recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LK Lexcom
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LK Lexcom

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LK Lexcom
    Sendt: 31-August-2014 kl. 09:03
Til overvejelse er også at cat 6stp eller cat 7 kan overføre et antennesignal med en balun koblet på. Det er også værd at overveje i planlægningsfasen! Så kan netværket bruges "til det hele" om man så må sige :-)
 
Mvh BS
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 05:48
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

@truntemus: Tak for vigtig info. Det var jeg ikke klar over.

Jeg vil gerne benytte Lexcom fordi jeg er ved at renovere stue og skal fikset el, antenne og netvære. Et Lexcom kunne findt side om side med COAX stikket. Kan godt se at patchpanelet giver mening.
Grunden til Cat6e eller 7 er at jeg ikke gider at lave det om igen om 10 år fordi jeg var nærig med måske 1000kr. ialt.

@JørgenT: Den kan overvejes.


CAT7 ~ 10GBASE-T vil højst sandsynligt aldrig komme i anvendelse i SOHO.

I stedet vil kablet kommunikation blive fiber baseret når vi rammer LAN trafik på mere end 1 Gibit/s, en SOHO venlig LAN fiber kunne baseres på Thunderbolt (fiber/optical) eller USB 3 Optical.
https://www.youtube.com/watch?v=lGgk7td0lKQ

http://appleinsider.com/articles/14/04/07/intel-unveils-10-gigabit-ethernet-thunderbolt-networking-coming-to-macs-pcs

Her er en spændende artikel hvis man interessere sig for fiber teknologi:
http://www.datacenterknowledge.com/archives/2012/11/27/data-center-infrastructure-benefits-of-deploying-sfp-fiber-vs-10gbase-t/
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 17:38
Rammerne passer ikke til de der stik. Man bruger ikke rammer i de nye.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 12:17
@truntemus: Tak for vigtig info. Det var jeg ikke klar over.

Jeg vil gerne benytte Lexcom fordi jeg er ved at renovere stue og skal fikset el, antenne og netvære. Et Lexcom kunne findt side om side med COAX stikket. Kan godt se at patchpanelet giver mening.
Grunden til Cat6e eller 7 er at jeg ikke gider at lave det om igen om 10 år fordi jeg var nærig med måske 1000kr. ialt.

@JørgenT: Den kan overvejes.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Jeg gætter på at jeg vil have 5-6 paneler med 2 udtag i hver.
Hvad med at afslutte i skab med sådan et patchpanel:

Mvh. JørgenT
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 11:23
Du kan ikke bruge et patchkabel og klippe det over, for der efter at montere en lexcom stik. Core trådene er ikke tykke nok til at knivene i lexcom stikket kan bide sig fast. Jeg kører til daglig og laver netværk og har også selv lavet mit eget derhjemme. Jeg har brugt CAT 5E kabel med Lexcom 125 stik i begge ender. Jeg har ingen problemer med at trække op til 85MB/s mellem computer og synology DS-413 med 4 stk 3Tb WD RED diske i . Mange af dem som skriver herinde er teoretikere.
Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 21:32
Er det kabel med solid core når det er navngivet "patch"?

Jeg ville istedet for løse ledninger ende det i en dåse i skabet også, evt. en billigere end lexcom, f.eks noget fra http://www.av-cables.dk/netvaerks-vaegdaase/

Er der en speciel grund til at du tænker cat7 s-ftp?

Jeg kører iøvrigt selv cat 6 utp, med ovenstående vægdåser (og patchpanel i teknikskab) - ikke at dit behov nødvendigvis kan sammenlignes.

Edit: Så lige dit seneste svar - troede først at du blot ville have 2 kabler ud et sted. Så synes jeg klart du skal afslutte i et patchpanel i skabet.


Redigeret af jakobbirk - 29-August-2014 kl. 21:42
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 21:20
Prisforskellen mellem at Lexcom 250 og Lexcom 500 er omkring 30 - 40kr stk. Jeg gætter på at jeg vil have 5-6 paneler med 2 udtag i hver.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af FasTrak FasTrak skrev:

Hvad vil du bruge i den anden ende patch panel og switch?

Tanken er at føre ledningerne på loftet hvor de går gennem muren til bryggers og ender oppe i et skab som ledninger med stik på. (2,5m højde)
Så vil jeg nemlige købe eks. et 30m patch kabel og klippe det på midten. Eks. dette.

eller


Oppe i skabet står der så en switch.


Redigeret af thxtex - 29-August-2014 kl. 21:22
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 20:59
prøv og finde en router der understøtter 10gbit.
lexcom 125 / 250 vil være mere end godt til alm. soho.
men mindre at du investere i entreprise grade netværks udstyr til 10-20000+ og har over 100-200 brugere.    
Til top
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FasTrak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 20:36
Du behøver ikke montage rammer.
Hvad vil du bruge i den anden ende patch panel og switch?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 14:05
Ser fint ud, personligt ville jeg ikke vælge lexcom 500 stik med mindre du trækker STP kabel og alle enheder der er forbundet er jordet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu