recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstillings hjælp Pioneer VSX-422-K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indstillings hjælp Pioneer VSX-422-K

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mr. Kjær Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Kjær Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 16:10
Okay lad os antage, at min receiver ikke vil lege med mit tv og HDMI.

Kunne en optisk switch være en løsning? Så jeg kan få lyden fra både min playstation og TVet over den optiske indgang på receiveren?
Til top
Mr. Kjær Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Kjær Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 15:54
Det er jo også lidt min tanke. Jeg har indstillet min HDMI i opsætningen på reciveren.

Jeg har kontaktet Pioneer, men de er ikke videre hurtige til at svare.
Min ulempe er, at garantien er udløbet. Suk...


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 15:47

Jeg har, som mange andre, flere enheder tilsluttet med HDMI til Reciver og derfra til TV, og virker det som det skal med hensyn til billede og korrekt lyd, ja det gør det da.
Der må være noget med Reciveren der ikke er rigtigt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mr. Kjær Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Kjær Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 15:36
Jeg har lige siddet og tæsket manualen igennem. Der står følgende omkring deres ANynet.

●Anynet+ (HDMI-CEC) fungerer kun med eksterne enheder, der understøtter + (HDMI-CEC), og kun når disse enheder enten er i standbytilstand eller tændte.
● Anynet+ (HDMI-CEC) kan styre op til 12 kompatible, eksterne enheder (op til 3 af den samme type). Antallet af hjemmebiografsystemer, der kan styres, er dog begrænset til én.

● En hjemmebiograf, der er sluttet til TV'et med et HDMI-kabel og et optisk kabel, understøtter kun 2-kanals lyd. Hjemmebiografen kan dog understøtte 5.1-kanals lyd fra digitale udsendelser.
● For at lytte til 5.1-kanals lyd fra en ekstern enhed skal du slutte enheden til TV'et med et HDMI-kabel og enhedens digitale lydudgangsstik direkte til hjemmebiografen.

Så det jeg får ud af, at læse det, er at hvis jeg skal have Digital lyd, skal jeg slutte mit Optiske kable til min Playstation, og så gætter jeg på, at mit HDMI kabel fra Reciveren, skal flyttes til en ikke ARC stik??

Tænker at hvis ikke det virker, må jeg ringe til Samsung eller Pioneer.... For det er sgu ikke til at vide, hvor fejlen ligger.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 15:19

Hvis ikke det virker når forbindelsen fra extern enhed til Reciver med HDMI og fra Reciver til TV med HDMI, så vil jeg tro at problemet ligger i enhederne eller en fejl 40.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mr. Kjær Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Kjær Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 14:48
SÅ nu har jeg sat det på følgende måde. 

Playstation i HDMI på BD i Reciveren. TVet er sat via HDMI out på Reciveren og i den der hedder HDMI ARC. ARC er tilsluttet i Reciveren.

Resultat. Der er ikke noget billede på TVet... Jeg har slået Samsungs Anytime funktion fra, det virker heller ikke.

Så jeg spørger lige igen. Hvad er der galt?
Jeg går stærkt ud fra, at HDMI out skal direkte i TVet?
Til top
Mr. Kjær Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Kjær Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 20:03
Jeg forsøger lige igen, med at sætte det til igen.
Så må jeg se, om jeg har lavet en fejl første gang.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 16:44

Det skal det gøre, og det vil det gøre. Er Reciveren tændt.? Eller er den slukket.? Har den ARC.? Er det aktiveret på den.? Er det aktiveret på TVet.? Er HDMI fra Reciver tilsluttet til ARC på TV.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mr. Kjær Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Kjær Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 16:21
Ja det er så det den ikke gør, for mit Samsung TV registrer ikke signalet;
når den går igennem reciveren.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 14:54
Får du intet billede? Afspiller i BD indgang. Hdmi fra out til TV. Så spiller det.
Til top
Mr. Kjær Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Kjær Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 14:28
Armenforfandenda.... Jeg får bare ikke noget billede på TVet, når jeg sætter HDMI fra blueray til reciver og til TV..... 

I øvrigt, spiller det ind, at det er en playstation 3 jeg bruger?

Jeg fik så læst mig til i TV manualen, at jeg skal sætte TVet til ekstern højtaler. Lydformatet er sat til Digital....
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 14:12

Korrekt når enheder er tilsluttet via TVet til Reciver, så kan der KUN fås 2CH lyd. Der vil kun kunne fås multukanal lyd fra TV når det modtages via Tuner i TV.
Derved skal lyd fra externe enheder sluttes direkte til Reciver.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu