recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min første HD recordet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min første HD recordet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min første HD recordet
    Sendt: 31-August-2014 kl. 21:50
Hej med jer,
jeg er totalt nybegynder mht. HD recordere (Jeg har dog brugt Windows Media Center i mange år). Jeg står overfor at skulle anskaffe nyt TV og evt. en Hard Disk optager og har derfor en række spørgsmål.

1) Vil det være en fordel at vælge HD recorder og TV af samme mærke?
2) Hvad skal jeg forvente af kvaliteten på optagelsen i forhold til direkte TV? Er den nogen forhandler, hvor man kan tage hen og se det demonstreret (jeg bor i København).
3) Har I noget forslag til, hvad jeg skal investere i af TV og optager? Mit budget er samlet 15 kkr. til TV på min. 50" og HD optager (der behøver ikke være BluRay) og det skal tilsluttes Surround anlæg.
4) Jeg har bemærket af en Panasonic BCT73ENS og BCT83ENS kan tilslutte en USB disk. Kan man bruge USB disken til at optage på. Prisforskellen på de to modeller er 1000 kr. som er absurd meget, hvis forskellen bare er 500 GB.
5) Jeg bemærker, at man kan bruge mange HD optagere til f.eks. Netflix. Når der kommer en ny og federe streaming tjeneste, jeg gerne til bruge, hvad så. Hvis jeg bruger en Windows Media center, vil jeg altid kunne udnytte disse. Bliver HDR og Tv's opdateret, så det understøtter nye streaming tjeneste efter de er afsendt fra frabrikken?
6) Er der ellers noget vigtigt, jeg skal være opmærksom på?

Jeg har for resten TV fra YouSee.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 22:08
2) - den optager det rå TV signal = ingen forskel på live TV og optagelse
3) - hvis du ikke skal bruge blu-ray(drevet) til noget så kik f.eks. efter en DMR-HCT130 som også kan streame til tablets
4) - du kan kun flyttet optagelser ud på HDD, ikke optage direkte. Og HDD bliver låst til optager
5) - regn ikke med det. Samsung er vel et skræmmeeksempel på at selv TV fra '12 allerede er forældet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 00:37

Samsung kan vist godt optage på extern HDD. Har dog aldrig prøvet.
Hvorfor HDD Recorder.? TVer fås jo med Twin Tuner.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 21:57
Tak for input. Måske skal jeg bare tage et tv med twin tuner, fordi jeg er i bund og grund interesseret i, at have så få bokse som muligt. Jeg faldt tilfældigt over et Samsung 55UE7005 og det er netop den serie, som jeg kan se Radiomanden har. Hvordan fungere EPG'en - er den stabil og hvor langt frem i tiden er den opdateret? Kan programmerne kategoriseres? Er den søgbar? Jeg spørger fordi, mit nuværende 6 år gamle Sony Tv's kun er opdateret nogle få timer ud i fremtiden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 22:08

EPGen. Den gør det den nu skal. Om og hvor ofte den e.v.t opdateres kommer an på om udbyderen gør det, og jeg her endnu ikke oplevet at You Ses gør det når der sker ændringer i udsendelserne, hvor langt den går frem kommer nok an på udbyderen, men 6 dage frem kan man da se.
Søgbar.? Det er vist forbeholdt udbyderens udstyr.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 22:19
Radiomand - er du tilfreds med dit TV? Kunne være jeg skulle smutte en tur i Elgiganten i morgen. De har 55UE7005 til 10KKR.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 07:18

Ja. Der er et godt billede, og det må jo siges at være en væsentlig faktor på et TV. Ingen problemer i de år jeg har haft det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu