recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken remote til at styre Intel NUC (XBMC)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken remote til at styre Intel NUC (XBMC)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Sverri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2018
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sverri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 17:20
Jeg låner lige denne tråd. Håber det er iorden.

Jeg går med planer om at købe en Logitech Harmony Elite, da jeg er træt af at skifte imellem hver remote. Nu er tiden kommet hvor det hele skal arbejde sammen under en. :)

Jeg skal derfor lige være sikker. Nu har jeg en af de allerførste Nuc. Det er nærmere betegnet en Intel Nuc DC3217IYE.

Jeg er en kæmpe noob indenfor dette område, men som jeg kan læse mig til, har den model jeg har, desværre ikke en indbygget IR reciever. :( Er der så noget jeg kan gøre for at få det til at virke, eller er det fuldstændigt håbløs?

Håber der er en eller flere flinke sjæle som vil hjælpe. :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 22:04
NUC har da CIR interface. Og CIR kan tænde fra S5 tilstand (slukket)
Det gør jeg nu, men min HTPC, som godt nok ikke er NUC baseret, men bruger dog CIR.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 21:40
Det kan slåes fra på NUC'en ;) så ligner det den er slukket..
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:


Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Hvorfor er det den skal være SLUKKET.. Standby bruger ik møj strøm :)
Fordi der godt kan gå nogle dage imellem jeg bruger min NUC, og jeg gider ikke se på det blå blinkende lys


På min ASRock ION kan man i BIOS slå det blå blinkende lys fra. Har du undersøgt om det er muligt på din NUC?
Det vil jeg lige kigge efter...
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:


Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Hvorfor er det den skal være SLUKKET.. Standby bruger ik møj strøm :)
Fordi der godt kan gå nogle dage imellem jeg bruger min NUC, og jeg gider ikke se på det blå blinkende lys


På min ASRock ION kan man i BIOS slå det blå blinkende lys fra. Har du undersøgt om det er muligt på din NUC?

Redigeret af danji - 02-September-2014 kl. 12:50
Mvh dan.
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 07:00
Oprindeligt skrevet af Bitnissen Bitnissen skrev:

Kan den ikke køre HDMI-CEC, således du bare bruger tv'ets fjernbetjening?

Det er jeg så glad for på RasperyPi, og så bruger jeg app på mobil/ipad til mere komplekse funktioner...
Jo med en Pulse Eight USB-CEC adapter, men den kan kun tændes fra slukket via. IR
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Hvorfor er det den skal være SLUKKET.. Standby bruger ik møj strøm :)
Fordi der godt kan gå nogle dage imellem jeg bruger min NUC, og jeg gider ikke se på det blå blinkende lys
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 19:43
Det er en feature ☺. Det skyldes et delay som remoten indfører for at være sikker på at tryk registreres. Man kan sætte det ned i softwaren.
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:


Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Logitech remotes er ikke gode til MCE navigation. For meget "lag". Bruger det dog selv, fordi det bliver opvejet af hvor god den er som multi-fjernbetjening. Men det har trådstarter ikke efterlyst.

Kan du lide denne MCE remote (det er mig selv der har den til salg)?

http://www.dba.dk/gadget-infraroed-ir-modta/id-1008862046/

Tror dog generelt kun at du kan tænde med remote for S5 (soft off), ikke fra helt slukket. Men det er måske også det du mener, dvs. ikke standby (S3).


Oplever ingen lag her med min Harmony Ultimate. Har tidligere brugt Harmony One og der var heller ingen problemer.


Har selv haft både Harmony One og nu Harmony Touch. Og har læste om problemet mange steder. Det er ikke en forsinkelse pr tryk, men en buffering der gør at hvis man fx. i musikkataloget trykker 15 gange på "højre" så går der lang tid inden MCE faktisk er der. Og det skyldes Logitech's remotes. De almindelige MCE remotes virker meget bedre.

igen intet problem her
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:


Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Logitech remotes er ikke gode til MCE navigation. For meget "lag". Bruger det dog selv, fordi det bliver opvejet af hvor god den er som multi-fjernbetjening. Men det har trådstarter ikke efterlyst.

Kan du lide denne MCE remote (det er mig selv der har den til salg)?

http://www.dba.dk/gadget-infraroed-ir-modta/id-1008862046/

Tror dog generelt kun at du kan tænde med remote for S5 (soft off), ikke fra helt slukket. Men det er måske også det du mener, dvs. ikke standby (S3).


Oplever ingen lag her med min Harmony Ultimate. Har tidligere brugt Harmony One og der var heller ingen problemer.


Har selv haft både Harmony One og nu Harmony Touch. Og har læste om problemet mange steder. Det er ikke en forsinkelse pr tryk, men en buffering der gør at hvis man fx. i musikkataloget trykker 15 gange på "højre" så går der lang tid inden MCE faktisk er der. Og det skyldes Logitech's remotes. De almindelige MCE remotes virker meget bedre.
Mvh dan.
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Logitech remotes er ikke gode til MCE navigation. For meget "lag". Bruger det dog selv, fordi det bliver opvejet af hvor god den er som multi-fjernbetjening. Men det har trådstarter ikke efterlyst.

Kan du lide denne MCE remote (det er mig selv der har den til salg)?

http://www.dba.dk/gadget-infraroed-ir-modta/id-1008862046/

Tror dog generelt kun at du kan tænde med remote for S5 (soft off), ikke fra helt slukket. Men det er måske også det du mener, dvs. ikke standby (S3).

Oplever ingen lag her med min Harmony Ultimate. Har tidligere brugt Harmony One og der var heller ingen problemer.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Bitnissen Bitnissen skrev:

Kan den ikke køre HDMI-CEC, således du bare bruger tv'ets fjernbetjening?


Det begrænser jo funktionerne til tænd/sluk, og det er formentlig ikke meningen.

Flemming

Generelt kan den reagere på alle taster som fjernsynet ikke kender i den givne tilstand. Feks. Op ned højre venstre, play pause, farveknapperne, tilbage og info. Man kan faktisk styre xbmc ret godt via disse. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu