recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstillings hjælp Pioneer VSX-422-K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indstillings hjælp Pioneer VSX-422-K

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mr. Kjær Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Kjær Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indstillings hjælp Pioneer VSX-422-K
    Sendt: 22-August-2014 kl. 11:34
 Hej

Jeg har sgu brug for lidt hjælp her.
Jeg tænker at det er en fejl 40...

Jeg har en Pioneer VSX-422-K forstærker, som jeg generelt er glad for.
Men mine udfordringer går på indstilling af den. Når jeg ser film, overført til TV med HDMI og lyden bliver så taget fra TV med optisk kabel. Så kan jeg kun få Dolby Pro logic lyd på forstærkeren, der giver noget, der minder om surround. Hvis jeg har den sat til Dolby digital, kommer der kun lyd ud af mine fronthøjtaler...

Derfor tænker jeg, at noget gør jeg forkert?
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 11:39
Kommer an på hvilket signal TV'et sender ud igennem det optiske kabel. Nogen sender kun 2.0 ud. Tjek specifikationerne på tv'et. :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 11:57
Overfør til reciever istedet, så lyden blir sorteret fra heri. Det gir det bedste resultat.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 12:24

Ja, lyd fra afspiller direkte til Reciver.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mr. Kjær Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Kjær Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 13:24
Nu er det jo sådan at noget af det, streamer jeg fra mit Samsung TV og der skulle der jo også gerne fylde god lyd med...

Men mit Samsung TV kan ikke helt finde ud af det, når jeg lader min blueray afspiller køre forbi reciveren først. Derfor har jeg sat det på den måde. 

Jeg dobbelttjekker lige lyd output på tv, men det skulle faktisk gerne være indstillet rigtigt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 13:42
Og SamsungTV er der ikke multikanallyd fra.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 14:12

Korrekt når enheder er tilsluttet via TVet til Reciver, så kan der KUN fås 2CH lyd. Der vil kun kunne fås multukanal lyd fra TV når det modtages via Tuner i TV.
Derved skal lyd fra externe enheder sluttes direkte til Reciver.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mr. Kjær Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Kjær Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 14:28
Armenforfandenda.... Jeg får bare ikke noget billede på TVet, når jeg sætter HDMI fra blueray til reciver og til TV..... 

I øvrigt, spiller det ind, at det er en playstation 3 jeg bruger?

Jeg fik så læst mig til i TV manualen, at jeg skal sætte TVet til ekstern højtaler. Lydformatet er sat til Digital....
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 14:54
Får du intet billede? Afspiller i BD indgang. Hdmi fra out til TV. Så spiller det.
Til top
Mr. Kjær Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Kjær Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 16:21
Ja det er så det den ikke gør, for mit Samsung TV registrer ikke signalet;
når den går igennem reciveren.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 16:44

Det skal det gøre, og det vil det gøre. Er Reciveren tændt.? Eller er den slukket.? Har den ARC.? Er det aktiveret på den.? Er det aktiveret på TVet.? Er HDMI fra Reciver tilsluttet til ARC på TV.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mr. Kjær Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Kjær Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 20:03
Jeg forsøger lige igen, med at sætte det til igen.
Så må jeg se, om jeg har lavet en fejl første gang.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu