recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye problemer med DENVER DMB-113CI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye problemer med DENVER DMB-113CI

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
TJohansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Maj-2013
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TJohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye problemer med DENVER DMB-113CI
    Sendt: 19-August-2014 kl. 22:38
Jeg har tidligere haft problemer med min DENVER DMB-113CI digitalboks. Jeg har nu et nyt problem med boksen, som jeg ikke har haft før.

Til aften har jeg forsøgt at se en film, som jeg for et par dage siden optog fra tv'et. Filmen varer 1 t 24 min. - det kan jeg se er optaget via INFO knappen, når filmen kører. Men der sker det, at når filmen når ca. 20 min. hen, så looper den tilbage til start og starter forfra. Jeg har prøvet adskillige gange nu og det samme sker.

En par gange gjorde den dog det, at billedet frøs ca. 7 min. henne i filmen med et ødelagt billede og så sprang den hen til 31 min. i filmen. Billedet flyttede sig en anelse ind imellem og der var brudstykker af lyd. Så pludselig kom der billede fra en scene i filmen, som jeg ikke havde set før og derfor må være længere henne i filmen. Men da den efter noget tid stadig var mere eller mindre frosset fast, prøvede jeg at "spole". Så røg den tilbage til start igen.

Har I en forklaring på dette fænomen ?

Jeg kan yderligere oplyse, at boksen var sat til automatisk at optage på denne film via EPG og så "optag" funktionen ved at trykke på den grønne knap på fjernbetjeningen. Men filmen var program forsinket med 20 min. og jeg var usikker på, om boksen selv ville finde ud af det. Jeg kan ikke se, når den går igang med at optage - der kommer ingen meddelelse om det - så jeg trykkede for en sikkerhedsskyld på STOP knappen på fjernbetjeningen kort efter det tidspunkt, hvor filmen skulle være startet i forhold til EPG programlisten. Jeg husker ikke, hvordan jeg efterfølgende fik den til at optage, da filmen så startede. Om den var programændret på EPG og jeg så bare lavede en fornyet aut. optagelse via "optag" funktionen, eller om jeg manuelt trykkede på den røde optage funktion på fjernbetjeningen, da filmen skulle starte. Men det passer ihft nogenlunden med de 20 min. filmen var forsinkelt, ift, hvornår der sker fejl i filmen. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen logisk sammenhæng, men det passer nogenlunde med tiden.
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 15:13
Jeg ville kyle den af pommern til. Havde ikke tålmodighed til at rode med sådan noget bras.
 
Jeg ville købe en anden af et anerkendt mærke
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pannen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 15:23
Hej TJohansen

prøv at formattere din harddisk/usb stick i NTFS format (tag lige en backup først hvis du har noget derpå du skal gemme). 

Det kan skyldes at den har en bad cluster eller lignende. 

Du er altid velkommen til at skrive på: support@denver-electronics.com hvis du oplever nogle problemer med den. 

Mvh
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen
Til top
TJohansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Maj-2013
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TJohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 11:33
Men jeg kan jo ikke formattere min eksterne HD, hvor jeg har en masse optagelser fra Denver boksen liggende, uanset at jeg laver en backup, for du har før forklaret mig, at man så ikke kan få boksen til at snakke med harddisken igen. Eller at den ihf ikke vil kunne afspille de gemte PVR optagelse mere, for det ID som ligger der, bliver ødelagt ??
Til top
TJohansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Maj-2013
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TJohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 11:34
Jeg kunne iø også godt tænke mig at vide, hvad jeg gør med Denvers optagelser, hvis jeg nu skulle skifte digital boks (fx til et andet mærke eller model). Mister jeg så alle mine optagelser eller kan de formateres, så en ny boks kan aflæse og afspille dem ?
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 13:14
Det man optager kan for det meste kun vises på samme afspiller. Så regn med det går tabt. De optager med sine egne koder,
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 14:18
Prøv om optagelserne kan afspilles på en PC. Det kan optagelser fra f.eks. Blue Tinum og Clint DC1, og de kan selvfølgelig også redigeres og afspilles på andet udstyr.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2011
Status: Offline
Point: 187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 07:45
Når der er CI på, kan optagelserne kun afspilles på den enhed, hvor de er optaget.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af jbv jbv skrev:

Når der er CI på, kan optagelserne kun afspilles på den enhed, hvor de er optaget.


På nogle fabrikater ja. Det er en udbredt misforståelse, at det gælder alle. Min egen Gigablue har f.eks. ingen problemer i den retning. Det har modellerne fra Xoro og Smart heller ikke, og der findes dusinvis af andre hvor det også kan lade sig gøre.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2011
Status: Offline
Point: 187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af jbv jbv skrev:

Når der er CI på, kan optagelserne kun afspilles på den enhed, hvor de er optaget.


På nogle fabrikater ja. Det er en udbredt misforståelse, at det gælder alle. Min egen Gigablue har f.eks. ingen problemer i den retning. Det har modellerne fra Xoro og Smart heller ikke, og der findes dusinvis af andre hvor det også kan lade sig gøre.

Flemming


Ja, men her er det Denver der tales om.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af jbv jbv skrev:


Ja, men her er det Denver der tales om.


Netop derfor foreslog jeg trådstarter at prøve.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
TJohansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Maj-2013
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TJohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 13:57
Hvad er CI og hvordan finder man ud af, om boksen har det ?
Uanset, så mener jeg at have fået at vide tidligere fra Morten Pannen fra Denver, at det kan man ikke.

Kan I evt. anbefale en digitalboks, hvor man ikke har de problemer ? Men det skal være i de billige ende.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu