recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bitfejl på Eurosport 1 og 2 via Samsung DVD-record
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bitfejl på Eurosport 1 og 2 via Samsung DVD-record

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bitfejl på Eurosport 1 og 2 via Samsung DVD-record
    Sendt: 01-September-2014 kl. 09:53
Hej,
hvis jeg ser fjernsyn og bruger min Samsung DVD-recorder som tuner så får jeg konstant bitfejl på Eurosport 1 og 2. Jeg har yousee og bor på Frederiksberg.

Kører jeg signalet igennem mit fjernsyns tuner er der ingen problemer.

Alle andre kanaler står perfekt på den ene eller anden måde.

Så mit spørgsmål er om jeg kan fintune Eurosport 1 og 2 på DVD-recorderen på en eller anden måde eller om der ikke er noget at gøre ;)


vh

Godowsky


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 10:55
Det lyder som et antennesignalproblem. Er signalet sløjfet igennem recorderen til TVet eller er der brugt splitter/forstærker?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 13:37
Hej,

Det er samme antennesignal i begge apparater, - jeg tager blot ledningen og stikker ind i TV hvis det er den tuner der skal bruges, - nøjagtig samme ledning sætter jeg i DVD-recorderen når jeg vil bruge den som tuner.
Og som sagt, - alle kanaler er perfekte, - undtagen Eurosport 1&2 når det er i DVD-recorderen. Bitfejlen kommer konstant dvs. med ca. 1 sek interval, - så man se et skarpt billede der så får fejl, - så bliver det skapt, - så får det fejl etc.

Der er ikke brugt noget som helst, hverken splitter/forstærker, - det er bare ledningen direkte fra væggen.


vh

Godowsky


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 14:09
Det kunne så tyde på et for kraftigt signal i det berørte frekvensområde. Jeg vil foreslå, at du får en tekniker til at måle signalet med henblik på evt. montering af dæmper/forstærker.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 14:41
ok, - men du tror ikke at det må være en eller anden fejl i Samsung DVD-recorderen når det nu virker perfekt på fjernsynet?

vh

Godowsky


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

ok, - men du tror ikke at det må være en eller anden fejl i Samsung DVD-recorderen når det nu virker perfekt på fjernsynet?

vh

Godowsky


Fejl ,nej - men jeg tror at din recorder er mere følsom i forhold til for kraftige eller for svage signaler end dit TV er.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 15:34
 
 Har ingen problemer med Recorderen, den giver faktisk et bedre billede end TVet gør. Ser heller ikke meget Live TV, så det er jo så kun en fordel at det er bedre med Recorderen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
j85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Hej,
hvis jeg ser fjernsyn og bruger min Samsung DVD-recorder som tuner så får jeg konstant bitfejl på Eurosport 1 og 2. Jeg har yousee og bor på Frederiksberg.

Kører jeg signalet igennem mit fjernsyns tuner er der ingen problemer.

Alle andre kanaler står perfekt på den ene eller anden måde.

Så mit spørgsmål er om jeg kan fintune Eurosport 1 og 2 på DVD-recorderen på en eller anden måde eller om der ikke er noget at gøre ;)


vh

Godowsky

Bruger man udtrykket "bitfejl" ved analoge kanaler?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 15:50
 
 Nej. Gå dog Digitalt så får man god kvalitet, andet hører fortiden til. Der er jo snart, og heldigvis ikke meget Analogt tilbage.
Af en eller anden grund så har You See lidt svært ved helt at slippe det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 16:33
Jammen, det er skam helt 100% procent digitalt og HD, - alle kanaler står som sagt helt super perfekt, - af en eller anden grund bare ikke Eurosport 1 og 2 når jeg bruger Samsung DVD-recorderen som tuner.

Det er da underligt for hvis den var mere eller mindre følsom skulle man da tro at det også ville slå igennem ved andre kanaler ikke?

vh

Godowsky


Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 16:39
Det er denne dvd-recorder:

Samsung BD-C8500

vh

Godowsky


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 16:39
 
 Når der skrives DVD Recorder, så kan det kun være Analogt, og derfor forvirrende, da Samsung ikke har Digitale optagere der kan optage på hverken DVD eller BD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu