recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad ville I vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad ville I vælge?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad ville I vælge?
    Sendt: 10-September-2014 kl. 14:31
Som I kan se på billede, er jeg nok ude i lidt af et misbrug, som jeg nu deler med jer ;-) Hvilken af disse tre ville I vælge? For mig har DLP altid været det eneste rigtige, og jeg synes det er sjovt at have flere hjemme til sammenligninger. Utroligt lærerigt at se forskellighederne også ift. målinger. 
 
Øverst: Samsung SP-A900b
I midten: NuVision Provu P2 (Ifølge NuVision selv er det en tweaked Vivitek H9080FD, med forbedret strømforsyning og bedre gamma tracking OTB)
Nederst: Digital Projectio M-Vision Cine LED
 
Hvorfor jeg har tre samtidig er en lang historie, der kan summereres ned til, at jeg gerne ville undersøge, om alle første generation af ”rigtige” LED projektorer med blæserkøling er identiske blot med forskellig skal; som de meget hurtigt er blevet enige om på AVSforum er tilfældet. Derfor har jeg to af disse (og vel også eneste generation i virkeligheden af blæserkølede LED’er) for at teste, om denne påstand nu også passer. Samsung’en kom uventet ind af den simpelt grund, at jeg fik muligheden for at købe den. Det er meget sjældent SP-A900 kommer til salg, og dem der kender den, ved hvorfor.
 
Tilbage til emnet. Er de så ens det to LED’er? Svaret er måske, den ene kan kaste mere lys fra sig end den anden. Om det ekstra lys blot skyldes almindelig afvigelse i samme produktlinje er svært at afvise. Min hypotese er, at der er mere lys i NuVision, fordi de har håndplukket produktet fra Vivitek/Delta. Derudover er menuerne de samme, bare med forskelligt layout – der er gode muligheder for kalibrering med fuld CMS (hvis man ved hvordan den skal aktiveres) En anden sjov feature er, at fjernbetjeningerne virker på kryds ad hinanden. Jeg vil ikke komme med de vilde sammenligninger nu, jeg vil komme med nogle konkrete målinger først, hvis det har interesse. Og derfra måske konkludere om der er tale om samme produkt.
 
Hvor ligger den billigere Samsung ift. de andre? Igen uden målinger vil jeg ikke kommentere på farverne, gråtoneskala og gamma mv (ud over at det ud af boksen ser ud til at være rimelig korrekt), men kan blot sige, at den både er skarpere og samtidig og et mere naturligt udtryk. Den har synligt mere lys end begge LED’er (med lidt over 200 timer på pæren). Nu er jeg ikke ekspert, men tænker at det ekstra lys også kan have indflydelse på opfattelsen af skarphed, da jeg også synes NuVison ser skarpere ud end DP LED’en.


Redigeret af Leviathan.jk - 10-September-2014 kl. 14:35
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 15:07
Samsung eller JVC
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 15:36
Ja, jeg er delvist enig. Men jeg synes så ikke lige JVC er spændende i det prisleje, her synes jeg Sony 500es er mere interessant
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 16:29
Samsung'en, og hvis du vælger noget andet så har jeg en køber til den Wink
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 16:55
damn - hvor har du købt den Samsung henne ?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 16:55
hvordan syntes du at Samsungen ser ud , i forhold til din gamle Sim2?
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 17:44
Det er ret svært at svare på Peter, det er jo et stykke tid siden jeg havde Sim2. Det korte svar er, at samsung'en er bedre, end jeg husker Sim2'en. Den har en skarphed, renhed og naturlighed, som jeg ikke har set før (og bedre end jeg husker det fra en SP-A800). Den er ikke kalibreret endnu, og det kan man godt se, den er ikke er. Men det skal den selvfølgelig.

Det sjove er, at det jeg savner ved disse led kloner, er en naturlighed i skarpheden, som jeg synes Sim2 havde. Det har jeg fået med Samsung'en.

Kæmpe linse der er monteret på Samsung'en. Og sjov konstruktion bag optikken. Det hul lyset kommer ud fra (aner ikke hvad fagtermen er) er ikke 100% rund men mere aflang, det er jeg ikke vandt til at se. Og så er støjniveauet lavt af en dlp at være.

Redigeret af Leviathan.jk - 12-September-2014 kl. 10:06
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 17:50
Og ja så synes jeg faktisk godt dens skarphed kan være en ulæmpe ved tv-kanaler med dårlig kvalitet
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 18:48
Otto jeg vil ikke sælge den. Jeg har ledt forgæves længe efter sådan en. Mit problem er nu mht. lampen. Kan man overhovedet få nye originale lamper til sådan en gammel projektor?
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 19:18
Ja lamper sælger Otto ;O)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Ja lamper sælger Otto ;O)

Forhåbentlig ikke :-O
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu