recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af film fra DS415Play til Chromecast?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af film fra DS415Play til Chromecast?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Reload Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Reload Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af film fra DS415Play til Chromecast?
    Sendt: 23-August-2014 kl. 13:59
Er der nogle kloge hoveder herinde som kan fortælle mig om det er muligt at gøre følgende:

1. Rippe alle mine DVD og Blu-ray film og læg dem over på en DS415Play NAS.

2. Streame de rippede film fra NASen til en Google Chromecast i en ordentlig kvalitet (Altså i 1080P for Blu-ray film og hvad der svarer til DVD-kvalitet for DVD-film).

I første omgang vil det være nok for mig at streamingen kun foregår på mit lokale netværk men med tiden vil det være ekstra fedt hvis jeg også kunne streame til internettet så jeg kan se det andre steder end hjemme også.

Jeg har fundet følgende informationer omkring streaming til chromecast på Synology's hjemmeside:




Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg skal fortolke disse informationer så i hvilket format vil det være smartest at lægge de rippede film i? Det vil være en ekstra fordel hvis jeg kunne streame filmene til min tablet som er en Asus Tranformer Pad Infinity TF700T. Jeg er i øvrigt kun interesseret i at rippe selve filmen dvs. bonusmateriale, trailere, menuer osv. er jeg lige glad med. Undertekster vil dog være en fin ting hvis de også kom med.

Til slut vil jeg gerne spørge om hvilket program som er bedst egnet til at rippe filmene? Jeg har set lidt på de programmer jeg har listet op nedenfor men det er lidt uoverskueligt for mig hvilket af dem som jeg skal vælge.

Acrok Video Converter Ultimate

MakeMKV

Handbrake

DVDFab

Prisen på programmet er underordnet så længe det ikke koster en bondegård.

Håber I kan hjælpe mig.
Til top
Reload Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Reload Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 19:01
Jeg har lige undersøgt sagen lidt nærmere og jeg er blevet opmærksom på at Chromecast ikke kan skifte frame raten. Vil det så betyde at billedet hakker hvis kildematerialet ikke har samme frame rate som Chromecast?

Jeg tænker så at det måske vil være bedre med en anden medieboks som kan bruges til at streame filmene til tvet men hvilken vil da være bedst egnet? Skal det være WD TV Live eller Roku eller noget helt tredje? Jeg er lidt i vildrede for jeg vil helst ikke bruge alt for mange penge på det men det skal stadig være hurtigt og nemt at anvende.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 19:42
Makemkv har jeg gode erfaringer med, den ændrer intet på kvaliteten og pakker det i en mkv container med de undertekster og lydspor som du ønsker. Dette gælder både for bluray og dvd.

Chromecast kører kun 60hz men fungerer ok, dog vil der være en svag hakken ved fx panoreringer. Da jeg bruger min igennem plex skal jeg ikke kunne sige om der vil være forskel på hvor godt den vil fungere for dig. Da min plex server transcoder hvis det er nødvendigt.

Anden ting ved Chromecast er, at den understøtter hverken Dolby Digital eller DTS når vi snakker film Dolby Digital Plus gider den dog godt fra Netflix.

Dvs min plex server transcoder lyden til HE-AAC 5.1 fra DTS, Dolby Digital eller HD lydformaterne, og som jeg læser det, vil din DS Play kun være med til hvis den indeholder AC3 (Dolby Digital 5.1).

WD TV Live afspiller alt, men er vidst ikke den hurtigste maskine. Den afspiller også alle framerates og alle lydformater.

Roku kender jeg intet til.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Reload Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Reload Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 20:05
Tak for svar JordanDK!

Jeg har læst mig til at for nuværende understøtter Plex Media server ikke Transcoding på DS415Play derfor er jeg vel tvunget til at bruge Synology's egen Media Server pakke hvis det skal virke?

Alt det med lydformater har jeg ikke så meget styr på men kan man ikke rippe filmene så lydformatet passer til Chromecast altså AC3?

Da jeg ingen erfaring har med at rippe film så vil jeg lige spørge om en ting mere. MakeMKV er gratis så vidt jeg har forstået men hvorfor i alverden er der så softwareprogrammer som fx de andre jeg nævner som koster penge når man kan gøre det gratis? Har betalingsprogrammerne nogle funktioner som de gratis ikke har?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 12:01
Dvd delen i makemkv er gratis, bluray delen er der vidst 30 dages prøve og så koster det penge, så hvis man kan rippe dem alle indenfor 30 dage er det jo godt.

Jo det kan du godt. Så hvis du skulle makemkv så vælg det bedste lydspor samt Dolby Digital lydsporet. Så hvis du en dag vil skifte til en anden medieafspiller vil du stadig have det bedste lydspor.

Når jeg har rippet en bluray fx så ripper jeg den altid med HD lydsporet og Dolby Digital lydsporet og danske undertekster.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Reload Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Reload Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 17:13
Okay det lyder alt sammen rigtig godt!

Jeg tænker på også at udvide det hele med en HDHomeRun men jeg er lidt i tvivl om hvilken boks jeg skal vælge.

Det jeg er mest interesseret i er at kunne optage tv og til formålet havde jeg tænkt mig at bruge DVBLink Server til NASen. Når så jeg har optaget noget vil jeg gerne kunne afspille det igen både på Chromecast men også på min tablet. Jeg har fundet dette linksom specificerer hvad de enkelte netværkstunere kan men jeg er lidt i tvivl alligevel. Sådan som jeg ser det kan HDHR3-4DC tuneren kun vise standard definition og da jeg er interesseret i at kunne optage HD-kanaler skal jeg vel have en HDTC-2EU eller hvordan?
Til top
Reload Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Reload Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 17:18
Jeg er i øvrigt (den utilfredse) ejer af kabeltv fra yousee.
Til top
Reload Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Reload Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 21:52
Nå nu har jeg læst lidt i HDHomerun Diskussionen i forummet herinde og hvis jeg har forstået det rigtigt så skulle HDHR3-4DC godt kunne modtage HD-kanaler. Der er dog en ting som jeg håber på at få opklaret og det er spørgsmålet om transcoding. For det står endnu ikke helt lysende klart for mig hvad det egentlig betyder.

Sådan som jeg har forstået det så betyder transcoding at man omformer det materiale som man streamer så en modtager (Chromecast, tablet, smartphone osv.) kan vise indholdet af det streamede. Transcoding er en krævende proces men hvis en NAS kan optage det streamede HD-materiale fra en HDHR3-4DC hvorfor kan en tablet eller smartphone så ikke vise det medmindre at NASen har transcodet det? Er det et spørgsmål om processerkraft eller er det selve formatet af det streamede?   

Iøvrigt hvis transcoding er så vigtig en feature så vil jeg gerne spørge om DVBLink server understøtter transcoding på en DS415Play for ifølge dette link så har de vidst ikke endnu understøttelse af dette på en DS214Play?
Til top
Flim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 09:46
Hej.

Jeg har en del af de ting du efterspørger.

Har en DS214Play med DVBLink installeret, en HD Homerun, Chromecast og en WD TV Live.

HD Homerun kan sagtens optage i HD. Dette kan jeg afspille uden nogen form for konvertering på mit SONY tv via kablet internet.

DVBLink virker med transcoding på DS214play. Der kom en opgradering her for et par måneder siden. Om 415Play virker ved jeg ikke, men DS214Play gør. Det betyder også at live-tv understøttes med transcoding. Dvs at jeg kan se live tv på min iPad og mobil i hele hytten via wifi. Signalet lagres kort på min NAS, som sender en lavere bitrate afsted til min iPad. Dvs det ikke er fuld HD, men det er det maksimale af hvad mit trådløse netværk kan levere.

Mit trådløse netværk er ikke hurtigt nok til at kunne leve full hd tvsignal til min iPad i kombination med at iPad'en ikke har kræfter nok.
Derfor skal det transcodes.

WD Tv live bruger jeg til at afspille stort set alle film på mit tv. Chromecast bruger jeg kun til at spejle pc'ens billede på tv.

God fornøjelse med det
DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!
Til top
Reload Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Reload Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 17:54
Det lyder lovende!

Så vidt jeg har kunnet læse mig til så er selve processoren ens mellem en DS415play og DS214play så mon ikke at DVBLink Server supporterer transcodingfunktionen på en DS415Play. Om ikke andet kan det da ikke tage mange sekunder lige at få rettet et komma eller to i softwaren så det kommer til at spille.

Jeg har dog overvejet om ikke en DS214Play vil kunne gøre tricket for mig da der jo er cirka 1200kr at spare mellem de to. Hvis man regner løst på det vil der vel være plads til et sted i omegnen af 480 (12TB/25GB) Blu-ray film på den.
Til top
Reload Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Reload Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2014 kl. 21:51
Nu har jeg endelig fået min DS415Play hjem og sat op. Der er dog nogle ting jeg syntes er lidt underlige. For det første har nu rippet en del DVDer og Blu-ray film med MakeMKV og nogle af dem har jeg lagt over på en ekstern harddisk med USB 2.0 interface. Den eksterne harddisk har jeg så sluttet direkte til NASen og sat den i gang med at overfører godt 300GB film men det har nu taget over 5 timer! Når jeg ser på forsiden af NASen så blinker "Disk 1" LEDen grønt konstant og når jeg kigger i NASens styresystem under Ressourceovervågning så kører Diskenhed/iSCSI på 100% konstant. Er det helt normalt?
Til top
Reload Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Reload Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 17:55
Nu har jeg haft min DS415Play i et stykke tid og jeg bøvler stadig med nogle ting som jeg håber i kan hjælpe mig med.

1. Når jeg anvender DS Video appen fra min tablet eller mobil til at afspille film på Chromecasten så kommer der ingen undertekster med. Den kan godt finde på at spørge hvilket lydspor der skal bruges men ikke hvilke undertekster. Så hvordan får jeg underteksterne med? (Alle Film er blevet rippet med MakeMKV og når jeg fx bruger VLC-player på min tablet og mobil kan jeg sagtens få undertekster på)

2. Jeg har købt en ASUS RT-AC68U router til at binde hele netværket sammen herhjemme men hvis jeg ønsker at streame Blu-ray film til Chromecasten så hakker filmen så meget at den ikke er værd at se. Skulle NASen ikke sørge for at transcode filmen så det er muligt at se den over det trådløse netværk til Chromecasten? (Alle DVD-film kan den sagtens få til at køre helt flydende)

3. Når jeg streamer en film til Chromecasten så er lydstyrken meget lav selvom jeg har skruet den helt op i DS Video-appen. Det er lettere irriterende når man skal skrue tv'et fra de normale 10 enheder til over 50 enheder. Er der en løsning til dette problem? (Når jeg streamer fra youtube er lydstyrken helt normal og jeg behøver ikke at skrue vildt op på tv'et)

4. Jeg oplever at DS Video-appen på min tablet ofte holder op med at fungere og starter forfra når jeg ser i "kataloget" over mine film. Oplever i også dette på jeres Android-tablets? (Det er i øvrigt aldrig sket på mine Android-mobil at den er holdt op med at fungere så det er kun når jeg bruger tabletten.)

Det vil være kanon fedt hvis jeg kan få løst disse problemer så jeg håber i kan hjælpe mig.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu