recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overføre optagelser fra yousee boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overføre optagelser fra yousee boks

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Tifosi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tifosi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overføre optagelser fra yousee boks
    Sendt: 05-September-2014 kl. 22:55
Hej,

Harddisken på yousee boksen er ved at være fyldt op. Jeg har en del gode minder/udsendelser, som jeg gerne vil have gemt på min NAS-server. Hvad har jeg af muligheder? Jeg har læst noget om, at man kan tilslutte et scart-kabel og så overføre til en anden HD-optager. Det er jeg desværre ikke ejer af.
Jeg har elgato eyeTV, som jeg faktisk ikke bruger længere, men er der en mulighed i f.eks. at kunne finde kanal 0, hvor optagelserne ligger på og så optage dem igennem eyeTV?
Eller hvad kan jeg ellers gøre? 
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 01:19
Materialet på HDD'en er krypteret og er ikke lagret i noget format du kan afspille andre steder. Selv hvis du fik disc'en taget ud, så kunne du derfor ikke brænde dem i noget fornuftigt format.

Din eneste chance er at optage dem via scart over i en anden optager med DVD-brænder.

Hvis det er en HDD optager så skal den kunne optage fra Scart stik.
//Guldhammer
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 08:17
Elgato har lavet et kabel hvor der kan optages direkte fra analog/scart til computer. Har selv brugt det til alm. vhs til mac.
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 08:20
Fandt lige et link til dig.

https://www.elgato.com/en/video/video-capture-0

Hvis du ikke bor langt væk fra glostrup kan vi eventuelt finde ud at at du kan låne min en uges tid.

Mvh Mark
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
Tifosi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tifosi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 22:12
Hej

@ Mark: tak for tilbuddet og venligheden. Bor i Århus, så der er halv langt :-)

Jeg kan godt optage udsendelser på min Mac mini, men er der ikke mulighed for at finde kanal 0, hvor optagelserne ligger og så optage de udsendelser i eyeTV på Mac minien?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Tifosi Tifosi skrev:

Jeg kan godt optage udsendelser på min Mac mini, men er der ikke mulighed for at finde kanal 0, hvor optagelserne ligger og så optage de udsendelser i eyeTV på Mac minien?
Hvad mener du med "at finde kanal 0", tror du har misforstået noget?
Kanal numre er normalt noget relateret til antennesignal, og Yousee boksen sender ikke selv noget ud den vej. 
Det er kun det antennesignal den modtager der sløjfes videre (der bliver ikke lagt en ekstra kanal ind som på en gammel VHS maskine)

Men hvis din Eye TV er som denne:
burde du med
  • S-Video (via break out cable, included)
  • Composite video (via break out cable, included)
  • Stereo audio (via break out cable, included)
kunne opnå samme optage funktion som med capture dimsen.

Mvh. JørgenT
Til top
Tifosi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tifosi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 20:23
Jeg kan godt se hvad du mener. Antennesignalet går ind i yousee boksen og de ryger så videre til eyeTV.
Det er godt nok håbløst, at det kun kan lade sig gøre på den måde med scart-kabel eller de stik fra elgato.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 20:39

Det kan i det mindste gøres, det er jo ellers ikke meningen at optagelserne skal kunne flyttes fra enheden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 07:00
Og så skal du være opmærksom på, at der er et kvalitetstab. Især hvis du har optaget fra en HD kanal.
Til top
Tifosi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tifosi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 10:37
Mon jeg kan bruge det her:
http://www.av-cables.dk/composite-converter/usb-2-0-video-lyd-grabber-kabel.html
eller
http://www.av-cables.dk/composite-converter/n-a-370.html
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 10:47

Ja, det kan du godt, men det er jo kun Composite, så forvent ikke den bedste kvalitet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Tifosi Tifosi skrev:

Mon jeg kan bruge det her:
http://www.av-cables.dk/composite-converter/usb-2-0-video-lyd-grabber-kabel.html
eller
http://www.av-cables.dk/composite-converter/n-a-370.html
Hvorfor købe nyt, i stedet for at bruge din Elgato tuner med ovennævnte break-out kabel som følger med?

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu