recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony One - HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony One - HTPC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony One - HTPC
    Sendt: 26-August-2014 kl. 10:44
Hej
Jeg har en Harmony One, som jeg på mange punkter er ok glad for - men der er noget i opsætningen jeg ikke kan få styr på.
Når jeg vælger en aktivitet som "Mediecenter" - så tænde rden fjernsynet, finder den rigtige kanal på forstærkeren og tænder htpc'en. Men det sidste skal den ikke den er tit og ofte tændt, da den kan være i gang med at optage eller fungere som filserver.
Hvordan kan jeg programmere min fjernebetjening til ikke at tænde htpc'en? DEt betyde rnemlig at den sender en "power toglle" kommando, som dermed sætter htpc'en i standby. Ikke så WAF agtig eller træls når små børn i ulvetimen skal køles ned med noget tegnefilm.

Til top
khj4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khj4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 14:41
Du skal nok ind på komponenter og rette din opsætning på htpc, her skulle det være muligt at slå power-styring fra.
Jeg har en htpc der også altid er tændt, og bruger en Harmony selv. Jeg har dog gjort det at den sender en STOP kommando af sted når jeg slukker, så der ikke er noget der kører på den, når TV er slukket.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af khj4200 khj4200 skrev:

Du skal nok ind på komponenter og rette din opsætning på htpc, her skulle det være muligt at slå power-styring fra.
Jeg har en htpc der også altid er tændt, og bruger en Harmony selv. Jeg har dog gjort det at den sender en STOP kommando af sted når jeg slukker, så der ikke er noget der kører på den, når TV er slukket.

Jeg har styr på powerstyring på computeren - den er sat til ikke at slukke. Men jeg vil dog stadig gerne have den kan gå i standby/sleep. 
Problemet er at fjernbetjeningen sender et power toggle kommando afsted, da den åbenbart forudsætter at maskinen er slukket og dermed skal tændes. JEg vil have fjernbetjeningen til ikke at sende en start/stop kommando.

Til top
khj4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khj4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 12:48
Undskyld, fik ikke forklaret mig ordentligt. Det er ikke PC'ens opsætning jeg tænkte på.
Det er under opsætningen til Harmony. Du skal finde komponenten htpc, og fortælle at den ikke skal styre power. Jeg kan desværre ikke lige gå ind og tjekke hvordan det ser ud.
Ellers kan du ringe til Harmony-supporten, det er ret gode til at hjælpe..
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 13:02
Nu har jeg ganske vist ikke en Harmony One, men en anden Harmony model, men skal du ikke ind i opsætningen til remoten og aktivere/deaktivere hvad de forskellige aktiviteter skal gøre.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
khj4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khj4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Nu har jeg ganske vist ikke en Harmony One, men en anden Harmony model, men skal du ikke ind i opsætningen til remoten og aktivere/deaktivere hvad de forskellige aktiviteter skal gøre.

Flemming


Det er ikke aktiviteten der styre power.

http://support.myharmony.com/en/article.htm?faqid=s-a-2159
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 13:53
I stedet for power toggle skal du blot sætte den op til at bruge de diskrete kommandoer. Jeg bruger selv Harmony Touch, og har med held været inde i power opsætningen på myharmony.com og sætte den op til at bruge Power On og Power Off. Når din harmony sender Power On til en allerede tændt HTPC, så forbliver den blot tændt.

Min HTPC sørger selv for ikke at slukke hvis den er i gang med en optagelse når man slukker.

Redigeret af danji - 27-August-2014 kl. 13:57
Mvh dan.
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 16:47
Jeg fik det aldrig til at virke. Endte med at slå power off fra og i stedet sætte HTPC'en til at gå i Sleep efter 20 minutters inaktivitet.


Redigeret af NikolajC - 27-August-2014 kl. 16:50
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 11:10
Lidt offtopic spørgsmål:

Hvordan forbinder i HTPC med jeres Harmony så den kan anvende Power On/Power Off.

Har selv lige anskaffet en Harmony Smart Control i går. Jeg kan ikke engang få min til at forbinde via Bluetooth. Men tror blot det er en indstilling på PCen. Kæresten blev utålmodig og jeg måtte stoppe min nørderi.

Men så vidt jeg ved kan man kun Sleep/Wake via bluetooth. Jeg vil gerne slukke/tænde.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 20:06
Okay, så fandt jeg ud af der åbenbart ikke er Bluetooth på den bærbar model jeg anvender som mediacenter. Kunne jeg godt nok have sparet lidt tid og bøvl hvis jeg blot havde undersøgt det først:)

Det leder jo nok frem til en eller anden form for ekstern adapter.

Men er lidt fortabt med hensyn til hvordan og hvorledes hvis jeg ønsker at slukke/tænde den via min Harmony og ikke blot sleep/wake?


Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 09:39
Nu har jeg fået det snævret lidt ind.

Det er åbenbart en USB IR modtager jeg skal anskaffe.

Ydermere læste jeg i en enkelt tråd det skulle være af typen  "ehome".

Nogen der kan forklare hvad "ehome" og om det er nødvendig?

Nogen der kan anbefale en god/billig USB IR modtager?
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 10:01
Jeg har et par liggende, der er sat til salg her.

http://www.dba.dk/gadget-infraroed-ir-modta/id-1008862046/

http://www.dba.dk/andet-infraroed-ir-modtag/id-1008862290/

Jeg tror dog ikke du kan få din computer ud af helt slukket tilstand med sådan en USB IR modtager. Men i BIOS og/eller windows kan man definere en sleep eller soft off tilstand (S3 eller S5) hvor det er muligt at tænde med fjernbetjening. Se her for uddybning af system power states. Såfremt dit motherboard understøtter det (det har de gjort de sidste ti år).

Redigeret af danji - 29-August-2014 kl. 10:57
Mvh dan.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu