recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flatpanels anmelder Sony 65X9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flatpanels anmelder Sony 65X9

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flatpanels anmelder Sony 65X9
    Sendt: 15-September-2014 kl. 13:48
Og er meget indgående anmeldelse fra Flatpanels af Sony´s 4K topmodel. Flatpanels tildeler TV´et en topanbefalingSmile

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1410763861 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 14:19
Det har en rigtig god lyd lader det til.

Er det dit næste TV? :)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 14:44
Jeg må sige, at nu har jeg haft TV'et stående i et par uger og det bliver svært at sige farvel til den - og gå tilbage til mit Kuro

Det er et lækkert TV, men som jeg lige kan vurdere det, så vil den tage ret meget af pladsen mellem dine vinduer, Hother. Vær dog OBS på det med lysfordelingen, hvis det generer på dit AX800, for det er bestemt ikke perfekt på Sony'en heller. Sammenlignet med eks. B&O, så er der langt op til overliggeren på dét punkt. Til gengæld er tuner og opskalering bedre på Sony'en.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg må sige, at nu har jeg haft TV'et stående i et par uger og det bliver svært at sige farvel til den - og gå tilbage til mit Kuro

Det er et lækkert TV, men som jeg lige kan vurdere det, så vil den tage ret meget af pladsen mellem dine vinduer, Hother. Vær dog OBS på det med lysfordelingen, hvis det generer på dit AX800, for det er bestemt ikke perfekt på Sony'en heller. Sammenlignet med eks. B&O, så er der langt op til overliggeren på dét punkt. Til gengæld er tuner og opskalering bedre på Sony'en.

Hej Torben og takker for input. Sådan som jeg har set Sony X9 og mit eget Pana AX800, er de billedmæssigt ret tæt på hinanden. Det er dog svært at bedømme præcist eftersom de jo ikke stod ved siden af hinanden osv.

Enden på det hele bliver sikkert at jeg beholder mit AX800 som jeg er meget glad for (interessen for køb er = nul), og køber en soundbarSmile  


Redigeret af Hother - 15-September-2014 kl. 14:57
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 15:04
Nu har jeg ikke haft AX800 tæt nok inde på livet til at kunne vurdere, hvad der er bedst, men signalbehandlingen hos Panasonic plejer jo at være ret god, så dér vil det nok ikke stå tilbage. Da de begge bruger VA-paneler kunne man godt have en formodning om, at de er nogen lunde identiske mht. lys og bleed. Det er altid et lotteri og blot fordi jeg kun har svage problemer på demo-eksemplaret, så er det jo aldrig en garanti for at andre har samme oplevelse. Og ditto for dit eksemplar.

Men lyden på Sony'en er god nok til, at jeg ville kunne undvære min Playbar. Især hvis subwooferen til 2500 kr. blev tilkøbt til TV'et. Men så er du også ude i, at skulle smide 32.500 kr. for TV'et og det er trods alt en merpris på godt 15.000 kr. ift hvad du forlanger for dit AX800 og et hurtigt slag på tasken vil være, at det er dårligt givet ud.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Nu har jeg ikke haft AX800 tæt nok inde på livet til at kunne vurdere, hvad der er bedst, men signalbehandlingen hos Panasonic plejer jo at være ret god, så dér vil det nok ikke stå tilbage. Da de begge bruger VA-paneler kunne man godt have en formodning om, at de er nogen lunde identiske mht. lys og bleed. Det er altid et lotteri og blot fordi jeg kun har svage problemer på demo-eksemplaret, så er det jo aldrig en garanti for at andre har samme oplevelse. Og ditto for dit eksemplar.

Men lyden på Sony'en er god nok til, at jeg ville kunne undvære min Playbar. Især hvis subwooferen til 2500 kr. blev tilkøbt til TV'et. Men så er du også ude i, at skulle smide 32.500 kr. for TV'et og det er trods alt en merpris på godt 15.000 kr. ift hvad du forlanger for dit AX800 og et hurtigt slag på tasken vil være, at det er dårligt givet ud.

Jeg er enig med dig i faktisk alt hvad du skriver, og jeg tror også - ud fra hvad jeg har set, at artifacts er nogenlunde tilsvarende de to modeller i mellem. Men alt andet lige var det jo ikke fordi jeg overhovedet er utilfreds med mit PanaSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 15:33
AX800 har IPS-panel, hvis jeg husker rigtigt...
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

AX800 har IPS-panel, hvis jeg husker rigtigt...

Så husker du forkert. AX900 får IPS panelSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 16:33
Det var pokkers. Jeg synes bestemt, at jeg læste det et sted i foråret. Det var bl.a. derfor, at jeg gik udenom det til at starte med. Gælder det alle tre størrelser i AX800?

Bloody hell, nu ved jeg, hvor det gik galt. Jeg læste dengang om både Sony X8 og Panasonic AX800, og har fået blandet modellernes specs sammen.

Redigeret af Thomas Jensen - 15-September-2014 kl. 16:37
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Det var pokkers. Jeg synes bestemt, at jeg læste det et sted i foråret. Det var bl.a. derfor, at jeg gik udenom det til at starte med. Gælder det alle tre størrelser i AX800?

Bloody hell, nu ved jeg, hvor det gik galt. Jeg læste dengang om både Sony X8 og Panasonic AX800, og har fået blandet modellernes specs sammen.
Ja det gælder alle størrelser.

Det sker vist for os alle med sammenblandingerneLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 17:36
Tak for , som altid , en super anmeldelse
Glæder mig til anmeldelsen af det nye OLED tv...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 18:39
Den er ved at blive oversat til vores engelske site lige nu. Stay tuned.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu