recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 150 vs 450 vs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

150 vs 450 vs

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 150 vs 450 vs
    Sendt: 01-September-2014 kl. 12:25
Har en ældre 150 N router som jeg overvejer at skifte
 
Har trukket kabler til Appletv, Wii & anlæg - så bruger "kun" wifi til 2 Ipads (Ipad 4) samt en Iphone 5S
 
Vil jeg få noget ud af en hurtigere router?
 
Evt bedre dækning?
 
Ingen af ovenstående produkter understøtter AC routeren - så skal vel "nøjes" med en N router
 
Hvis der altså er noget at vinde - streamer meget fra Ipad til Appletv, men det er vist kun istarten at man bruger wifi - så "overtager" Appletv'et streamingen, ik?
 
Hra en 12/2 mbit forbindelse (eller deromkring)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 12:52
Nu skriver du ikke hvad det er for en 150N router du har. Men min erfaring siger mig, at det er en ældre sag. Og alene af den årsag bliver det væsentlig bedre at skifte til en nyere og bedre N 450/900 router. De har sandsynligvis meget bedre dækning.

Hvorvidt du vil mærke forskel på dine mobile enheder, det er straks en anden sag. For det afhænger også af dit forbrug. Men personligt ville jeg skippe den gamle router, alene pga alderen.

Du skriver at du har Appletv, og anlæg på kabel. Hvis det ligeledes er fra samme router, så ville jeg klart udskifte den gamle, som sandsynligvis samtidig er en sløv 100mbit på LAN siden, og behandling af data intern er noget fra oldtiden.

Så kort svar - Skift den. Med de priser som gode trådløse routere ligger på i dag, så skal der være ovenud virkelige gode argumenter for ikke at skifte dem. Jeg vil anbefale Asus´s routere. RT-N66U eller større. Komplet har lige haft nævnte router til 690,- her i weekenden. Måske du kan nå den pris endnu.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 19:32
Hvis du ikke har problemer, hvorfor så skifte? Hvis du dagligt overfører flere GB data, ville det være penge værd, ellers ikke.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 16:01
Det er også min tanke - if it aint broken, don't fix it :-)

Jeg streamer kun lidt film via netflix & så eller almindelig surfen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu