenetværk.
Men den du linker til kan fint benyttes.

Men hvad er formålet i hjemmet på en switch?

De fleste benytter UPS til at kunne lukke sine maskiner korrekt ned og for at beskytte udstyret imod overlast. Eller til at holde udstyret kørende indtil at nødstrømgeneratoren tager over.

Det giver kun mening hvis du har ting som databaser kørende over netværkudstyr, som f.eks. med iSCSI.
Medmindre du selvfølgelig har behov for at kunne surfe under strømafbrydelser og din udbyder også har nødstrøm på sit netværk.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 22:51
Jeg har haft en del APC ups i forskellige størrelser de sidste 20 år og de har alle virket fint. Men som Cyberguruen skriver, hvad er det for et problem du prøver at løse?
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 02:47
Jeg har en til mit hjemme fiber netværk og server, det er dog en HP rack UPS.

Hvis du har plads i dit rack, så anskaf en rack udgave.

Hvor meget strøm bruger dine switche og hvor længe skal UPSen leverer strøm?


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 06:18
[QUOTE=2ben]
Hvad bruger i af UPS ???


Nu du spørger så direkte, så......

Ingen - de to gange om året strømmen er væk, tænder vi et par stearinlys og hygger os uden internet (nå ja, min iPad har 4G og går det helt skidt har jeg da også et 4G WiFi modem/router der er på batteri).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 11:57
En UPS er ligesom en forsikring. Man ønsker helst ikke den skal i brug, for det er ens betydende med, at noget andet er gået galt.
Hvis det "andet" er/sker så sjældent, så er det værd at overveje, om en UPS overhovedet er nødvendigt.

Jeg havde i sin tid UPS på mine serveren, men det var mest af alt pga. jeg fik dem gratis. Og noget skulle de jo så bruges til. Jeg ville ikke risikere fatale nedbrud, som betød jeg skulle igang med genopbygning eller unødig tid på backup. Det var trods alt store servere. UPSene blev dog hurtigt taget fra igen, og i stedet brugt på mit store saltvandsakvarie, som virkelig kan resultere i fatale konsekvenser, hvis det stod uden strøm for længe, (få timer). Så de 4 UPSér jeg havde blev sat på returpumpen, så den i det mindste kunne cirkulere vandet i indtil 1½ time ca.

Det er et luksusproblem på servere i dag, synes jeg. Medmindre man bor et sted hvor risikoen for strømsvigtig er stor, eller endnu værre, risiko for spændings ændringer overstiger/falder under det som strømforsyningerne kan håndtere. I dag er det dog min opfattelse, at de fleste strømforsyninger er ret gode til at håndtere det.
En UPS kan også være en hjælp i de måneder vi har mange lynnedslag. Men det er ikke deres primære opgave.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 11:49
Men 2ben vendte aldrig tilbage, så vi finder nok aldrig ud af hvad den skal bruges til Embarrassed
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men 2ben vendte aldrig tilbage, så vi finder nok aldrig ud af hvad den skal bruges til Embarrassed

Han løb tør for strøm LOL
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 23:42
Har været optaget med arbejde så der ikke et svar før nu.

Jeg løb ikke tør for strøm og har idag købt en APC smart ups 1000 til mine swiche og NAS servere. Så jeg er sikret mod spæningsfald og udfald. Ligeledes har en ups et extra filter.

Mvh. Torben
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 01:31
Men hvad er så vigtigt, at du skal have max. oppetid på en NAS og nogle switche.
Hvis din UPS ikke kan kommunikere med din NAS, så vil den alligevel ikke lukke korrekt ned, når batteriet et tomt.

Burde du ikke bruge krudtet på backup i stedet?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 01:48
APC Smart-UPS 1000VA kan kommunikere via USB & Serial.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 02:18
Ja men kan nas boksen snakke med apc hvis ikke har du blot 20min længere oppetid men stadig fatal nedlukning når ups er tom. Ups er godt hvis du har mange små afbrydelser eller spændings ændringer. Men hvis det sker sjældent og i så fald er længere afbrydelser så givet det ikke noget. Og at have ups og switch kørende mens internet og pcer er nede så giver det ikke meget mening.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu