recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken remote til at styre Intel NUC (XBMC)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken remote til at styre Intel NUC (XBMC)

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken remote til at styre Intel NUC (XBMC)
    Sendt: 23-August-2014 kl. 16:36
Hejsa


Hvilken remote (ikke app) er bedst til at styre en Intel NUC D54250WYK der kører XBMC?

Den skal kunne tænde NUC'en fra helt slukket (jeg ved godt at der findes flere remote apps til smartphones/tablets og at man kan bruge WOL osv. men det er ikke det jeg efterspørger).

Jeg vil gerne have en lidt lækker remote der virker i windows miljøet, (kører Windows 8 på NUC'en) samt virker til funktionerne i XBMC.


Hvad vil i anbefale? Smile
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 16:44
Jeg har 2 Windows mediecenter kompatible remotes

De virker begge fint med nuc.
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 16:54
Men jeg vil gerne have en der er lidt "lækker" i design osv... Jeg synes de fleste MCE remotes er grimme/kedelige at se på...

Denne her er dog lidt mere spændende umiddelbart, men det firma er lukket: http://www.mavromatic.com/2006/12/ricavision-vista-media-center-remote-with-sideshow-technology/
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 22:22
Hvad med en remote Logitech harmony serien?

Kan programmeres til at fungere som en remote.

Bruger dette til en NUC med windows 8.

Ellers en mobil-telefon med en passende app...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
2ndski Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ndski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 11:22
Køb en flirc og brug hvilken som helst IR remote. 
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af 2ndski 2ndski skrev:

Køb en flirc og brug hvilken som helst IR remote. 
Mig bekendt kan man ikke tænde en Intel NUC fra off med en flirc, men det er måske ikke korrekt?
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 19:55
Jeg har brugt en pulse eight til min Mac Mini med xbmc. Det fungerede rigtigt godt, men om den kan vække en NUC ved jeg ikke. Dog er det ganske rart at kunne benytte den almindelige fjernbetjening. Jeg har en liggende du kan købe, hvis det har interesse. 
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Jeg har brugt en pulse eight til min Mac Mini med xbmc. Det fungerede rigtigt godt, men om den kan vække en NUC ved jeg ikke. Dog er det ganske rart at kunne benytte den almindelige fjernbetjening. Jeg har en liggende du kan købe, hvis det har interesse. 
Jeg har selv sådan en, den kan ikke tænde den fra slukket tilstand
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 10:48
Hvorfor er det den skal være SLUKKET.. Standby bruger ik møj strøm :)
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 12:38
Kan tilslutte mig Logitech's Smart Control. No-nonses løsning som virker rigtigt godt med NUC'en (og alle de andre enheder man måtte have). 
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 13:24
Logitech remotes er ikke gode til MCE navigation. For meget "lag". Bruger det dog selv, fordi det bliver opvejet af hvor god den er som multi-fjernbetjening. Men det har trådstarter ikke efterlyst.

Kan du lide denne MCE remote (det er mig selv der har den til salg)?

http://www.dba.dk/gadget-infraroed-ir-modta/id-1008862046/

Tror dog generelt kun at du kan tænde med remote for S5 (soft off), ikke fra helt slukket. Men det er måske også det du mener, dvs. ikke standby (S3).

Redigeret af danji - 01-September-2014 kl. 13:24
Mvh dan.
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitnissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 14:13
Kan den ikke køre HDMI-CEC, således du bare bruger tv'ets fjernbetjening?

Det er jeg så glad for på RasperyPi, og så bruger jeg app på mobil/ipad til mere komplekse funktioner...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu