recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluesound Vault - Drev ses ikke på PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluesound Vault - Drev ses ikke på PC

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluesound Vault - Drev ses ikke på PC
    Sendt: 07-September-2014 kl. 19:36
Er der nogen der forklare mig proceduren. Jeg fatter den simpelthen ikke. Har prøvet 2 pc'er nu men Vault dukker simpelthen ikke op i "netværk".  Jeg har naturligvis aktivering alle delingsfunktioner på PC'erne. Eksempelvis kan jeg sagtens se min WD TV Live.

Bluesound selv skriver:
The Bluesound Vault can be used as a Network Area Storage device. It should appear as a network device in Windows Explorer or OSX Finder. You may connect to it by double clicking it and selecting the Shared folder. If it does not appear, locate the IP address of the Vault in the Bluesound App. Select the Vault as the player, and press settings, Configure Player, Diagnostics. Note the IP address of the Vault. In Windows Explorer enter the \\Vault-IP\Shared where Vault-IP is the address you noted. 

"should appear" er temmelig vagt formuleret.
Og hvor er det lige i stifinderen man skal skrive den IP man finder i Appen? Har prøvet i både addresselinien og "søg" uden resultat.

HELP!!! Cry


Redigeret af rumguf - 07-September-2014 kl. 19:37
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 20:27
Inde i mappeoversigten går du ind i "tilknyt netværksdrev" Så kommer der et billede op "Opret forbindelse til netværksdrev" Her tildeler du så drevet et netværksbogstav f.eks. Z Går ned til næste felt "mappe" og vælger gennemse og så skulle der stå Vault som du så vælger og trykker på udfør. Det er sådan jeg gør i Windows 8.1

Håber det bringer dig på ret spor.
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 20:43
Hej Claus.

Den løsning har jeg været inde over, og desværre uden held. Jeg bruger W7 og det virker som om at PC'en slet ikke registrerer at der er er en Vault overhovedet. Min gamle Vista PC kan heller intet finde. Vault i sig selv virker fint, men metatags er indtil videre elendige.
Jeg kan heller ikke finde noget der indikerer en fejl i app'en

I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 20:59
Gør du som Bluesound skriver her: https://support.bluesound.com/hc/en-us/articles/200387457-Backing-Up-Your-Vault

Hvis det ikke hjælper dig på rette vej, så kan du også få hjælp i deres Discussion Board Cummunity.
https://helpdesk.bluesound.com/discussions/index.php?sid=063ec7e3b59a3ada8e5521a25ba94613 
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Gør du som Bluesound skriver her: https://support.bluesound.com/hc/en-us/articles/200387457-Backing-Up-Your-Vault

Hvis det ikke hjælper dig på rette vej, så kan du også få hjælp i deres Discussion Board Cummunity.
https://helpdesk.bluesound.com/discussions/index.php?sid=063ec7e3b59a3ada8e5521a25ba94613 

Ja, det var netop den vejledning jeg citerede fra foroven. Har forsøgt at skrive IP ind overalt i stifinderen uden held.
Jeg må prøve Bluesounds egen forum. Nytter det ikke må der være noget galt med maskinen eftersom alle mine andre enheder automatisk dukker op i stifinderen Shocked
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 09:28
Når du er inde i tilknyt nyt netværksdrev, har du så prøvet at  skrive \\Vault-IP\Shared i det tomme vindue ved siden af vinduet "gennemse"?
Vault-IP skiftes ud med den IP-adresse din Vault er blevet tildelt.
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 11:00
Nej lige det har jeg ikke skrevet. Jeg skrev den IP-addresse som der stå i appen's "dianostics funktion" at Vault var blevet tildelt. Det virkede ikke. Jeg tænker også på om der skal ændres noget i min (Netgear fra Fullrate) routers opsætning. Det mener jeg bare ikke jeg plejer når jeg tilføjer nye enheder, men det er noget tid siden jeg sidst har haft brug for det.

Desværre er drevet også begyndt at strække nu. pt. æder den 1 ud af 5 cd'er på trods af fejlfri skiver! Jeg tror simpelthen min maskine er fejlbehæftet så jeg vil kontakte hifiklubben. Venter pt. på svar via deres kundeklub.


I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2014 kl. 10:53
Update:
Leverede min Vault tilbage til Hifi klubben og de gav mig en anden maskine uden at blinke. Go' service.
Den var simpelthen i stykker!
Den nye virker som den skal både hvad angår drev samt tilgang fra PC Smile
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 10:59
Og så er det så maskine nr 2 der har defekt drev! Den klarede så skærene i 14 dage. Hvad er odds for at det kan finde sted TO gange må en måned? En brænder der ikke kan holde til at man brænder? Clap
Min konklusion må være at Bluesound Vault er et elendigt produkt.
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 00:53
Tja, nu er jeg jo, som jeg tidligere har givet udtryk for, ikke den store fan af lige Vault. Men det du nævner, tegner vist ikke det rigtige billede af produktet. Tror mere du har været utrolig uheldig. Heldigvis har HK en skide god service.

Men overvej måske, om du bare skal have en Node og så købe en ekstern/NAS og så rippe på computeren i stedet.

Redigeret af Nagash - 30-September-2014 kl. 00:53
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 13:31
Ja, Vault har vist sig at være noget af en fiasko for undertegnede, To maskiner på en måned er bare ikke godt nok. Det virker som om at Bluesound ikke lige har fået testet deres produkt og i særdeleshed deres drev!.
Hifiklubben var heldigvis meget forstående og jeg fik en Node + NAS og 3500kr tilbage i stedet. Node virker perfekt som forventet. Big smile
NAS har jeg ikke fået sluttet til endnu men det kommer. Jeg spildte noget tid på at rippe forgæves til Vault men sådan er livet. Cry
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 14:14
Ja, det er virkeligt surt, at alt rippe-arbejdet gik tabt igen.
Når du skal i gang på PC'en, så kan jeg anbefale Excact Audio Copy (EAC). Bruger den selv og den har alle de lækre ting der kræves af korregering for fejl på skiven, opslag af titler, så du ikke selv skal sidde og indtaste ID3-tags (og den bruger en bedre database til det, end Bluesound). Skal lige se, om jeg ikke kan finde en indstilningsguide til den.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu