recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min første HD recordet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min første HD recordet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min første HD recordet
    Sendt: 31-August-2014 kl. 21:50
Hej med jer,
jeg er totalt nybegynder mht. HD recordere (Jeg har dog brugt Windows Media Center i mange år). Jeg står overfor at skulle anskaffe nyt TV og evt. en Hard Disk optager og har derfor en række spørgsmål.

1) Vil det være en fordel at vælge HD recorder og TV af samme mærke?
2) Hvad skal jeg forvente af kvaliteten på optagelsen i forhold til direkte TV? Er den nogen forhandler, hvor man kan tage hen og se det demonstreret (jeg bor i København).
3) Har I noget forslag til, hvad jeg skal investere i af TV og optager? Mit budget er samlet 15 kkr. til TV på min. 50" og HD optager (der behøver ikke være BluRay) og det skal tilsluttes Surround anlæg.
4) Jeg har bemærket af en Panasonic BCT73ENS og BCT83ENS kan tilslutte en USB disk. Kan man bruge USB disken til at optage på. Prisforskellen på de to modeller er 1000 kr. som er absurd meget, hvis forskellen bare er 500 GB.
5) Jeg bemærker, at man kan bruge mange HD optagere til f.eks. Netflix. Når der kommer en ny og federe streaming tjeneste, jeg gerne til bruge, hvad så. Hvis jeg bruger en Windows Media center, vil jeg altid kunne udnytte disse. Bliver HDR og Tv's opdateret, så det understøtter nye streaming tjeneste efter de er afsendt fra frabrikken?