recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee WebTV via VPN på WAOO IP?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee WebTV via VPN på WAOO IP?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
xJoshua Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2012
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xJoshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee WebTV via VPN på WAOO IP?
    Sendt: 21-August-2014 kl. 19:08
Hejsa,
Jeg prøver på at få en lille smart løsning i hus, så jeg kan se YouSee WebTV på min anden adresse.
Ja jeg ved at der findes WebTV ude, men det er jeg ikke intresseret i.

Nogle der kan hjælpe med en løsning?

Jeg har tænkt mig denne:

1. YouSee Router -> PC/NAS med VPN software
2. PC/iPad på den anden adresse med Waoo IP med VPN modtager software
3. Profit??

Hvad ville være nemmest med software samt opsætning? Har I nogle anbefalinger? Jeg regner med at have nok båndbredde da jeg har 62/12 på YouSee og 50/50 på Waoo.

På forhånd tak :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 20:19
Du skal lede efter "Tunnel All" eller "Route All" eller "disable split-tunnel" i din opsætning på dit udstyr. Men det er langt fra alt VPN udstyr som har det.

Jeg benytter selv en SonicWALL til løsningen, men der må findes andre og billigere enheder som understøtter samme VPN funktionalitet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
xJoshua Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2012
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xJoshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 22:35
Tak det vil jeg kigge på.
Tror du/I at logmein kan bruges?
Til top
tesk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juli-2014
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tesk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 00:44
Kan informere om at en simpel raspberry pi kan bruges - det er lidt nørdet i opsætningen, men det fungerer og er relativ billigt. Den kan følge med til omkring 10-11 mbit med kryptering, så så længe kravene ikke overstiger det.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 11:10
Hvis du har windows på din pc, så burde du kunne opsætte vpn direkte i denne.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
ilithanos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Juli-2012
Sted: DENMARK
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ilithanos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 12:57
Tag et kig på openvpn hvis det er fra en android eller pc enhed du gar tænkt dig at se webtv. En routed opsætning på openvpn burde kunne gøre dét
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 15:36
Nu er en Raspberry Pi jo ikke software, men hardware.

Bruger selv 'pptpd' til præcis samme formål, så jeg kan se YouSee webtv på min smartphone, og alle kanalerne som der nu er på..
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 17:08
http://vislo.dk/opsaet-vpn-server-i-windows/
Til top
xJoshua Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2012
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xJoshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 19:42
Tak for svar alle!
Jeg tror jeg vil prøve sådan en lille raspberry Pi! Det skulle nemlig også være billigt i strøm..

Nogle der har direkte erfaringer med den løsning?
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 08:19
Jeg har en Raspberry PI som medieafspiller i soveværelset og har som ekstra funktionalitet sat den op til at agere VPN-server. Det fungerer fint og jeg kan se alle mine YouSee webtv-kanaler på min iPad, når jeg er ude incl. fra udlandet.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
xJoshua Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2012
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xJoshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 20:23
Skide fedt! Kan du muligvis fortælle lidt mere om dit setup med hardware og software? Jeg ved nemlig ikke helt hvilken model jeg skal købe af de forskellige PI's. Jeg vil også gerne vide hvad du har sat VPN op med, da jeg også vil bruge der på iPad og det skal dermed være en standard den understøtter.

Tusind tak :)
Til top
tesk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juli-2014
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tesk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 20:25
Jeg ville vælge enten B eller B+ modellen. Og en guide som jeg lige skimte nedover i forhold til den VPN jeg har sat op (dog ikke til den her slags, men bare helt generelt VPN), der stemmer den her fin overens med det jeg gjorde.

http://www.domoticz.com/wiki/Installing_a_PPTP-VPN_server_on_a_Raspberry_Pi


EDIT: Du skal lige huske at efter du har fulgt den her guide, så skal du huske at portforwarde PPTP porten i din router - porten er TCP 1723*

http://windowsitpro.com/networking/which-ports-do-you-need-open-firewall-allow-pptp-and-l2tp-over-ipsec-vpn-tunnels


Redigeret af tesk - 24-August-2014 kl. 20:27
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu