recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SE/Stofa dvb-c tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SE/Stofa dvb-c tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SE/Stofa dvb-c tv
    Sendt: 01-September-2014 kl. 11:06
Hej

Flytter i hus om en måned, iflg. tidligere ejere er stofa's kabeltv signal helt hen i hegnet. (han har bøvlet en del med dem, så skruer de lidt op for signalet, men det holder kun et par uger, så er den gal igen).
Derfor overvejer jeg at tage Stofa/se fiber løsning, hvor fiberboksen laver det om til DVB-C signal.

Iflg. stofa skulle denne løsning kunne trække HELE dit hus.. Men er der en max antal tv'er man kan koble på..? (tænker fiberboksen må bruge nogle ressourcer på konverteringen, eller hvad).

Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 08:45
Slet ingen der har lidt erfaringer..?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 09:29
Fiberboksen har kun et RF-udtag, så du skal selv lave fordelingen til dine TV. Og nej, der er ikke noget tab/ressourceforbrug i forbindelse med konverteringen.
Men hvorfor bekymre sig? Det er som med alle andre antenneinstallationer, at for hver deling og for hvert meter kabel, er der et vist signaltab. Når dette tab bliver stort nok, skal der er forstærker på...
Men jeg vil da tro, at de første tre - måske fire - tv, ikke er noget problem.

M.v.h.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 09:37
Er indforstået med fordelingen efter boksen.. Var mere bekymret for konverteringen krævede ressourcer, hvilket måske ville sætte et max antal tv'er pr. boks..

Men dette er ikke tilfældet kan jeg høre.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 09:54
Nej, så længe der signal nok ud af boksen, er der ingen begrænsninger.

M.v.h.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 10:35
Tak.. det var hvad jeg havde brug for at høre :)
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 10:45
Hvis det er en lille hvid boks hvor der står icotera på, skal du forvente at den max kan trække 3 - 4 tv, da den kun smider mellem 72- 76db ud på RF udtaget. 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 10:50
Det vil også være helt okey, da jeg selv har forstærker osv. ;)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu